تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814853067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد:بهره وري پائين واحدهاي بخش خصوصي و دولتي در كشور/ افزايش بي رويه قيمت مسكن بدليل نبود قوانين كارآمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد:بهره وري پائين واحدهاي بخش خصوصي و دولتي در كشور/ افزايش بي رويه قيمت مسكن بدليل نبود قوانين كارآمد
رئيس قوه قضاييه گفت: متاسفانه امروز چه در واحدهاي بخش خصوصي و چه در بخش دولتي بهره‌وري بسيار پايين است، بايد در هر بخش از صنفي خود را با استانداردهاي روز دنيا تطبيق دهيم و اگر اين كار را نكنيم عقب خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به كردستان ، آيت‌الله هاشمي شاهرودي در دومين روز از سفر خود به استان كردستان در ديدار با منتخبان استان ، پس از شنيدن اظهارات نمايندگان اصناف، بازرگانان، صنعت‌گران و كشاورزان ، با ارائه پيشنهاد تشكيل هيئتي مشترك ميان دستگاه قضايي و اجرايي استان زير نظر استانداري با شركت اتاق بازرگاني و برخي اصناف ‌و تشكل‌هاي مردمي ، افزود: در اين هيئت‌ها مسائل مختلف مطرح و بررسي مي‌شود.

وي با اشاره به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي صادره در رابطه با مسائل اقتصادي ، اظهار داشت: بارها گفته‌ايم كه كيفيت برخورد با يك بنگاه اقتصادي بايد با برخورد با ساير تخلفات متفاوت باشد و در برخورد با بنگاه‌هاي اقتصادي،‌ بستن كارگاه‌ها به هيچ‌وجه درست نيست.

رئيس قوه قضائيه گفت: اگر اين هيئت تشكيل شود موارد مطرح شده از اين قبيل مي‌تواند بررسي شود، در بعضي كشورهاي دنيا برخي تخلفات واحدهاي اقتصادي، توليدي و تجاري به دادگاه ارجاع نمي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي ، خاطرنشان كرد: در دو تا سه سال اخير به ويژه با ابلاغ مقام معظم رهبري، با توجه به سياست‌هاي اصل 44 ، تحول عظيمي در اقتصاد كشور شكل گرفته است. در اين رابطه دولت هم اقدامات خوبي را شروع كرده كه اين موارد نويدبخش و اميدواركننده است اما بايد همه اركان جامعه و حاكميت تكليف و وظيفه خود را در اين رابطه درك و دنبال كنند.

هاشمي شاهرودي گفت: مشكلات اقتصادي ما داراي نقاط كور متعددي است، در اين رابطه بهره‌ وري بايد مورد توجه قرار بگيرد، متاسفانه امروز چه در واحدهاي بخش خصوصي و چه در بخش دولتي بهره‌وري بسيار پايين است. امروز ما بايد در هر بخش از صنفي خود را با استانداردهاي روز دنيا تطبيق دهيم و اگر اين كار را نكنيم عقب خواهيم بود.

وي با بيان اين كه بنگاه‌هاي خصوصي ما بايد هميشه با بنگاه‌هاي دنيا تطبيق كنند و دولت نيز بايد در اين زمينه كمك كند، گفت: البته دولت برنامه خوبي در دست دارد تا يارانه‌ها را به تدريج محدود كند كه اين كار بايد با بهره‌وري همراه باشد.

وي تجهيز منابع پولي و مالي را حائز اهميت برشمرد و افزود: اگر بخش خصوصي تنها به دنبال اين باشد كه از منابع بانكي داخلي استفاده كند توسعه اقتصادي آن تامين نخواهد شد بنابراين بايد در فكر منابع جديد بود.

هاشمي شاهرودي افزود: فلسفه مورد توجه قرارگرفتن سياست‌هاي اصل 44 از سوي مقام معظم رهبري نياز به ورود سرمايه‌هاي جديد دارد.

وي همچنين با اشاره به برخي مشكلات در حوزه زمين و مسكن اظهار داشت: در بسياري از كشورهاي دنيا در رابطه با زمين‌ و خريد و فروش املاك قوانين سفت و سختي وجود دارد. افزايش بي‌رويه قيمت ملك بيماري اقتصادي است و علتش نبود قوانين سفت و سخت است كه در اين رابطه هر يك از دستگاه‌ها وظايفي را بر عهده دارند.

وي حمايت‌هاي حقوقي را در اين رابطه داراي اهميت برشمرد و ادامه داد: اگر صاحب سرمايه احساس نكند كه سرمايه‌اش از نظر حقوقي تضمين‌ شده است و حق اقتصادي وي محفوظ است، احساس حمايت نخواهد كرد؛ بنابراين بايد حرمت كساني را كه فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌كنند حفظ كنيم. در اين رابطه دستگاه‌هاي قضايي بايد اين مساله را مورد توجه قرار دهند؛ بنابراين در اين رابطه دستگاه‌هاي قضايي و هم‌چنين نهادهاي شبه قضايي چون سازمان تعزيرات بايد به اين مساله توجه كنند.

رئيس قوه قضاييه با بيان اين كه در كشور ما فرصت‌هاي بي‌شماري وجود دارد كه بايد از آن‌ها به خوبي استفاده كرد، افزود: شعار بخش خصوصي را مي‌دهيم ولي عملاً مجوزي به بخش خصوصي نمي‌دهيم و اين مجوز‌ها را يا به نهادها و يا شركت‌هاي مربوط به نهادها ارايه مي‌كنيم؛ بنابراين بايد بستر رقابت بخش خصوصي را ايجاد كرد و دولت نيز بايد وظيفه‌اش جذب بخش خصوصي باشد.

هاشمي شاهرودي هممچنين گفت: اگر اين اقدامات صورت نگيرد به اهداف بلند چشم‌انداز نخواهيم رسيد؛ بنابراين دولت،‌ مردم و همه بخش‌ها بايد در اين رابطه دست به دست هم دهند؛ البته بخش خصوصي نيز در اين رابطه وظيفه دارد.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن