تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815369709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بهره‌وري و انرژي در دانشگاه كاشان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش " بهره‌وري و انرژي " در دانشگاه كاشان برگزار شد
داخلي. اجتماعي. مناسبتها. بهره وري
همايش " بهره‌وري وانرژي "روزپنجشنبه به مناسبت روز بهره‌وري و بهينه‌سازي در دانشگاه كاشان برگزار شد.

رييس كميته انرژيهاي نو دفتر همكاريهاي فناوري رياست جمهوري، از مهمترين اقدام‌هاي اين دفتر را كمك به فناوري نانو تكنولوژي ذكر كرد و گفت: با توجه به جوان بودن اين تكنولوژي سعي مي‌شود با همكاري‌هاي تكنولوژيهاي منابع و تعامل با متخصصان داخلي و خارجي زمينه توسعه تكنولوژي فراهم شود.

به گزارش ايرنا، دكتر "ناصر باقري‌مقدم" در اين همايش افزود: رويكردهاي امنيتي، محيط زيست و انرژي‌هاي نو ازجمله موارد مثبت در مصرف انرژي هستند وبايد سعي شود منابع به صورت غير متمركز در جايي كه توليد مي‌شود به مصرف برسد.

وي‌يكي از راههاي توليد غيرمتمركز انرژي را استفاده از فناوري پيل سوختي ذكر كرد و گفت: باد، خورشيد و هيدروژن از موارد مهم در توليدانرژي است كه بااستفاده‌ازمنابع غني گاز طبيعي ايران مي‌توان به‌انرژي هيدروژن دست يافت.

دكتر باقري مقدم، با اشاره به نزديك بودن كشور ايران به مدارهاي خورشيدي گفت: استان اصفهان و شهرستان كاشان از مراكز مثبت جهت استفاده از انرژي خورشيدي است.

عضو هيات علمي مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ايران هم،استفاده نامناسب مصالح در ساختمانها را از عوامل مصرف بيش از حد انرژي در كشور ذكر كرد.

"بهروز كاري" افزود: با استفاده از مبحث ‪ ۱۹‬مقررات ملي ساختمان شامل عايق كاري سيستم تاسيسات لوله‌ها، عايق كاري جداره خارجي ساختمان، نصب پنجره‌هاي دوجداره استاندارد در ساختمان مي‌توان مصرف انرژي راكاهش داد.

كارشناس شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت نيز در اين همايش، پرداختن به مبحث ‪ ،۱۹‬تجهيزات و لوازم خانگي و آبگرمكنهاي خورشيدي را از جمله رويكردهاي مهم اين شركت ذكر كرد.

"صفورا صيفي كار" مهمترين منبع انرژي‌هاي نو را خورشيد ذكر كرد و گفت:
استفاده از اين انرژي نامحدود آسان و هميشه در اختيار بشر قرار دارد.

وي‌عدم‌آلودگي، رايگان بودن، جلوگيري از خطرات مسموميت و حوادث غير مترقبه راازمزاياي استفاده از اين انرژي دانست و ابراز تاسف كرد: به جهت فقدان نيروهاي متخصص و عدم آگاهي مردم از اين انرژي هنوز به صورت مطلوب از اين فناوري استفاده نمي‌شود.

رييس پژوهشكده انرژي دانشگاه كاشان نيز در اين همايش با اشاره به‌اينكه ‪ ۳۹‬درصد مصرف انرژي كشور در بخش خانگي مصرف مي‌شود، گفت:ازمهمترين روشهاي بهينه‌سازي مصرف انرژي در ساختمان بهره جستن از انرژي خورشيدي است.

دكتر مجيد سبزپوشاني" انتخاب مناسب جداره‌هاي ساختمان و استفاده از سايبان را از جمله راهكارهاي استفاده‌بهينه و كاهش هزينه گرمايش و سرمايش در كشور ذكر كرد.

همچنين رييس دانشگاه كاشان، در اين همايش يكي از چالشهاي اساسي جهان امروز را انرژي ذكر كرد و گفت: با توجه به رشد روز افزون جمعيت و افزايش توليدات و خدمات تامين انرژي و استفاده بهينه از آن ضروري است.

دكتر "سيدجواد ساداتي‌نژاد" با اشاره به اينكه انرژي در سرمايه كشور و رفاه اجتماعي مردم نقش بسزايي دارد افزود: تكنولوژي‌هاي نوين در جهت استفاده صحيح و كاهش مصرف انرژي حايز اهميت است.

وي ابراز اميدواري كرد: در راستاي صنعت توسعه راهبردي كاشان با استفاده از پتانسيل انرژي خورشيدي منطقه و پژوهشكده انرژي و برگزاري همايشهاي بين‌المللي و ارايه مجله علمي پژوهشي ضمن ترويج فرهنگ مصرف انرژي، اين شهرستان را به عنوان قطب علمي مصرف انرژي، معرفي و از پيشگامان در اين عرصه باشيم. ك/‪۲‬
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 580]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن