تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813267522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از گفتگوي مسئولان هيات صلح و سازش دادسراي جنايي تهران رخ داد نجات زن محكوم به مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: از گفتگوي مسئولان هيات صلح و سازش دادسراي جنايي تهران رخ داد نجات زن محكوم به مرگ
جام جم آنلاين: دختر جواني كه به اتهام قتل پسر مورد علاقه‌اش به قصاص محكوم شده بود، روز گذشته با تلاش هيات صلح و سازش دادسراي جنايي موفق به جلب رضايت اولياي دم شد. «شب حادثه من و او در خودروي دامادمان در حال صحبت با هم بوديم كه مشاجره لفظي‌مان بالا گرفت و در يك لحظه عصباني شدم و با كارد ميوه‌خوري كه داخل كيفم بود، ضربه‌اي به وي زدم، بلافاصله او را براي درمان به بيمارستان منتقل كرديم، اما بي‌فايده بود.»


به گزارش «جام‌جم»، ساعت 5 بامداد 22 مهر سال 84 يكي از مسوولان بيمارستان لقمان با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و از مرگ مشكوك مرد جواني به نام مجيد خبر داد.

به دنبال اين تماس، ماموران اداره 10 پليس آگاهي تهران به بيمارستان اعزام و متوجه شدند مجيد مرد مجروح ساعت 45/21 شامگاه 21 مهر از سوي زن و مرد جواني براي درمان به بيمارستان انتقال يافته و پس از 7 ساعت جان خود را از دست داده است و همراهان وي به طرز مرموزي ناپديد شده‌اند.

به اين ترتيب، جسد مقتول براي بررسي علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل و جستجو براي يافتن خانواده وي آغاز شد تا اين كه مردي با مراجعه به مركز پليس، از ناپديد شدن پسرش خبر داد.

ماموران كه احتمال مي‌دادند، جسد متعلق به مجيد پسر گمشده وي باشد، از او خواستند به پزشكي قانوني مراجعه كند كه به اين ترتيب هويت وي تاييد شد.

ماموران در ادامه تحقيقات از خانواده مقتول پي بردند وي قصد ازدواج با دختري به نام سميه را داشته، اما از چندي پيش بر سر اختلاف‌هايي، از وي جدا شده است. به اين ترتيب، سميه به عنوان مظنون به قتل تحت تعقيب پليس قرار گرفت تا اين كه چند روز بعد شناسايي و دستگير شد.

با انتقال دختر جوان به اداره 10 پليس آگاهي تهران، وي در بازجويي به قتل پسر مورد علاقه‌اش اعتراف كرد.

اعتراف به قتل پسر مورد علاقه‌

سميه متهم به قتل در اظهاراتش به پليس گفت: من و مقتول از 2 سال پيش با هم آشنا شده بوديم، پس از مدتي تصميم به ازدواج گرفتيم و حتي مقداري از جهيزيه خود را هم تهيه كرده بودم، اما از چندي قبل اخلاق و رفتار مجيد تغيير كرد و ديگر علاقه‌اي به ادامه ارتباطمان و حتي ازدواج نداشت. پس از بررسي‌هاي مداوم، متوجه شدم مجيد با دختر ديگري آشنا شده و قصد ازدواج با او را دارد. تمام آرزوهاي زندگي‌ام بر باد رفته بود.

چند روز پيش از حادثه، موضوع را با خواهرم و شوهرش در ميان گذاشتم و پس از تماس با مجيد، با او قرار ملاقاتي گذاشتم، شب حادثه من و او در خودروي دامادمان در حال صحبت با هم بوديم كه مشاجره لفظي‌مان بالا گرفت و در يك لحظه عصباني شدم و با كارد ميوه‌خوري كه داخل كيفم بود، ضربه‌اي به وي زدم، بلافاصله او را براي درمان به بيمارستان منتقل كرديم، اما بي‌فايده بود. به دنبال اظهارات دختر جوان، همدستش هم دستگير شد و گفته‌هاي وي را تاييد كرد.

سعيد متهم به قتل پس از بازسازي صحنه قتل روانه زندان شد و چندي قبل در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و به قصاص محكوم شد و حكم صادره از سوي قضات شعبه 33 ديوان عالي كشور به تاييد رسيد و پرونده وي به اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران ارسال شد.

اين گزارش حاكي است، در حالي كه پرونده سميه براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران ارسال شده بود، براي جلب رضايت شاكيان پرونده در دستور كار هيات صلح و سازش قرار گرفت و پس از تلاش قاضي فخرالدين جعفرزاده سرپرست دادسراي جنايي و داديار جابري رئيس شعبه اجراي احكام اين دادسرا، خانواده مقتول رضايت خود را اعلام كردند و سميه كه در يك قدمي مجازات مرگ قرار گرفته بود، با تلاش هيات صلح و سازش دادسراي جنايي از مرگ حتمي نجات يافت.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن