تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813117827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار نماينده سابيك با نجابت تأكيد شد: افزايش همكاري دو جانبه شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت سابيك عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در ديدار نماينده سابيك با نجابت تأكيد شد: افزايش همكاري دو جانبه شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت سابيك عربستان
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: در ديدار نماينده شركت سابيك عربستان با مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي بر همكاري هاي ايران و عربستان در زمينه هاي تحقيقاتي، منابع انساني، تأسيس دانشگاه مشترك و نياز سنجي هاي آموزشي تأكيد شد.
به گزارش روز پنجشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، در ديدار با معاون مديرعامل در امور انساني شركت سابيك عربستان، در حاشيه هشتمين همايش بين المللي صنعت پتروشيمي در ايران، با اشاره به جايگاه پتروشيمي دو شركت در منطقه خاورميانه، بر لزوم همكاري در زمينه هاي تحقيقاتني و منابع انساني و از جمله بازرگاني تأكيد كرد.
وي تصريح كرد: شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران علاقه مند است با توجه به دسترسي بيشتر ايران به خوراك گاز و نيز دسترسي بيشتر شركت سابيك عربستان به خوراك نفتا، همكاري هاي دوجانبه اي را در زمينه خوراك افزايش دهد.
همچنين «البيان»، نماينده رسمي «الماضي»، مديرعامل شركت سابيك عربستان، با اعلام آمادگي اين شركت بر گسترش همكاري ها در زمينه هاي مختلف با ايران، گفت: تأسيس دانشگاه مشترك و اجراي دوره هاي ارزيابي سطح علمي كاركنان، باز آموزي و نيز دوره هاي لازم براساس نياز سنجي هاي آموزشي از ديگر زمينه هاي علاقمندي همكاري سابيك با شركت ملي صنايع پتروشيمي است.
البيان درباره حجم توليد و برنامه هاي سابيك تا سال 2015 افزود: پيش بيني مي شود حجم كل توليد اين شركت تا پايان سال جاري ميلادي به 50 ميليون تن افزايش يابد كه اين حجم توليد در سال 2009 به 70 ميليون تن و در سال 2015 به 130 ميليون تن خواهد رسيد كه 20 درصد مجموع توليد به توليد محصولات خاص اختصاص دارد.
شركت سابيك عربستان در توليد پتروشيمى از بزرگ ترين غول هاى حوزه انرژى است، به طوري كه بزرگ ترين شركت منطقه اى در حوزه پتروشيمى به شمار مى رود.
سابيك بزرگ ترين شركت غيرنفتى خاورميانه و يكى از ۱۰ شركت بزرگ جهان در صنعت پتروشيمى است كه در رياض پايتخت عربستان قرار دارد. هم اكنون 70 درصد سهام سابيك در اختيار دولت عربستان و 30 درصد در اختيار مردم و دولت هاى شوراى همكارى خليج فارس قرار دارد.
اين شركت در سال ۱۹۷۶ ميلادى به دستور پادشاه عربستان تأسيس شده است. سرمايه گذارى در مواد هيدروكربنى و تبديل آنها به مواد ارزشمندى همچون مواد شيميايى و پليمر با هدف صادرات و فراهم كردن زمينه براى توسعه صنايع تبديلى در اين كشور و بالا بردن نسبت سهم بخش غيرنفتى در توليد ناخالص ملى از جمله مهم ترين اهداف تأسيس شركت سابيك به شمار مى رود.
نخستين توليد اين شركت در سال ۱۹۸۳ انجام شد و سپس بسيارى از شركت هاى وابسته به آن تأسيس شدند.
بر اساس اعلام رسانه هاى مرتبط با امور شركت ها، توسعه شركت سابيك يكى از سريع ترين عمليات توسعه در قرن بيستم بوده است و همچنان رشد و توسعه اين شركت ادامه دارد.
شركت سابيك از نظر توليد پلى الفين ها در ميان شركت هاى جهان رتبه چهارم، از نظر توليد پلى اتيلن رتبه سوم و در حوزه توليد پلى پروپيلن رتبه ششم را در اختيار دارد. بيش از دو سوم توليدات اين شركت صادر و نيمى از صادرات آن راهى بازارهاى آسيايى مى شود./د/184/110
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 780]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن