تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلا‌تكليفي شوراياري‌ها ادامه دارد - امير گودرزي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بلا‌تكليفي شوراياري‌ها ادامه دارد - امير گودرزي
چندين روز است كه تهران شوراياري ندارد چون دوره دوم فعاليت قانوني آنها به پايان رسيده است. در اين حال احمد مسجدجامعي كه رياست ستاد هماهنگي شوراياري شهر تهران را بر عهده دارد روز گذشته در جلسه علني شورا در اين باره موضع گرفت و با در اختيار داشتن امضاي دوسوم اعضا از رئيس شورا خواست با برگزاري انتخابات تكليف اين نهاد مردمي روشن شود. ولي مهدي چمران از بحث درباره اين موضوع در صحن علني جلوگيري و طرح كميسيون فرهنگي اجتماعي را به جلسه يكشنبه موكول كرد. شوراياري‌ها يك نهاد مردمي و اصلي‌ترين پل ارتباطي اهالي با شهرداري هستند.

پس از به پايان رسيدن دوره دوم فعاليت شوراياري‌ها، شوراي شهر هيچ اقدامي براي برگزاري سومين مرحله انتخابات انجام نداد و معتمدان مردم را در بلا‌تكليفي گذاشت. احمد مسجدجامعي، رئيس كميسيون فرهنگي - اجتماعي شوراي اسلا‌مي شهر تهران و رئيس ستاد هماهنگي شوراياري‌ها روز گذشته در جلسه علني در اين باره موضع گرفت و گفت: بند 7 ماده 71 جايگاه قانوني شوراياري‌ها است و در صورت حذف آن، بقاي شوراياري‌ها به خطر مي‌افتاد. مسجدجامعي با اين مقدمه‌چيني خواست به رئيس و ديگر اعضا گوشزد كند شوراي شهر براي حفظ حيات شوراياري‌ها چه‌قدر به تكاپو افتاده بودند و در دفاع از اين نهاد مردمي مقابل دولت و مجلس ايستادند. در اين حال شورا به سمت و سويي مي‌رود كه بدون كوچك‌ترين ذره‌اي دخالت در حال از ميان بردن شوراياري‌ها است. مسجدجامعي با اشاره به اينكه ستاد مركزي انتخابات شكل گرفته و يك ماه پيش تصميم ستاد هماهنگي شوراياري‌ها به رئيس شوراي شهر اعلا‌م شد، از چمران خواست اين طرح با قيد دوفوريت در دستوركار قرار گيرد. در اين حال چمران نه‌تنها اجازه نداد اين طرح در دستوركار جلسه علني قرار گيرد بلكه مجال بحث پيرامون اين موضوع را هم از اعضا گرفت. او گفت:

جلسات روزهاي يكشنبه علني است كه با تصميم اعضاي شورا بدون مستمع برگزار مي‌شود. بسياري از مصوباتي كه در دستور جلسات يكشنبه جاي مي‌گيرد نگراني نمايندگان رسانه‌ها را به دنبال دارد چون آنها نمي‌توانند اطلا‌ع درست و شفافي از اين جلسات به دست آورند. طرح ساماندهي ناشران دو بار در دستوركار جلسات سه‌شنبه و سرانجام در روز يكشنبه مورد بحث قرار گرفت. بررسي و تصويب لا‌يحه كمك ميلياردي به لبنان هم در جلسه روز يكشنبه صورت پذيرفت. اين تجربه‌ها نشان مي‌دهد بسياري از موضوعاتي كه به جلسات روزهاي يكشنبه راه مي‌يابد داراي لا‌يه پنهاني است.

بحران يعني همين الا‌ن!

در ابتداي جلسه روز گذشته شوراي شهر دوفوريت طرح پيشنهاد تامين اعتبار برنامه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي مسوول در ستاد مديريت بحران شهر تهران توسط دولت به تصويب رسيد. با تصويب اين طرح به دولت پيشنهاد شد تا اعتبار 57 ميليارد توماني را به دستگاه‌هاي مسوول در ستاد مديريت بحران شهر تهران بپردازد. تصويب اين طرح در حالي صورت گرفت كه دولت تاكنون هيچ بودجه‌اي را در اختيار ستاد مديريت بحران شهر تهران قرار نداده است.

حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شوراي اسلا‌مي شهر تهران، در جريان بررسي اين طرح گفت:

معصومه ابتكار، عضو شوراي شهر به اين طرح راي نداد و در مخالفت گفت: او معتقد است بايد اين موضوع پيش‌بيني مي‌شد.

رسول خادم با هيجان در مورد بحران صحبت كرد و پس از سخنراني رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران گفت: و چمران حرف‌هاي او را تكميل كرد:

در حالي كه بحث بحران در شورا به اوج خود رسيده بود زنگ خطر به صدا درآمد و تا دقايقي جلسه مختل شد و چمران با خنده گفت: ظاهرا اين زنگ براي اعلا‌م آتش‌سوزي احتمالي در نظر گرفته شده و ماهي يك بار سالم بودن آن كنترل مي‌شود كه اين بار در جلسه علني اين كار انجام شد!

جلسه روز گذشته شورا با جشن قهرماني تيم پيروزي در ليگ برتر پايان يافت و از حاضران با كيك و آب‌ميوه پذيرايي شد. حبيب كاشاني، عضو شوراي شهر و مديرعامل باشگاه پيروزي، بارها در جواب افرادي كه قهرماني بعدي اين تيم را آرزو مي‌كردند، گفت:
انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن