تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دفتر نمايندگي اپراتور تلفن همراه روسيه در ايران افتتاح شد؛موضع مديران ايراني، حضور روس‌ها را تقويت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: دفتر نمايندگي اپراتور تلفن همراه روسيه در ايران افتتاح شد؛موضع مديران ايراني، حضور روس‌ها را تقويت كرد
اعتماد ملي: با افتتاح دفتر نمايندگي مگافون، سومين اپراتور تلفن همراه روسيه در ايران و حضور مديران وزارت ارتباطات و رئيس سازمان خصوصي‌سازي در اين مراسم به‌نظر مي‌رسد روس‌ها با حضور قوي‌تري در مزايده سومين اپراتور تلفن همراه ايران شركت خواهند كرد و كمتر رقيب قدرتمندي را در برابر خود مي‌بينند.افتتاح دفتر نمايندگي مگافون در ايران شايد بي‌ارتباط به مناسبات سياسي و اقتصادي كشور با روسيه نباشد كه اكنون حجم بالا‌يي از قراردادهاي تجاري و بازرگاني ايران را ميان خود و چين تقسيم كرده‌اند.

مگافون كه قصد دارد براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران سرمايه‌گذاري كند، در نظر دارد تا دانش فني خود را با شرايط ايران سازگار كرده و مطابق با شرايط و محدوديت‌هاي ايران پا به اين عرصه بگذارد.

در مراسم افتتاح رسمي‌دفتر نمايندگي مگافون در ايران افزود: قصد داريم تا با راه اندازي دفتر نمايندگي مگافون در ايران، پروانه سومين اپراتور تلفن همراه ايران را كسب كنيم.

وي نزديكي مرزي، جغرافيايي، فرهنگي و تاريخي را از جمله نزديكي‌هاي ايران و روسيه عنوان مي‌كند و مي‌گويد: روسيه و ايران وجه‌هاي مشتركي براي رشد اقتصادي دارند و از اين نظر بازار ايران براي ما جالب بود.

مديرعامل مگافون اينترنشنال نيز از سرمايه‌گذاري سه ميليارد يورويي اين اپراتور براي راه‌اندازي اپراتور سوم تلفن همراه ايران خبر داد و گفت: خود را براي كسب پروانه اپراتور سوم تلفن همراه ايران آماده مي‌كنيم.

وي اظهار داشت: براي انتخاب حضور در عرصه تلفن همراه ايران تصميم گرفتيم و اپراتور سوم را انتخاب كرديم كه باتوجه به پيشتازي مگافون در راه‌اندازي شبكه، اين اپراتور را از ابتدا ساخته و راه اندازي خواهيم كرد.

مديرعامل مگافون اينترنشنال ابراز اميدواري كرد تا با سرمايه زيادي كه وارد پروژه اپراتور سوم تلفن همراه خواهند كرد، بعد از سه سال به 80 درصد ضريب نفوذ در ايران برسند.

وي، همكاري با اپراتورهاي ديگر و توليدكنندگان و همينطور رقابت بين اپراتورها را از فاكتورهاي توسعه نيافته در ايران عنوان و ابراز اميدواري كرد تا با حضورش در ايران در اپراتور سوم بتواند اثر رقابتي خود را ميان اپراتورها برجاي بگذارد.

الكسي نيچيپرنكر درباره شريك داخلي مگافون گفت: تا به امروز با همه شركت‌هاي ايراني كه قصد دارند در مزايده شركت كنند، مذاكره كرديم اما هنوز تصميمي‌نگرفته‌ايم.

معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلا‌عات نيز در اين مراسم گفت: مگافون و ساير شركت‌هاي سرمايه‌گذار ايران را به عنوان مركزي براي سرمايه‌گذاري در منطقه مي‌دانند.

وي با اشاره به تاثير مسائل سياسي جهان در سرمايه‌گذاري خارجي در ايران تصريح كرد: نمي‌توان از اين مشكلا‌ت چشمپوشي كرد اما توانسته‌ايم راه را براي سرمايه‌گذاري هموار كنيم و آنها نيز ايران را به‌عنوان مركز منطقه مي‌دانند.

محامدپور اضافه كرد: قطب اقتصادي دنيا با قطب سياسي دنيا در دو جهت زاويه دار حركت مي‌كنند كه اگر شرايط را طوري فراهم كنيم كه مسائل اقتصادي را درگير كنيم، مي‌توانيم در تصميم‌هاي سياسي تاثيرگذار باشيم.

وي با اشاره به اينكه هدف از تحريم‌ها متوقف كردن فعاليت‌هاي اقتصادي ايران است، خاطرنشان كرد: اگر مشكلا‌ت سرمايه‌گذاري خارجي را در كشور حل كنيم، جا براي كار زياد است.

وي در ادامه گفت: اگر قرار باشد به نرخ سرمايه‌گذاري در زمينه فناوري اطلا‌عات و ارتباطات برسيم، ناگزير هستيم از منابع داخلي و خارجي استفاده كنيم.

او در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: به نمايندگي‌هاي خارجي در ايران اعلا‌م كرده‌ايم كه سياست حمايتي ما به اين نحو است كه صرفا به‌عنوان فروشنده تجهيزات در ايران نبايد باشند و به فكر انتقال تكنولوژي و فعاليت در بخش تحقيق و توسعه به كمك نيروهاي داخلي باشند.

همچنين رئيس سازمان خصوصي‌سازي نيز در اين مراسم حضور مگافون، اپراتور سوم تلفن همراه روسيه را براي حضور در مزايده و سرمايه گذاري در اپراتور سوم تلفن همراه ايران، تبريك گفت.

وي افزود: اين اقدام گروه روسي را به فال نيك مي‌گيريم و اميداوريم موفقيت‌هاي خوبي در ايران داشته و بازدهي خوبي را براي دو كشور داشته باشد.

وي اظهار داشت: روسيه با همسايگي و سابقه ديرينه تاريخي با ايران مي‌تواند از فرصت‌هاي سرمايه گذاري خوبي در ايران برخوردار باشد.

كردزنگنه ادامه داد: فضاي كشور، فضاي جديدي براي سرمايه‌گذاري است كه كشورهاي دوست مانند روسيه مي‌توانند در آن سرمايه‌گذاري كنند.

وي تصريح كرد: ايران از قانون سرمايه‌گذاري خارجي خوبي برخوردار است كه خارجي‌ها مي‌توانند تا 25 درصد در هر بخش و هر رشته سرمايه‌گذاري كنند و سود سالا‌نه را از كشور خارج كنند.

به گفته كردزنگنه، اصل سرمايه خارجي سه سال در ايران مي‌ماند و بعد از گذشت سه سال مي‌توانند اصل سرمايه خود را از كشور خارج كنند.

وي همچنين تضمين دولت در مقابل حوادث قهري در برابر سرمايه‌هاي خارجي را نكته قابل توجهي دانست كه مي‌توانند از آن بهره ببرند.

گرچه هنوز مزايده اپراتور سوم تلفن همراه برگزار نشده و شركت كنندگان آن مشخص نيستند اما ابراز موفقيت و تبريك زودهنگام وي به روس‌ها موجب شد تا ابهام‌هايي در اين باره براي خبرنگاران ايجاد شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه حضور وي و معاون وزارت ارتباطات در اين مراسم ممكن است تثبيت حضور روس‌ها و مستحكم شدن جايگاه آنها در برابر ديگر شركت‌كنندگان در اين مزايده تلقي شود، با نشان دادن كارت دعوت خود به حضار گفت: من تنها به‌عنوان ميهمان به اين مراسم دعوت شده‌ام و به معناي حمايت از روس‌ها نيست.

وي خاطرنشان كرد: هر شركت خارجي ديگري كه اقدام به چنين فعاليت‌هايي در ايران كند، از وي استقبال مي‌كنيم و حضور ما به عنوان امتياز خاصي تلقي نمي‌شود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن