تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805612907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در بحرين:از آمريكا هراسي نداريم و با قدرت تمام از حق فلسطين دفاع مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سفير ايران در بحرين:از آمريكا هراسي نداريم و با قدرت تمام از حق فلسطين دفاع مي كنيم
دكتر حسين اميرعبداللهيان سفير جمهوري اسلامي ايران در بحرين در مصاحبه اي مشروح با روزنامه الميثاق تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران هيچ هراسي از آمريكا نداريد و با قدرت تمام از حق ملت فلسطين دفاع خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر متن كامل اين مصاحبه چنين است:

* الميثاق: شصتمين سالگرد تجاوز با فلسطين براي جمهوري اسلامي ايران چه معنايي دارد؟
-امير عبداللهيان : موضع جمهوري اسلامي ايران كاملا واضح است ، ما همواره از حق فلسطين جانبداري كرده وتمامي جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين بويژه در نوار غزه را محكوم كرده ايم و سياستهاي دوگانه دولت آمريكا در قبال عمليات تروريستي صهيونيستها عليه مردم فلسطين را محكوم كرده ايم.
ما در جمهوري اسلامي ايران معتقديم كه آمريكا در دموكراسي سازي جدي نيست بويژه در اراضي اشغالي فلسطين ، زيرا انتخابات سالمي را كه مردم فلسطين برگزار كردند ناديده گرفته وبا كساني كه در انتخابات پيروز شده بودند مبارزه نمود وآنها رامورد محاصره ظالمانه قرار داد. ما در سالگرد نكبت و فاجعه اشغال فلسطين و تاسيس رژيم صهيونيستي اشغالگر را محكوم نموده وبر كمك به مساله فلسطين وتداوم حمايت معنوي وانساني ملت ايران از مردم فلسطين تاكيد مي نمائيم.

* الميثاق: جمهوري اسلامي ايران چه نوع حمايتهائي را به مردم فلسطين ارائه مي كند؟
- حمايتهاي جمهوري اسلامي ايران معنوي و انساني است، مسئولين ايراني هميشه بر ضرورت اداره امور دولت فلسطين به وسيله مردم فلسطين تاكيد نموده وبر اينكه تمامي نيروهاي فلسطيني در روند سياسي مشاركت داشته باشند تاكيد داشته اند. لازم به ياد آوري مي دانم كه غربيها بطور عموم وبخصوص آمريكائيها از دموكراسي سازي حرفهاي زيادي مي زنند ولي به آراء ونظرات مردم فلسطين هيچگونه توجهي نمي كنند وبدان اهميتي نمي دهند.
ما در «جمهوري اسلامي ايران» مي بينيم با گذشت 60 سال از اشغال اراضي فلسطين هيچكدام از ابتكار عملها وطرحهاي غربي به نفع مردم فلسطين نبوده و خواسته هاي عادلانه و بر حق مردم فلسطين درنظر گرفته نشده است.

* الميثاق: جمهوري اسلامي ايران طرح دولت فلسطين را چگونه مي بيند؟
- ايران با صراحت اعلام داشته آنچه را كه مردم فلسطين بپذيرند، قبول خواهد كرد ولي متاسفانه تا كنون هيچيك از طرحها، توافقات و راه حلها به نتيجه اي نرسيده است كه مورد پذيرش مردم فلسطين واقع شود ودر خدمت به منافع آنان باشد. ما معتقديم آقاي بوش رئيس جمهور آمريكا طي ماههاي اخير سياستهاي خشونت آميز و شتابزده اي را عليه فلسطينيان بويژه در نوار غزه و محاصره آن كه منجر به از فقدان كمترين امكانات زندگي شده اند ، اتخاذ نموده است. علاوه بر اينكه در ارتكاب جنايات و كشتارهاي روزانه آن عليه مردم مظلوم فلسطين مساعدت ميكند. لازم به ياد آوري مي دانم تاكيد كنم كه تمامي طرحها و برنامه هائي را كه ايالات متحده تا كنون ارائه نموده در هيچيك از آنها منافع مردم فلسطين درنظر گرفته نشده است. آنها از سياست آزمون و خطا استفاده مي كنند و با بازي از عامل گذشت زمان سعي دارند شرايط بيشتري را تحميل مي كنند. ودر عين حال آمريكائيها تمامي كساني را كه با آنان مخالفت مي كنند ويا در مقابل برنامه هاي آنان مي ايستند، مجازات مي كنند. ولي تاريخ ثابت كرده كه پايداري ومقاومت مردمي هرگز به هدر نخواهد رفت و پايداري و مقاومت مردم فلسطين نتيجه اي جز پيروزي در بر نخواهد داشت. ما معتقديم كه رژيم صهيونيستي در طي شصت سال گذشته بجز سركوب مردم و زير پاگذاشتن مشروعيت بين المللي (قوانين بين المللي) نتوانسته هيچگونه دستاوردي كسب كند . از جمله بي اعتنائي ها وعدم پايبندي رژيم صهيونيستي به قوانين بين المللي مي توان به موارد ذيل اشاره كرد: جبهه گرفتن در پشت سنگر زرادخانه هسته اي خود، انبار اسلحه واز جمله آنها تسليحات ممنوعه بين المللي و تسليحات كشتار جمعي كه از اين رژيم به عنوان چهارمين قدرت تسليحاتي در سطح جهان ياد مي شود. ولي اين ارتش با همه قدرت و توان خود در جنگ تموز 2006( جنگ 33 روزه عليه لبنان) موفق به كسب پيروزي نشد و در برابر مقاومت و پايداري رزمندگان حزب الله و پايداري مردم لبنان پس از 33 روز شكست سخت و تلخي را متحمل شد .

* الميثاق: طبيعت روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عربي را چگونه مي بينيد؟
- داشتن روبط خوب با كشورهاي عربي از اولويتهاي سياست خارجه ايران است. ما با سوريه و عراق روابط خوبي و در ارتباط با رژيم صهيونيستي مواضع مشترك داريم.

* الميثاق: در حالي كه در بين ايران و نيروهاي استكباري در عرصه كشورهاي عربي مواجه و روياروئي شاهد هستيم، چرا بين اين نيروها و نظامهاي عربي تا حد زيادي توافق نظر وجود دارد؟
- جمهوري اسلامي ايران هيچگونه تهديدي براي هيچ كشوري نبوده است ، قبل از انقلاب اسلامي ايران، شاه مزدور آمريكا بود وپس از انقلاب وجود جمهوري اسلامي ايران تهديدي براي منافع آمريكا در منطقه بود لذا نيروهاي استكباري از طريق تجاوز رژيم صدام به ايران كه مورد حمايت 31 كشور در جهان بود و هر گونه حمايتي را از آن بعمل آوردند، به مبارزه با ايران برخاستند . علاوه بر اينكه گروهكهاي تروريستي با حمايت نيروهاي استكباري بسياري از چهره هاي شاخص جمهوري اسلامي ايران را ترور كردند و علاوه بر آن ايالات متحده از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون محاصره فراگيري را عليه ايران براه انداخت وهدف آن تضعيف انقلاب اسلامي بود. ولي روابط ما با همسايگان خود بويژه با كشورهاي عربي روابط خوبي بوده وشاهد تحولات مثبتي بوده ايم و در صورت اعتماد سازي متقابل اين روابط به سوي توسعه و گسترش هرچه بيشتر پيش مي رود. مطمئنا روزي فرا خواهد رسيد كه بيگانگان ناخوانده از منطقه خواهند رفت. هر ناظري مي تواند سياستهاي كوركورانه آنان را در منطقه درك كند . آنها به بهانه دموكراسي سازي وارد عراق شدند ولي آن را اشغال كرده وتا كنون ادامه دارد و آمريكائيها براي ادامه اشغال خود اصرار به امضاي قراردادهاي امنيتي با عراق دارند. ولي ما معتقديم نظام سلطه ماندني نيست ودر طول تاريخ شاهد فروپاشي نظامهاي سلطه بسياري بوده ايم و آنچه باقي خواهد ماند روابط خوب با كشورها است.

* الميثاق: آينده روابط ايران واعراب را چگونه مي بينيد؟
- جمهوري اسلامي با درايت وحكمت رهبري انقلاب و مسئولين سياست خارجي را اداره مي كند وهمچنانكه قبلا متذكر شد عوامل و پيوندهاي بسياري بين ما وكشورهاي عربي وجود دارد وما تمامي تلاش خود را جهت توسعه روابط فيما بين بكار خواهيم گرفت. ما و كشورهاي عربي در يك منطقه جغرافيائي زندگي مي كنيم وبدون ترديد امنيت وثبات منطقه به نفع همه خواهد بود.
دولت بوش پس از حوادث 11 سپتامبر مرتكب اشتباهات زيادي شده است و اين اشتباهات آثار بسيار بدي برجاي گذاشته است ولي در عين حال اين سياستها منجر به بيداري گسترده اي در منطقه شده است و رهبران منطقه نيز به اين باور رسيده اند كه امنيت منطقه از طريق همكاري مشترك فيما بين توسط كشورهاي منطقه فراهم مي شود. بويژه با توجه به اهميت بسيار بالاي اين منطقه. و بدون ترديد ثبات وامنيت منطقه در سراسر جهان تاثير خواهد داشت. همچنان مايلم به اطلاع برسانم جناب آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در اجلاس سران كشورهاي شوراي همكاري در دوحه تاكيد كردند كه آينده روابط بين ايران و كشورهاي همسايه بايد بر اساس گفتگو و همكاري باشد ودر اين صورت منجر به نتايج مثبت وثمر بخشي مي شود وهمه منطقه از آن منتفع خواهند شد. در اين راستا سفرهاي متعدد و متقابلي از سوي طرفين صورت گرفته است از جمله سفر رئيس جمهور كشورمان و ساير وزرا و مسئولين عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران به همه كشورهاي عربي و سفرهاي متقابلي كه آنها از كشورمان داشته اند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن