تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806844757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگ تكنيك و قدرت‌


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: جنگ تكنيك و قدرت‌
امشب شهر مسكو ميزبان منچستريونايتد و چلسي است تا سرنوشت قهرمان باشگاه‌هاي اروپا مشخص شود.
امشب شهر مسكو ميزبان منچستريونايتد و چلسي است تا سرنوشت قهرمان باشگاه‌هاي اروپا مشخص شود. پنجاه و سومين فينال مهم‌ترين مسابقات باشگاه‌هاي جهان ميان 2 تيم انگليسي برگزار مي‌شود.
انگليسي‌ها از سال 2005 هر سال يك نماينده در فينال بازي‌ها داشته‌اند، ولي تنها يك قهرماني به دست آورده‌اند.حضور تيم‌هاي منچستريونايتد و چلسي در فينال ليگ قهرمانان اروپا نشان از كيفيت بالاي رقابت‌هاي ليگ برتر جزيره دارد، اما به هر حال نمي‌تواند جاي خالي تيم ملي انگلستان را در مسابقات يورو 2008 پركند.
مصاف اين دو تيم در ديدار نهايي، مصاف 2 تيم متمول جهان است كه هر يك ستارگان بزرگي را در اختيار دارند و مي‌توانند شب باشكوهي را براي فوتبال‌دوستان رقم بزنند.

تفاوت روي نيمكت‌
2 تيم منچستريونايتد و چلسي در شرايطي مقابل هم صف‌آرايي مي‌كنند كه هر يك به توانايي‌هاي بازيكنانشان و هماهنگي نفراتشان اطمينان دارند؛ اما همه مي‌دانند كه سرالكس فرگوسن با آورام گرانت اصلا قابل مقايسه نيستند. وقتي فرگوسن در سال 1986 مربي منچستريونايتد شد، گرانت اصلا در زمينه فوتبال فعاليت نمي‌كرد و تنها يك بيننده معمولي مسابقات فوتبال اروپا بود!‌
فرگوسن پس از آن ‌كه در سال 1999 در آن ديدار دراماتيك فينال نيوكمپ را در برابر بايرين مونيخ فتح كرد، با وجود اين همه موفقيت‌ داخلي آرزوي قهرماني دوباره در ليگ قهرمانان را داشت؛ اما هر بار ناكام بود.
امسال فرصت مناسبي براي اين مربي كاردان است كه بار ديگر احساس لمس جام قهرمانان اروپا را تجربه كند.

شانس بيشتر منچستريونايتد
روي كاغذ و با توجه به آنچه در طول فصل اتفاق افتاده، بخت منچستريونايتد بيشتر از رقيب آبي‌پوش است. تيم فرگوسن در طول فصل بي‌گمان بهترين تيم اروپا بوده است. او با داشتن ادوين فاندرسار در دروازه و 4 مدافع به نام‌‌هاي وزلي براون، نمانيا ويديچ، ريوفرديناند و پاتريس اورا يكي از بهترين ديواره‌هاي دفاعي اروپا را دارد. نقطه قوت اين خط دفاع، هماهنگي ويديچ و فرديناند در مركز است كه بهترين زوج مكمل دفاع اروپا در فصل گذشته بوده‌اند.
فرگوسن در خط مياني هيچ مشكلي را احساس نمي‌كند، ولي بايد بهترين نفرات را براي تركيب اصلي‌اش انتخاب كند. او از ميان كريك و هارگريوز يكي را در كنار اسكولز با تجربه قرار مي‌دهد. هر يك از اين دو كه بازي كند، بايد مانع بازي‌سازي بالاك و لمپارد در وسط زمين شوند؛ در كنار آنها پارك جي‌سونگ، افتخار فوتبال آسيا يا اندرسون بازي مي‌كند.
اگر فرگوسن بخواهد ريسك كند و تيمش را تهاجمي به ميدان بفرستد، كريس رونالدو، ته‌وز و روني را در تركيب اصلي تيمش قرار مي‌دهد تا كار را در وقت معمول تمام كند. در غير اين ‌صورت او ته‌وز را روي نيمكت مي‌نشاند و فرصت را به يكي از هافبك‌هايش مي‌دهد كه در نبرد ميانه ميدان شركت كند و با استحكام بيشتر در اين ناحيه به حريف ضربه بزند.

دروگبا،‌ مظهر قدرت چلسي‌
خيلي‌ها معتقدند رسيدن چلسي به فينال ليگ قهرمانان بيش از آن كه به دليل كارداني آورام گرانت باشد، به دليل داشتن بازيكنان سطح بالاي بين‌المللي است. گرانت در چارچوب دروازه، پترچك، يكي از بهترين دروازه‌بان‌هاي جهان را در اختيار دارد. با توجه به تعدد نفرات خوب در خط مياني احتمال اين وجود دارد كه اسين در سمت راست خط دفاع قرار گيرد تا همراه كارواليو، جان‌تري و اشلي‌كول ديواره دفاعي مستحكم چلسي را كامل كند.
جان تري به علت آسيب‌ديدگي در طول روزهاي گذشته كمتر توانست در تمرينات چلسي شركت كند. خط مياني چلسي به داشتن كلود ماكه‌له‌له افتخار مي‌كند. او در 34 سالگي هنوز يكي از بهترين‌ هافبك‌هاي تخريب‌گر جهان است. فرانك لمپارد، ميشائيل بالاك و جو كول، سه هافبك ديگر چلسي هستند كه هر يك نام و آوازه جهاني دارند.
در خط حمله هم كالو كمي عقب‌تر از ديديه دروگبا بازي خواهد كرد. احتمال به ميدان رفتن مالودا هم در اين بازي كم نيست. اين هافبك فرانسوي در طول فصل دائما درگير آسيب‌ديدگي‌هاي گوناگون بوده، ولي اكنون آماده است.
جنگ دو تيم قرمز و آبي جزيره، جنگ تكنيك منچستريونايتد و قدرت بدني چلسي است. ياران چلسي از حيث قواي جسماني در جهان كم‌نظير هستند. در ميان بازيكنان چلسي تنها جو كول يك بازيكن فانتزي و تكنيكي است كه اگر پس از يك ماه نزول دوباره به اوج برگردد، مي‌‌تواند كليد برتري چلسي باشد.
قدرت بدني نزد بازيكنان چلسي تا به‌آن حد است كه دروگبا مهاجم نوك اين تيم با قدرت بدني‌اش معروف شده است. اگر او مثل بازي قبل و نيز بازي با ليورپول بتواند يكي از مدافعان حريف را در شروع بازي مجروح و مصدوم كند، بزرگ‌‌ترين لطف ممكن را در حق گرانت كرده است!چلسي روي توپ‌هاي بلند و ضربات آزاد شانس بيشتري براي گلزني دارد. آنها بازيكناني مثل دروگبا، تري و بالاك دارند كه همه قدرت سرزني بالايي دارند.

رونالدو در سكوي پرش‌
در سمت ديگر زمين اما تكنيك حرف اول را مي‌زند. كريستيانو رونالدو با حركات منحصر به فردش تماشايي‌ترين بازيكن زمين است كه باحضورش به بازي جذابيت مي‌بخشد. او كليد پيروزي منچستريونايتد است.
رونالدو در بازي آخر چلسي منچستر يونايتد در ليگ برتر به عنوان بازيكن جانشين به ميدان آمد؛ اما در اين ديدار بايد با رقيب ديرينه‌اش اشلي كول مصاف دهد كه راه مهار رونالدو را خوب مي‌‌داند. احتمال اين وجود دارد كه رونالدو در مقاطعي از بازي به سمت چپ برود كه در آن صورت با مايكل اسين روبه‌رو مي‌شود. رونالدو براي تصاحب جوايز انفرادي جهان در پايان سال ميلادي بايد در اين بازي سرنوشت‌ساز هم بدرخشد.
جز رونالدو، ته وز و روني هم از تكنيك قابل ملاحظه‌اي برخوردارند و مي‌توانند دفاع چلسي را با مشكل روبه‌رو كنند.
اتخاذ تاكتيك مناسب،‌ حفظ روحيه، اعتماد به نفس، داشتن برنامه در تك‌تك لحظات بازي از عوامل موفقيت اين دو تيم در اين ميدان سرنوشت‌ساز است. نقش مربيان و كادر فني در به حداقل رساندن اضطراب و دلهره در نزد بازيكنان بسيار حائز اهميت است.
فرگوسن مي‌گويد: ما مي‌دانيم چه‌طور با فشار موجود روي بازيكنان‌مان كنار بياييم. چلسي بازيكنان باتجربه زيادي دارد و ياران آنها از بازيكنان ما بالغ‌تر هستند، اما من فكر نمي‌كنم بازيكنان ما از اين حيث دچار مشكل شوند. اما سخنان گرانت به اين ترتيب است: ما بايد بازي‌‌هاي ليگ و پيروزي آخرمان برابر منچستريونايتد را فراموش كنيم. اين بازي داستاني كاملا متفاوت دارد. ما نبايد اين فرصت بزرگ براي قهرماني را از دست بدهيم.
آخرين مصاف 2 تيم در فينال، ديدار فصل گذشته آنها در فينال جام حذفي انگليس بود كه چلسي با گل دروگبا در وقت اضافي شياطين سرخ را مغلوب كرد.

يوفا، نگران زمين بازي امشب‌
مقام‌هاي يوفا پس از بازديد از چمن ورزشگاه لوژنيكي شهر مسكو گفتند كمي نگران كيفيت اين چمن براي بازي امشب چلسي و منچستر يونايتد هستند.
پيش از اين ورزشگاه لوژنيكي چمن مصنوعي داشت، اما براي برگزاري ديدار نهايي ليگ قهرمانان، چمني با هزينه 160 هزار پوند در آن نصب شده است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن