تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ميزگرد سياسي تشكل هاي دانشجويي اظهار شد: دوم خرداد نياز به آسيب شناسي جدي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در ميزگرد سياسي تشكل هاي دانشجويي اظهار شد: دوم خرداد نياز به آسيب شناسي جدي دارد
اگر منظور اصلاح‌طلبان اين باشد كه ما گوسفند باشيم و آن‌ها چوپان ما اين رانخواهيم پذيرفت .
آفتاب: ميزگرد سياسي آسيب‌شناسي دوم خرداد با حضور نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب در اين ميزگرد كه بعداظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد آقاي شهبازي به نمايندگي از جنبش عدالتخواه دانشجويي مسعودي به نمايندگي از اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل و نريمان جامه شوراني دبير سياسي سازمان بسيج دانشجويي كشور و ابراهيمي دبير كل سابق جامعه اسلامي دانشجويان حضور داشتند و در مورد پديده دوم خرداد و آسيب‌شناسي آن به اظهارنظر پرداختند.

شهبازي عضو شوراي مركزي جنبش عدالتخواه دانشجويي با اشاره به پديده دوم خرداد گفت:‌ «حماسه دوم خرداد و سوم خرداد و 27 خرداد همه از يك سنخ هستند».

وي اضافه كرد: «وقتي در دوم خرداد دانشجوياني براي شكستن فضاي اختلافات پيدا شدند و در به وجود آوردن پديده دوم خرداد فعال شدند، بعد از آن در سال‌هاي اخير نيز دانشجوياني پيدا شدند كه خواستار بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامي شدند».

شهبازي ادامه داد: «پديده راديكاليسم هنوز در درون جريان دوم خرداد وجود دارد مثل جريان احياي چپ در دانشگاه‌ها ولي در مورد سوم خرداد بايد بگويم كه به قول پرفسور مولانا فضايي باز شد كه گفتماني براي احياي انقلاب اسلامي ايجاد شود».

مسعودي عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل درباره آسيب‌شناسي دوم خرداد ،گفت:‌ «راي مردم به خاتمي در حقيقت يك «نه» به دولت وقت آن زمان بود؛ دولتي كه آرمان عدالت را فداي توسعه اقتصادي كرد و تجمل‌گرايي را رواج داد».

وي با اشاره به شعارهاي مطرح شده در سطح جامعه گفت: ‌«در گفتمان دوم خرداد دو اشكال اساسي وجود داشت اول مطرح شدن بحث جامعه مدني كه بعداً آقاي خاتمي آن را به مدينة‌النبي تعبير كردند، ديگري مطرح شدن بحث آزادي و ابهام در آن كه مصاديق را روشن نكردند».

وي با اشاره به پيوستن عده‌اي از افراد شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت به احزاب گفت: «دولت سازندگي و اصلاحات و عدالت براي ما فرقي نمي‌كند و ما طرفدار نقد سازنده هستيم».

ابراهيمي دبير كل سابق جامعه اسلامي دانشجويان نيز در اين ميزگرد از حاضران خواست به مناسبت

” شهبازي :متاسفانه يك اپيدمي در كشور وجود دارد كه مدام مي‌گويد نمي‌گذارند ما كار كنيم، ... “

انتخابات 27 خردادماه سال 84 كه منجر به روي كار آمدن دولت احمدي‌نژاد شد، پيشنهاد كرد، چنين ميزگردي در محل جامعه اسلامي دانشجويان شركت كنند.

همچنين شهبازي در پايان با اشاره به لزوم نقد جدي و توجه به تحولات و مشكلات كشور گفت: «اگر شعارهاي ما عدالتخواهانه طرح و به همان اندازه عملي نشوند اين خطر وجود دارد كه مثل شعار اصلاحات و مردمسالاري ديگر قابل طرح نباشند».

وي با اشاره به بازداشت 19 دانشجوي عضو تشكل‌هاي عدالتخواه دانشجويي و برخورد با دانشجويان دانشگاه اصفهان و بوعلي همدان گفت: «ما بايد نقد درون گفتماني را ادامه دهيم تا به نقد برون گفتماني برسيم».

وي با اشاره به مشكلات موجود در كشور گفت: «متاسفانه يك اپيدمي در كشور وجود دارد كه مدام مي‌گويد نمي‌گذارند ما كار كنيم، در دولت سازندگي و دولت اصلاحات و دولت جديد هم اين فضا به وجود آمده و بايد از آن خارج شويم».

وي اضافه كرد: «فضاي جناحي به جاي فضاي مردمي در دولت غالب مي‌شود و جريانات سياسي دنبال سهم‌خواهي هستند».

شهبازي با اشاره به وجود تورم فزاينده در جامعه و آمار 2/9 ميليون نفر فقير در جامعه گفت: «مردم تا آخر عمر با كسي عقد اخوت نبسته‌اند و وقتي

” مسعودي :دولت سازندگي و اصلاحات و عدالت براي ما فرقي نمي‌كند و ما طرفدار نقد سازنده هستيم... “

مردم احساس فاصله با حكومت بكنند، ما را فراموش خواهند كرد».

عباسي مهر دبير كل دفتر تحكيم وحدت شيراز در اين ميزگرد، گفت: «تشكل هاي دانشجويي با كسي تعارف ندارند و اگر ما شاهد فاصله بين مسئولين و شعارها باشيم روبروي اين فاصله گرفتن ما خواهيم ايستاد».

وي در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب مبني بر علت واگذاري انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير از سوي مسئولين دانشگاه و دادن حكم براي فعالان دانشجويي پلي‌تكنيك و سپردن انجمن اسلامي دانشجويان به طيف شيراز گفت: «مسئله دانشگاه پلي‌تكنيك را به هفته آينده مي‌سپارم و از شما دعوت مي‌كنيم كه شاهد برگزاري انتخابات ما باشيد».

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار آفتاب مبني برجايگاه دفتر تحكيم وحدت طيف شيراز در بين اصلاح‌طلبان، گفت: «اگر منظور اصلاح‌طلبان اين باشد كه ما گوسفند باشيم و آن‌ها چوپان ما اين را نخواهيم پذيرفت و خيلي از انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان نيز كه راديكال نيستند با اصلاح‌طلبان ارتباط دارند».

در همين دولت اصولگرا انجمن اسلامي دانشگاه ياسوج را بستند و در دانشگاه تهران جلوي آقاي خاتمي فحش خورديم و حالا هم جلوي احمدي‌نژاد فحش خورديم.

در پايان «نريمان جامه شوراني» دبير سياسي سازمان بسيج دانشجويي با اشاره به وجود خواسته‌هاي صنفي در بين دانشجويان گفت: «آرمانگرايي را نبايد حذف كرد و هرگز دستورالعمل‌هاي اپوزيسيون را نبايد اجرا كرد».
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن