تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820551410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/علوم انساني و چالش اشتغال/علوم انساني مقهور اصحاب علوم جديد در ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: /علوم انساني و چالش اشتغال/علوم انساني مقهور اصحاب "علوم جديد" در ايران است
عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس در دومين روز از همايش «علوم انساني و چالش اشتغال» گفت: علوم انساني مقهور اصحاب "علوم جديد" در ايران است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز در دومين روز از همايش علوم انساني و چالش اشتغال كه به همت انجمن‌هاي علمي دانشجويي فلسفه دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي و تهران در تالار فردوسي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران برگزار شد،‌ دكتر عباس منوچهري،‌عضو هيئت علمي گروه علوم سياسي دانشگاه تربيت مدرس به يك رهيافت عملي به علوم انساني در ايران پرداخت.

دكتر منوچهري به ارتباط ميان علوم انساني و هويت بشري اشاره كرد و گفت: پرداختن به رابطه علوم انساني با اشتغال و پاسخ به "مسله اشتغال براي علوم انساني" مستلزم توجه و پرداختن به استلزامات وجودي علوم انساني است. درست اين است كه علوم انساني به حل مشكل اشتغال بپردازد نه اينكه به حل مشكل اشتغال علوم انساني اهتمام ورزيده شود.

وي با اشاره به اهميت علوم انساني در صورت بها داده شدن در سطح جامعه در ارائه راه حل براي معضل اشتغال گفت: در صورتي كه علوم انساني شان حقيقي خود را در جامعه و در سامان نهادي كشور داشته باشد، مي‌تواند خود در حل مشكل اشتغال تعيين كننده باشد.

وي گفت: علوم انساني، در صورتي كه الزامات معرفتي آن و بخصوص آنجا كه با عمل در عرصه زندگي فردي و جمعي مرتبط مي شود رعايت شود، مرجع پاسخگوئي به مسائل بسياري از جمله مسئله اشتغال است.

وي تاكيد كرد:علوم انساني در ايران هم متهم است هم مقهور. موضوع شدن علوم انساني براي مسله اشتغال مخدوش بودن را نيز به دو معضل ديگر مي‌افزايد. علوم انساني متهم به دوري از ارزشهاي ديني است.

دكتر منوچهري در توضيح علت مقهور خوانده شدن علوم انساني گفت: علوم انساني مقهور اصحاب "علوم جديد" در ايران است كه در عين بي اطلائي از قلمرو معرفتي و تضمنات عملي آن همواره در مقام تصميم گيران و تصميم سازان، آن را به حاشيه رانده و فرصت لازم براي پويائي و اثر گذاري را از آن دريغ كرده اند.

وي در پايان با اشاره به ضروت‌هاي نگاه نوين به علوم انساني در حل معضل اشتغال گفت:‌ اكنون، با اولويت بخشي به الزاماتي چون "كار آفريني" و "اشتغال زائي" براي علوم انساني به جاي تامين شان آن در جامعه، آن را دچار مشكل جديدي خواهيم كرد. البته، "تامين شان علوم انساني" امري شدني است كه الزامات خاص خود را دارد و مي‌توان به آن در همين فرصت به عنوان يك دستور كار جدي پرداخت.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن