تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815065867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هندي‌ها از شخصيت علمي يك روحاني ايراني تجليل كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هندي‌ها از شخصيت علمي يك روحاني ايراني تجليل كردند
فرهنگي. محيط فرهنگي
دهلي نو- براي نخستين بار پس ازپيروزي انقلاب اسلامي ايران ، هندي ها ازمذاهب و اديان مختلف در نشستي ويژه از شخصيت علمي يك عالم روحاني و محقق ايراني تجليل كردند.

به گزارش ايرنا از دهلي نو، در مراسم نكوداشت از شخصيت علمي حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا رجب نژاد كه توسط موسسه معتبر حسن آرا شب گذشته در محل مركز بين‌المللي هند ترتيب يافته بود، با اهدا لوح، از وي تقدير شد.

در اين مراسم شخصيت‌هاي مختلفي از جمله جستس راجندر سچر رئيس سابق قوه قضاييه هند و تهيه‌كننده گزارش از وضع مسلمانان اين كشور، پروفسور شاهد مهدي رئيس سابق دانشگاه جامعه مليه اسلاميه دهلي و نايب رئيس شوراي روابط فرهنگي هند، حضور داشتند.

بالميسكي كاتجو فرمانده نيروي زمين ارتش هند، قمر احمد رئيس پليس ايالت دهلي و رئيس ترافيك دهلي، پرفسور علي احمد فاطمي از شخصيت‌هاي علمي هند، دكتر عظيم امروهوي شاعر و محقق، اقبال حيدر از كشور كانادا، سيد كمال حيدر دبير كل و سيد ظهيرزيدي رئيس موسسه حسن آرا و نيزكنسول پاكستان از ديگر شركت‌كنندگان در اين مراسم بودند.

دكتر عظيم امروهوي از شاعران و نويسندگان سرشناس هند در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا در خصوص هدف از انتخاب و تجليل از يك روحاني ايراني گفت:
ارايه سخنراني‌هاي علمي و جذاب، پرمحتوي و تاثيرگذار در مراكز علمي و دانشگاهي هند و نيز حضور قوي و پر نفوذ و موثر دكتر رجب نژاد در سمينارهاي علمي از دلايل انتخاب ايشان بوده است .

وي با بيان اين مطلب كه هيچ ايراني پس ازانقلاب اسلامي از نظر كيفي و كمي در اين سطح در مراكز علمي، دانشگاهي و سمينارها شركت نكرده افزود: ايشان در شهرها و ايالت‌هاي گوناگون هند در سمينارهاي بين‌المللي و ملي كه برگزار مي‌شد باوجود كثرت مشاغل حضور مي‌يافت .

امروهوي افزود: عالمان و روحانيون زيادي درگذشته در هند چه به صورت موقت وچه طولاني حضور داشته‌اند اماهيچ يك از آنان در محبوبيت و تاثيرگذاري در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي ، علمي و فرهنگي هند در سطح و اندازه دكتر رجب نژاد نبوده اند.

وي تصريح كرد: اينكه از يك عالم و روحاني شيعي ايراني اين همه استقبال و تجليل صورت مي‌گيرد در نوع خود بي‌نظير است و تاثيري كه ايشان در هند گذاشته جاودانه و ماندگار است .

موسسه حسن آرا يك مركز فرهنگي شناخته شده در هند است كه در برنامه‌هايي كه برگزار مي‌كند عموما شخصيت‌هاي درجه اول هند همچون رئيس جمهوري، نخست وزير و شخصيت‌هاي علمي، سياسي و امنيتي هند شركت مي‌كنند.

اين موسسه بيش از ‪ ۱۵‬سال است كه در سراسر هند بسيار فعال است و از جايگاه ويژه‌اي نزد عموم مردم، دانشگاهيان و دولت برخوردار است .
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن