تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804323361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اول خرداد؛ گفت‌و‌گوي رئيس‌جمهور با خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اول خرداد؛ گفت‌و‌گوي رئيس‌جمهور با خبرنگاران


دولت- همشهري آنلاين:
رئيس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران حضور يافت پيدا كرد و در خصوص فعاليت‌هاي داخلي و موضوعات جهاني به خبرنگاران توضيحاتي ارائه كرد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي اين گفت‌و‌گو افزود كه بحث تحولات اقتصادي در كارگروه‌هاي مربوط بررسي شده و از امروز (چهارشنبه اول خرداد) بحث درباره آن به صورت رسمي در جلسه دولت آغاز شده است.

وي اظهار كرد: اين بحث چندين جلسه در دولت ادامه پيدا مي‌كند تا ان‌شاءالله به جمع‌بندي نهايي برسد و پس از آن‌كه به جمع بندي نهايي رسيد، در هفته اول تيرماه به اطلاع عموم مي‌رسد.

رئيس‌جمهور تصريح كرد كه دولت تغيير و تحولات اقتصادي را با برنامه‌هاي اجرايي كه در اين ارتباط دارد به اطلاع عموم مي‌رساند و اين فرصت را فراهم مي‌كند كه كساني كه نظري دارند نيز نظراتشان را در اين ارتباط ارايه دهند تا اين طرح تكميل شود.

وي هم‌چنين خبر داد كه رحيمي، رئيس فعلي ديوان محاسبات در مجلس هشتم، از اين پس به عنوان معاون حقوق و پارلماني رييس‌جمهور ايفاي نقش خواهد كرد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران به مسائل منطقه‌اي و تحولات جهاني اشاره كرد و گفت: در بحث لبنان مطلع شديم كه خوشبختانه كارهايي كه در قطر در حال صورت گرفتن است روند مثبتي را طي مي‌كند و اميدواريم اين كارها پي‌گيري شود تا به نتايج كامل برسد.

وي گفت: همه طرف‌ها بايد در لبنان صحبت كنند تا با حفظ استقلال و حقوق ملت اين كشور كار جلو رود؛ البته ديگران به‌ويژه كشورهاي قدرتمند نبايد در مساله لبنان و امور داخلي اين كشور دخالت كنند، اين قدرت‌ها بايد كنار بروند و اجازه دهند ملت لبنان خود درباره سرنوشتش تصميم بگيرد.

رئيس‌جمهور در ادامه به موضوع خشكسالي و تحولات اقتصادي كه در عرصه جهاني در حال رخ دادن اشاره كرد و گفت: دولت تدابير لازم را براي مديريت عرصه داخلي در اين ارتباط و كاهش انتقال اين آسيب‌ها به داخل، هم‌چنين رساندن اين آسيب ها به صفر طراحي كرده و دستگاه‌ها نيز هر كدام وظيفه‌اي در اين ارتباط دارند. آنها وظايف خود را در اين ارتباط انجام مي دهند كه ان‌شاءالله تا آنجا كه لازم باشد و به اصل كار آسيبي نرسد، درباره اين كارها اطلاع‌رساني مي‌شود.

وي ادامه داد: تحولات كشور و جهاني در مسيري حركت مي‌كند كه روز به روز حقانيت آرمان‌هاي ملت ايران، انديشه و منطق آن ثابت مي‌شود و صاحب‌نظران و مردم با اين حقانيت بيشتر آشنا مي‌شوند.

رئيس‌جمهور درباره تحقيق و تفحص از قضيه داوري ايران و آمريكا گفت: به نظر من اين تحقق و تفحص كار درستي است و مربوط به قبل از دولت نهم است. قرارداد الجزاير و مباحث مربوط به ديوان لاهه بايد روزي باز شود و مورد بازبيني قرار گيرد كه چه مسائلي در آن پيش آمد و چگونه عمل شد. من از معاون حقوقي مي‌خواهم در اين‌باره با خبرنگاران مصاحبه‌اي داشته باشد و اميدوارم اين روند زماني اصلاح شود. دولت هم در اين باره اصلاحاتي كرده است. ما اميدواريم حقوق ملت ايران در اين سازوكاري كه به ما تحميل شده مسترد شود.

احمدي‌نژاد درباره جابه‌جايي‌ها در دولت نيز گفت: اين‌كه وزيري برود و وزير ديگر بيايد در كشور ما تابو شده است؛ در حالي كه چرا بايد اين‌طور باشد، حتي اين مساله را در فوتبال هم مي‌بينيم. يك مربي تصميم مي‌گيرد يك بازيكن را از زمين خارج كند اما آن بازيكن عصباني مي‌شود و اعتراض مي‌كند.

احمدي‌نژاد گفت: ما حركت شخصي نداريم؛ حركت‌مان تيمي است و همه با هم هماهنگ كار مي‌كنيم. كدروتي هم بين ما وجود ندارد؛ البته اظهارنظر و نقد آزاد است و هركس مي‌تواند نقد كند. روزنامه‌ها هم كه عليه دولت زياد انتقاد مي‌كنند. وي درباره طرح تحول اقتصادي نيز گفت: يك ماه؛ تا هفته اول تير صبر كنيد.

احمدي‌نژاد درباره سفر به ايتاليا و شركت در اجلاس فائو نيز اظهار كرد: رئيس فائو دعوت كرده است در اين اجلاس شركت كنم و اين اجلاس به خاطر بحران مواد غذايي برپا شده است؛ چراكه برخي كشورها به خاطر اين بحران در معرض صدمات سنگيني قرار دارند. بايد يك فكر جدي در مديريت مواد غذايي در جهان شود، بحران اخير نشان داد كه مديريت مواد غذايي مديريت درستي نبود و هم‌اكنون 33 كشور در شرايط سختي قرار دارند. ما هم طرح‌هايي را براي مقابله با اين بحران تهيه كرده‌ايم و آن را ارائه مي‌كنيم.

وي درباره مقابله دولت با بحران خشكسالي نيز گفت: دولت براي مقابله با بحران خشكسالي يك لايحه دو فوريتي را امروز به مجلس ارائه كرد. دو فوريت آن هم به خاطر اين بود كه از آن‌جا كه مجلس هفتم در روزهاي آينده به پايان مي‌رسد، و مجلس جديد نيز يك ماه براي تشكيل كميسيون‌ها و ساختارهاي خود وقت صرف مي‌كند، براي مقابله با خشكسالي كه كشاورزان را با آسيب مواجه كرده است، وقت باشد، از اين رو دو فوريت براي اين لايحه در نظر گرفتيم تا در همين مجلس به آن رسيدگي شود كه به هر حال اين توفيق نبود كه اين در مجلس مطرح شود و مجلس كار مثبت‌تري در روزهاي آخر انجام دهد.

رئيس‌جمهور در ادامه درباره اين‌كه چرا اندكي صبر نشد تا وزير كشور گزارش انتخابات خود را در مجلس بخواند و اين مورد انتقاد برخي از نمايندگان هم بود گفت: چه فرقي مي‌كند چه كسي آن گزارش را بخواند. انتخابات برگزار شده و شوراي نگهبان هم آن را تاييد كرده است، آن گزارش هم تشريفاتي است.

وي خاطرنشان كرد: انتخابات را شوراي نگهبان تاييد كرده و مجلس هم در وقت قانوني خود تشكيل خواهد شد. ملت در انتخابات حاضر شد و صدها هزار نفر در برگزاري انتخابات به صورت هماهنگ باهم كار كردند.

احمدي‌نژاد درباره انتقادها نيز گفت: آن‌ها در انتقاد آزاد هستند. ما كه ممنوعيت درباره‌ اظهار نظر نداريم. آن‌ها هم مي‌توانند تاييد يا تكذيب كنند. بگذاريد اين آزادي در كشور وجود داشته باشد و آن‌ها هم نظر بدهند اين كه عيبي ندارد. اگر در نظرها چيزي باشد كه به درد ما هم بخورد از آن استفاده مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره استيضاح وزير بازرگاني و متوقف شدن اين مساله در مجلس اظهار كرد: من خوشحال هستم كه اين اتفاق افتاد؛ چرا كه استيضاح وزير بازرگاني كار نادرستي بود. وزير بازرگاني جزء موفق‌ترين و پرتلاش‌ترين وزراست و اگر اقداماتش را تشريح كند خواهيد ديد چه كارهايي انجام شده است. وي افزود: من از وي مي‌خواهم اقداماتي را كه انجام داده‌ به اطلاع عموم برساند و براي شما تشريح كند.

رئيس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين كه وزير بازرگاني كارهاي بزرگ و زيربنايي انجام داده كه خودش بايد آن‌ها را تشريح كند افزود: من به دو مورد آن‌ها اشاره مي‌كنم. دولت همواره جلوتر از زمان حركت كرده است، شما مي‌دانيد ما شب‌هاي عيد معمولا با گراني ميوه مواجهيم ولي امسال با تدابير خوبي كه اتخاذ شد، قيمت ميوه‌اي كه در سال 87 ارايه شد، كمتر از سال 84 و 83 بود، بدون اين كه به توليد داخلي آسيب برسد و كشاورزان دچار مشكل شوند. دولت نه يك كيلو ميوه خريد و نه يك كيلو انبار كرد، كارهايي كه در مورد ميوه در شب عيد انجام شد از طرف خود مردم و اصناف صورت گرفت؛ آن‌ها مشاركت سازنده داشتند و بازار را تنظيم كردند.

وي با بيان اين كه همه كارها در دست دولت بود ادامه داد: ديدم كه تعداد محدودي از ائمه محترم جمعه و برخي افراد و رسانه‌ها موضوع برنج را وصل كردند به دولت و اين به دليل عدم اطلاع آنها از ماوقع است. دولت در سال گذشته طبق برآوردهايي كه كرد متوجه شد در زمينه برخي محصولات از جمله برخي مواد غذايي در عرصه جهاني شاهد مشكلاتي خواهيم بود و برخي كالاها در عرصه جهاني افزايش قيمت خواهند داشت، از اين رو در اين ارتباط كميته‌اي در دولت ايجاد شد و تصميم گرفت تدابير مناسبي را براي مواجهه با اين مساله اتخاذ كند.

رئيس‌جمهور گفت: شما خود مي‌دانيد مثلا در برخي مواد غذايي مانند برنج يا روغن وارد كننده هستيم و بايد مسيري را طي كنيم كه به خودكفايي برسيم؛ البته ما در بسياري محصولات به خودكفايي رسيده‌ايم و آنها را صادر هم مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد افزود: براي مبارزه با آشفتگي‌اي كه پيش‌بيني مي‌كرديم در بازار ايجاد شود، دو ابزار در دست داشتيم؛ يكي تعرفه گمركي و ديگري يارانه.

رئيس‌جمهور افزود: شما مي‌دانيد كه طي دو سه سال اخير رقم يارانه‌ها هر سال در بودجه كاهش پيدا مي‌كند و تعداد كساني كه يارانه مي‌خواهند بيشتر مي‌شود، از طرف ديگر قيمت كالاهاي يارانه‌اي افزايش پيدا كرده است و در حقيقت مسير عملي كه دولت مي‌تواند يارانه بدهد، كاهش پيدا كرده، ما با توجه به اين وضعيت مباحث خود را با مجلس در ميان گذاشتيم و موضوع را با آنها بررسي كرديم؛ چنان كه كارگروهي تشكيل شد كه تدابيري انديشيده شود از جمله كالاهايي وارد شود تا بازار را متعادل كنيم. هم‌چنين قرار بر اين شد كه دو ميليارد دلار در اختيار دولت قرار داده شود تا بتوانيم از قبل بازار را تنظيم كنيم، البته وقتي اين مبحث در دولت مطرح شد، من با وزرا صحبت كردم و اين مقدار را به يك ميليارد و دويست ميليون دلار رسانديم و با قيد دو فوريت به مجلس داديم كه البته نه دو فوريت و يك فوريت آن تصويب نشد و تا امروز نيز در دستور كار مجلس قرار نگرفته؛ از اين رو تنها ابزاري كه براي ما باقي ماند اين بود كه تعرفه را كاهش دهيم و اين كار را كرديم؛ گر چه وقتي اين كار صورت گرفت، عده‌اي نيز بار ديگر اين مساله را زير سوال بردند و هجوم آوردند.

وي گفت: ما مثلا محدوديت از گمرك سيستان و بلوچستان را برداشتيم كه بتوانيم كالاها از جمله برنج را وارد كنيم كه همين مورد نيز مورد انتقاد قرار گرفت.

رئيس‌جمهور ادامه داد: با توجه به پيش‌بيني‌هايي كه كرده بوديم وزير بازرگاني از 7 ، 8 ماه قبل راهكارهايي را براي مبارزه با مسائلي كه فكر مي‌كرديم پيش مي‌آيد ارايه داده بود و تا امروز نيز پي‌گيري كرده است كه بعد از آن قضيه استيضاح مطرح شد.

وي گفت: دولت تمام تلاش خود را براي حل اين مشكلات به كار گرفت، ما آمديم و مشكلات را نيز مطرح كرديم.

رئيس‌جمهور اظهار كرد: وزير بازرگاني در اين قضيه مظلوم واقع شد، در صورتي كه تمام تلاش خود را براي حل مشكلات انجام داد، بعد مي‌آيند مساله استيضاح وزير را مطرح مي‌كنند كه البته و خوشبختانه اين مساله اصلاح شد و اي كاش زودتر اصلاح مي‌شد؛ چرا كه وقتي يك وزير موقعيتش سست مي‌شود بازار نيز دچار تزلزل مي‌شود.

وي گفت: من حرف همه كساني را كه مساله استيضاح را مطرح كردند شنيدم و حرفي كه بتوان به وسيله آن به وزير ايراد گرفت در آنها وجود نداشت؛ البته خب آن‌ها اگر حرف‌هايي دارند مي‌توانند حرفشان را بزنند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر سستي در مبارزه با مفاسد اقتصادي و اظهاراتي مبني بر اين‌كه مخالفان دانشگاه آزاد افراد حسودي هستند نيز اظهار كرد: حركت دولت در مواجهه با مفاسد اقتصادي كند نشده، دولت در اين زمينه مصمم‌تر شده است و كار خود را در اين ارتباط انجام مي‌دهد. بسياري از مجراها را بسته و كنترل كرده و برخورد مي‌كند ولي اين كه شما مي‌گوييد دولت تقريبا در مبارزه با مفاسد اقتصادي تنهاست حرف درستي است، البته ما ناراحت نيستيم، كار خود را مي‌كنيم و معتقديم كه خداوند متعال نيز از ما حمايت خواهد كرد.

وي تاكيد كرد: در دولت هيچ سستي و ضعفي در اين ارتباط ايجاد نشده ولي ديگران آزاد هستند اظهار نظر كنند و من در مصاحبه مطبوعاتي خود در اين ارتباط صحبت كرده‌ام. اين كه عده‌اي بيايند و منكر اين مباحث شوند، در واقع فرصت را به متخلفان مي‌دهند كه كار را ادامه دهند.

وي خاطرنشان كرد: اخيرا آقاي حداد عادل در نامه‌اي به من بخشي از پرونده‌هايي را كه در كميسيون اصل 90 مجلس در اين ارتباط مورد بررسي قرار گرفته فرستاده‌اند كه ان‌شاءالله اين پرونده‌ها در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح مي‌شود.

احمدي‌نژاد هم‌چنين خبر داد: در حال تنظيم برنامه‌ها هستيم تا هفته آينده با توجه به هماهنگي‌هايي كه ايجاد مي‌كنيم، جلسه سران سه قوه را در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادي برگزار كنيم و من در آن‌جا به شما اين دفترچه‌ها و پرونده‌ها را نشان مي‌دهم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در آن جلسه اسامي را هم اعلام خواهيد كرد؟ گفت: مردم خود مي‌دانند منظور چه كساني هستند. شما چرا سطح كار را پايين مي‌آوريد. مردم مي‌دانند افراد چه كار مي‌كنند و با اين افراد آشنا هستند. در اين‌جا تذكري به شما مي‌دهم. در بحث مفاسد اقتصادي بعضي‌ از يك طرف افتاده‌اند و مي‌گويند اصلا مفاسد اقتصادي در كشور وجود ندارد. ولي برخي ديگر از طرف ديگر افتاده‌اند و كل كشور و كل نظام را زير سوال برده و مي‌گويند فساد اقتصادي در همه جاست؛ هر دو اين‌ها اشتباه است. در ايران ما به خاطر فرهنگ نابي كه داريم، وجود يك مفسده اقتصادي نيز سنگين است چه رسد صدتا و نبايد همه را زير سوال برد.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه اين مفسدان اقتصادي به صورت شبكه‌اي هستند، گفت: ببينيد وقتي يك فرد معمولي تخلفي مي‌كند آن فرد را مجازات مي‌كنند ولي وقتي يك دانه درشت مي‌خواهد مجازات شود صدها دست در جهت حمايت بلند مي‌شود و به نحوي رفتار مي‌كنند كه مبارزان با مفاسد اقتصادي را در جامعه متهم مي‌كند؛ اين مساله پيچيده است. اما اين مساله اظهرمن الشمس است كه در گذشته آن‌هايي كه در موضع اجرايي بودند، وقتي اين مسايل مطرح مي‌شد، مي‌گفتند مطرح نشود چون امنيت اقتصادي از بين مي‌رود ولي اين دولت خود مي‌گويد كه بايد برخورد شود و معتقد است كه به نفع اقتصاد است.

وي بار ديگر تاكيد كرد: در اراده و عزم دولت در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادي هيچ خللي ايجاد نشده، كارهايي را كرده و اين كارها موثر بوده است.

رئيس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره اعلام‌نشدن دلايل تغيير وزير كشورگفت: ما يك گروه و تيم هستيم و تيمي كه مشغول به كار است بايد به صورت هماهنگ كارهاي خود را به پيش ببرد و در اين چارچوب جابه‌جايي طبيعي است.

احمدي‌نژاد افزود: من از رسانه‌ها مي‌خواهم اين مساله را از تابو بودن خارج كنند. شما مي‌بينيد كه در برخي كشورها در يك سال دو دولت عوض مي‌شود ولي كارها به خوبي پيش مي‌رود.

وي افزود: بايد ديد چرا اين تصور وجود دارد كه مثلا يك نفر تا اخر مسئوليت يك كار را داشته باشد. ما در يك گروه بازي مي‌كنيم و مربي هر چند وقت يك بار بر اساس تشخيص و شرايطي كه وجود دارد آرايش تيم را عوض مي‌كند كه اين امر به اين معنا نيست كه فردي كه تعويض شده بد بوده، بلكه مربي شايد تشخيص داده آن فرد در جاي ديگر مي‌تواند بهتر كار كند و كس ديگري كه جايگزين او شود، مي‌تواند در اين سمت بهتر كار كند.

رئيس‌جمهور گفت: اصل، انجام مناسب و بهتر ماموريت‌هاست، كساني كه در اين دولت بوده‌ و جابه‌جا شده‌اند دوستان خوب ما بوده‌اند و ما گله‌اي نداريم، افراد هم در اظهارنظرها آزاد هستند.

وي هم‌چنين گفت: مهم اين است كه سياست‌هاي دولت در بخش‌هاي گوناگون اجرا شود و اگر در بخشي اجرا نمي‌شود، مثلا در حوزه اقتصاد و وزير بگويد من اجرا نمي‌كنم، جابه‌جايي صورت مي‌گيرد. ما عهدي با مردم بسته‌ايم از جمله اين كه حلقه مديران را باز كنيم. شما مي‌بينيد مديراني كه در اين دولت حضور دارند جوانند و هيچ كدام وابستگي حزبي و گروهي نداشته‌اند. من تمام تلاش خود را كرده‌ام كه بهترين تشخيص را داشته باشم، ولي اين امر به اين معنا نيست كه تشخيص من اصلا اشتباه نيست، ولي من تمام تلاش خود را براي تشخيص درست انجام داده‌ام؛ البته به اين معنا هم نيست كه كساني كه پشت ميز نشسته‌اند در حال حاضر عصاره توانمندي هستند، ما سعي كرديم توانمندها را انتخاب كنيم.

وي گفت: آقاي پورمحمدي نيروي خوب و دلسوزي هستند و زحمت زيادي كشيده‌اند ولي در اين شرايط تشخيص داده شد كه آرايش تيم بايد عوض شود. ما در اين مرحله كارهاي بزرگي در پيش داريم، از جمله بحث تغيير تحولات اقتصادي و با توجه به شرايط آرايش تيم تغيير داده شده است.

احمدي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود رحيمي، رئيس ديوان محاسبات، قرار است معاون حقوق و پارلماني او شود، گفت: آقاي الهام گويي مساله را ديروز (سه‌شنبه) مطرح كردند، آقاي رحيمي از برادران خوب ما هستند كه قرار شد با توجه به سوابقشان به‌ويژه سوابق حقوقي و فعاليتي كه در ديوان محاسبات داشته‌اند، هم‌چنين چند دوره نمايندگي مجلس، در معاونت حقوقي انجام وظيفه كنند و ايشان نيز اين مساله را پذيرفته‌اند.

رئيس‌جمهور در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا تغييرات ديگري نيز در راه است، همچنين پرسش ديگري مبني براين كه گفته مي‌شود شوراي نگهبان اعلام كرده دولت بايد براي تغييرات از ما اجازه بگيرد؟ گفت: من چنين چيزي دريافت نكرده‌ام.

وي در پاسخ به اين پرسش ديگري مبني بر اين كه برخي رسانه‌ها نوشته‌اند دولت از شوراي نگهبان در مورد تغييرات استفساريه كرده، به‌ويژه اين كه اگر اين تغييرات به نصف برسد، چگونه خواهد بود، با رد اين مساله گفت: در آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي براي دولت راي اعتماد اخذ نمي‌شود. دولت برنامه‌هاي خود را ارايه مي‌كند و بعد وزرا راي اعتماد مي‌گيرند و در حقيقت دولت به راي گذاشته نمي‌شود، در بحث تغييرات كه اگر به نصف به علاوه يك برسد، در آنجا نيز دولت برنامه‌هاي خود را مطرح مي‌كند و آن وزيري كه مطرح مي‌شود راي اعتماد مي‌گيرد؛ از اين رو نگراني در اين ارتباط وجود ندارد.

رئيس‌جمهور در پايان تاكيد كرد: دولت اگر بخواهد تغييري بدهد خودش اعلام مي‌كند، به هر حال اين دولت اگر تصميم بر تغيير داشته باشد خودش اطلاع‌رساني مي‌كند.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 15:32 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 20:14 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 20:14
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن