تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805014373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه140نماينده مجلس با شهردار تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جلسه140نماينده مجلس با شهردار تهران
جام جم آنلاين: دكتر محمد باقر قاليباف سه شنبه شب در نشست صميمي با نمايندگان مجلس هفتم كه پس از بازديد نمايندگان از برج ميلاد در سالن همايش هاي ميلاد برگزار شد از نمايندگان دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي تقدير و تشكر كرد. شهردار تهران گفت:فكر مي كنم ضرورت تشكيل فراكسيون مديريت شهري و پيگيري آن در مجلس هشتم يكي از موضوعات ريشه اي براي آينده و توسعه كشور خواهد بود.


به گزارش مهر، محمد باقر قاليباف در اين نشست كه بيش از 140 نماينده هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در آن حضور داشتند ، تصريح كرد: امروز در كشور اگر به مراكز جمعيتي توجه نكنيم و مسائل ومشكلات آن ها را حل نكنيم در ابعاد مختلف در سطح ملي و بين المللي متضرر خواهيم شد.

قاليباف افزود: استقلال كشور در گرو مولد بودن است ، بايد يقين داشته باشيم كه توليد ثروت ، قدرت ، معرفت و منزلت در شهرها اتفاق مي افتد . البته اين بدان معنا نيست كه روستا ها را رها كرده و به شهرها مهاجرت كنيم ولي از اين موضوع نبايد غافل شويم كه مراكز جمعيتي هم توليد كننده هستند و هم مصرف كننده و هم گرداننده چرخه كشور.

به گفته شهردار تهران مجلس شوراي اسلامي كه بدون شك در راس امور است در برنامه ريزي هاي خود بايد به اين امر توجه و عنايت لازم را داشته باشد.

قاليباف سپس به موضوع مديريت شهري پرداخت و با بيان اينكه منظورم از مديريت شهري مجموعه شوراي شهر و شهرداري است ، گفت : بايد اين تجربه را در كشور ياد بگيريم كه چگونه در اين گونه ارتباطات به درستي با هم تعامل سازنده كنيم و همان طور كه رابطه بين شورا و شهرداري و همچنين مجلس و دولت مهم است اين را با هم تجربه كرده و ياد بگيريم و بتوانيم بر مشكلات كشور فائق بياييم و از همه ظرفيت ها استفاده كنيم .

شهردار تهران در ادامه تاكيد كرد: تجربه مديريت شهري به معناي واقعي كلمه در دنيا تجربه اي بيش از 100 ساله است و در برخي از كشورها سابقه 150 سال مديريت واحد شهري وجود دارد.

او افزود : مديريت واحد شهري هم اين نيست كه برنامه اي تصويب شد و در برنامه چهارم هم بر آن تاكيد شد كه 23 وظيفه به شهرداري ها واگذار شود . معني و مفهوم واقعي مديرت واحد شهري تنها واگذاري برخي از خدمات به شهرداري نيست بلكه بحث بسيار مفصل و ضروري است كه بايد به آن توجه كنيم .

شهردار تهران گفت : به خاطر اين كه مجلس و دولت به موضوعات كلان بپردازند و مسائل و مشكلات اساسي كشور را حل كنند و مديريت هاي شهري در راه اداره مراكز جمعيتي و خدمات دهي، سرويس دهي و اداره شهرها در ابعاد مختلف تلاش كنند بايد گامي جدي براي مديريت واحد شهري برداشته شود ، همان طور كه از اصل 101 تا 106 قانون اساسي هم به اين موضوع پرداخته شده است.

قاليباف با بيان آنكه فراكسيون مديريت شهري در مجلس هفتم با تاخير شكل گرفت ، گفت: ولي در همين مدت گام هاي پر خير و بركتي در مجلس برداشته شد هرچند كه ما توقع بيشتري داشتيم اما اقدامات خوبي صورت گرفت.

او گفت : در قانون حمل ونقل شهري و مخصوصا تبصره 13 اگر چه در اجرا دچار مشكلاتي شديم اما اصل قانون يكي از حركت هاي جدي مجلس بود . همچنين لايحه اي كه در حوزه محيط زيست و فضاي سبز كلان شهرها براي باغات تصويب شد و مسائل ديگري چون درآمد هاي پايدار، برخورداري از صندوق ذخيره ارزي و قانون ماليات بر ارزش افزوده از اقدامات قابل تقدير مجلس هفتم بود.

شهردار تهران افزود: با توجه به موضوعات ديگري چون موضوع حمل و نقل ريلي ، قطار شهري و اتفاقاتي كه در اين حوزه افتاد ، انصافا ما در اين بخش قدردان مجلس هستيم ولي توقع ما اين است كه بحث فراكسيون مديريت شهري با قوت بيشتري در مجلس هشتم شكل بگيرد و بحث مديريت واحد شهري و توجه به مراكز جمعيتي در اين راستا دنبال شود.

دكتر قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود با گرامي داشت سالروز فتح خرمشهر گفت: من به عنوان يك رزمنده به مناطقي چون خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، چزابه ، بستان، ايلام و كرمانشاه و غيره علاقه مندم و وقتي به جنوب مي روم احساس علقه بيشتري نسبت به تهران و مشهد دارم زيرا بهترين دوران زندگي ام را در آنجا گذراندم .

شهردار تهران خاطر نشان كرد: حتما اين را قبول دارم كه شرايط شهر خرمشهر هرگز زيبنده كشور ما نيست و كشور مي تواند مشكل خرمشهر كه تبلور حضور رزمندگان بود و نمونه اي از رشادت هاي اين ملت است را واقعا حل كند و مردمش را از اين مشكلات نجات دهد و اين مشكلات قابل حل است.

او در پايان خطاب به نمايندگان مجلس گفت: ما در مديريت شهري خدمت گذار همه شهروندان هستيم و به نظرات ، حضور، تخصص و كمك يكايك شما نيازمنديم تا دست در دست هم شهري زيبا ، با نشاط ، پر رونق و زنده داشته باشيم.

مديريت توانمندي را در كلان شهر تهران شاهد هستيم

دكتر خوش چهره رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس هفتم نيز قبل از اظهارات شهردار تهران با قدرداني از برگزاري اين مراسم ، رشد بي رويه شهرها در ايران را يك پديده ناميمون و ناموزون دانست و گفت : رشد شتاب زده شهرها يا اصطلاحا شهرنشيني شتابان كه همراه با هجوم از روستا به شهر و يا از شهرهاي كوچك به مياني و از شهرهاي مياني به شهرهاي بزرگ است پديده ناميموني است كه در 50 سال گذشته در قالب سه هجوم روستا به شهر در مقياس ملي شاهد آن هستيم .

او افزود : آمار رسمي سال 34 در آن موقع نشان مي دهد كه جمعيت شهر نشين ما 25 درصد و جمعيت روستا نشين 75 درصد بوده است ، اما در 50 سال گذشته اين نسبت متاسفانه بر عكس شده و آمار رسمي جمعيت در سال 85 كه با چند درصد انحراف سعي كرده هم چنان آمار روستا نشيني را بالا نگه دارد ، نسبت را 30 به 70 اعلام كرده است .

خوش چهره گفت : شهرنشيني شتابان مديريت شهري را با يك پديده و مقوله غير متعارف مواجه مي كند ، به طوري كه سرعت تحولات و تغييرات و سيل تحولات شهري كه در كالبد ، سيما و كاركردهاي شهري نشان مي دهد از پس يك مديريت طبيعي و عادي بر نمي آيد ، حتي مديريت هاي توانمند هم از شدت تحولات بعضا عقب مي مانند .

وي با بيان اين كه امروز يك آشفتگي كاربري را در مقياس شهري شاهد هستيم كه بايد مديريت هاي شهري را در اين آشفتگي ارزيابي كرد ، گفت : قطعا كلان شهر تهران كه ام القراي كشورهاي اسلامي نام گرفته از آن وضع مطلوب دور است و از شهري با تناسب هاي منطقي خود فاصله گرفته كه بخش قابل توجهي از آن شرايطي است كه ناشي از سياست ها و تصميم گيري هاي استراتژيك و كلان ملي است كه به شهرها و كلان شهرها تحميل مي شود .

او گفت : در مطالعه اي كه سه چهار سال پيش انجام دادم ، دريافتم كه سرانه تجاري در تهران از پيشرفته ترين كشورها بالاتر است ، اما فضاهاي فرهنگي ، تفريحي و سبز سرانه پايين تري دارد .

رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس هفتم در ادامه اظهار كرد : با توجه به تجربه اي كه از چند سال پيش در دوره مديريت شهردار قبلي در سمت رياست مشاوران دارم و روندي كه الان مي بينم بايد وجدانا قضاوت كنم كه مديريت توانمندي را به هر حال در كلان شهرها به خصوص در تهران شاهد هستيم كه سعي مي كند شدت تحولات تحميلي را تا اندازه اي در فرم معيارهاي علمي و كارشناسي كنترل كند .

به گفته خوش چهره قطعا نمره دادن كار صحيحي نيست اما در شرايط آشفته و بحراني و به هم ريخته ، اگر معيار قرار داديم مجبوريم كه به وجدان و منطق و انصافمان برگرديم و از نوع مديريتي كه در اين فضاست تشكر كنيم .

رييس فراكسيون مديريت شهري مجلس هفتم با بيان اين كه گفته مي شود معيار سنجش ظرفيت و توان يك مديريت نقاط و شرايط بحراني است ، گفت : يكي از اين شرايط بحراني بارش سنگين برف در زمستان گذشته بود كه در آن ظرفيت توان مديريت را ديديم ، به طوري كه در حومه شهر تهران دسترسي به فرودگاه ها ، اتوبان هاي تهران – قم ، قزوين و كرج بسته بود و اختلال داشت ، اما معابر تهران باز بود .

او خاطر نشان كرد : فراكسيون تخصصي مديريت شهري تلاش كرد تا آن چه كه به صرف و صلاح شهرهاي كوچك ، بزرگ و كلان شهرها بود را مد نظر قرار دهد و لازم مي دانم از زحماتي كه در شهر تهران و كلان شهرها و تصميم هاي علمي و عقلايي كه در مقياس ملي گرفته شد به سهم خود تشكر كنم .

خوش چهره افزود : فراكسيون مديريت شهري از قوي ترين و پر استقبال ترين فراكسيون هاي مجلس بود كه همكاري و هماهنگي خوبي را در آن شاهد بوديم و همكاري خوب شهرداري و شوراي شهر تهران هم آثار خوبي را براي بقيه شهرها در پي داشت .

او تصريح كرد : تاكيد ما اين است كه بايد اولويت حمل و نقل در مقياس ملي در كلان شهرها و شهرها با حمل و نقل عمومي باشد و تجربه دنيا نشان داده كه شهرهايي مثل لندن ، توكيو و حتي نيويورك بالغ بر 70 درصد جابه جايي شان با وسايل حمل و نقل عمومي كارا صورت مي گيرد كه اين نسبت در ايران بر عكس است .

خوش چهره افزود : اين تفكر كه بالاخره سهم حمل و نقل عمومي بايد به يك نرم منطقي 70 به 75 درصد برسد ، در بين دوستانمان در دولت جا افتاد و آنها هم پذيرفته بودند كه آن را در يك برنامه 5 ساله تا سال 1391 به 75 درصد برسانند ، اما يك خطاي استراتژيك در تركيب وسايل حمل و نقل عمومي بود كه در محاسبات وزارت كشور نسبت هاي غير متعارفي را تنظيم كرده بودند كه 40 درصد به اتوبوس داده بودند ، 25 درصد به تاكسي داده بودند كه اين نسبت هم در موفق ترين شهرها بين 5 تا 7 درصد است و مترو را هم 10 درصد داده بودند كه با يك كار منسجم علمي و تخصصي اين نسبت ها تصحيح شد و اتوبوس را به 25 درصد ، تاكسي را به 15 درصد و مترو را هم به 30 درصد رساندند .

به گفته رئيس فراكسيون مديريت شهري ، مجلس هفتم نشان داد خيلي از مباحث كلان شهرهايي مانند تهران ناشي از كانون و مراكز تصميم گيري موازي است ، بنا بر اين بحث مديريت واحد شهري ضرورت اجتناب نا پذيري از كه به شدت در مجلس هفتم به خصوص در فراكسيون مديريت شهري تصويب شد .

او در پايان سخنانش گفت : عمر مجلي هفتم كفاف نداد ، در غير اين صورت ما تلاش مي كرديم فراكسيون مديريت شهري را به يك كميسيون تبديل كنيم .

تعامل و همكاري مجلس و شهرداري بدون هيچ درخواست سياسي بود

حسين مظفر نماينده مردم تهران هم در اين نشست با اشاره به تعمل و ارتباط نمايندگان مجلس با شهرداري تهران ، گفت : در اين مورد دو كار را سامان داديم ، يكي ساماندهي ملاقات هاي شهروندان با نمايندگان در طبقه هفتم مجلس بود كه ده ها هزار ملاقات و صدها هزار مكاتبه را در پي داشت .

او افزود : كار بعدي مشخص كردن جايي براي ديدار شهروندان با نمايندگان بود كه شهرداري با احساس مسئوليت در مناطق مختلف دفاتري را براي ملاقات هاي شهروندان با نمايندگان مجلس اختصاص داد كه البته مقدمه اين كار در دوره قبلي مديريت شهرداري آغاز شد و در دوره دكتر قاليباف فعال شد .

به گفته مظفر در قبال اين همكاري و اين همه امكانات هيچ گونه درخواست سياسي و شائبه سياسي وجود نداشت و هيچ پيغامي از شهرداري تهران در يافت نكرديم .

اوسپس به ارتباط تنگاتنگ شهرداري ، شوراي شهر ، نمايندگان و روساي دستگاه هاي اجرايي دولت براي رفع معضل شهر تهران اشاره كرد و گفت : تلاش هاي خوبي در اين زمينه انجام شده است .

نماينده مردم تهران گفت : در بحث تبصره 13 ، مترو ، ترافيك و طرح هاي جهادي اقدامات خوبي از سوي شهرداري تهران انجام گرفت كه توسعه حمل و نقل ريلي به 420 ميليون جا به جايي در سال و 2/1 ميليون در روز و افزايش واگن ها از مهم ترين آن هاست .

پروژه هاي شهرداري طبق زمان بندي پيش مي رود

مهندس آقايي رئيس كميسيون عمران مجلس هفتم نيز در اين نشست به بيان مطالبي پرداخت .

وي گفت : امروز اگر نتوانيم بودجه لازم را براي بخش عمران در نظر بگيريم نه تنها از برنامه هاي 5 ساله بلكه از چشم انداز هم عقب مي مانيم و كشورهاي منطقه به توسعه قابل قبولي دست پيدا مي كنند .

آقايي افزود : اگر قرار است ميزان تورم را كاهش دهيم نه تنها در بودجه هاي عمراني ، بلكه در بودجه هاي جاري و كاهش بدنه و هزينه هاي دولت ما بايد بتوانيم به توسعه زير بناهاي كشور از اين طريق كمك كنيم كه شهرداري تهران در اين بخش با برنامه ريزي خوب و زمان بندي كه روي پروژه هايش تعريف كرده موفق عمل كرده است .

به گفته او امروز پروژه هاي شهرداري ، طبق زمان بندي پيش مي رود ، مثل پروژه برج ميلاد كه نشان از تخصص ، اقتدار و توان جمهوري اسلامي و مديريت نظام دارد .

آقايي تاكيد كرد: پروژه اي كه طبق برنامه پيش نرود 10 سال طول بكشد نمي تواند براي ما مثمر ثمر باشد .

او گفت : مجلس هفتم گام هاي خوبي در زمينه مديريت شهري برداشت . در بخش نظم دهي ، عمران و زير ساخت ، ساماندهي حمل و نقل عمومي و توسعه آن و مديريت مصرف سوخت و توسعه حمل و نقل عمومي توانستيم براي اولين بار اعتبارات خوبي را براي عمران و حمل نقل شهري اختصاص دهيم .

به گفته او ، اگر در زير ساخت هاي قطار شهري و بهبود آن طبق برنامه عمل نكنيم مشكل خواهيم داشت .

در اين مراسم ، مطورزاده ، نماينده خرمشهر و مهندس عبداللهي از كميسيون برنامه و بودجه به ارائه مطالبي پرداختند .

ضيافت شام شهرداري تهران نيز پايان بخش مراسم شب گذشته بود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن