تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804736749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي اعلام كرد/ عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر حماسه ملي بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي اعلام كرد/ عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر حماسه ملي بود
سياسي. سياست
جمعيت ايثار گران انقلاب اسلامي، در بيانيه اي، فتح خرمشهر در سوم خرداد ‪۶۱‬ را در تاريخ انقلاب و دفاع مقدس با اهميت خواند و نبرد بزرگ و سرنوشت ساز بيت‌المقدس براي رهاسازي خرمشهر را حماسه‌اي ملي ناميد.

در بيانيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي كه در آستانه فرارسيدن سالروز فتح خرمشهر انتشار يافته و يك نسخه از آن به ايرنا نمابر شده آمده است :
حماسه بيت‌المقدس ، ضربه‌اي سهمگين و كمرشكن به توان رزمي و جنگ طلبي‌هاي دشمن مهاجم وارد ساخت و نقشه راه آنان را براي نابودي جمهوري اسلامي به طور جدي به زير سووال برد.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ، در بيانيه خود، با ذكر اين مطلب كه در جريان آزادسازي خرمشهر و به طور كلي در دوران دفاع مقدس، باطن زيباي ملت ايران هويدا و در اين تجلي باطن ، تمامي ارزش‌هاي ديني ، ملي و انقلابي به نمايش گذاشته شد، آورده است : آزادسازي خرمشهر در آن مقطع ، موجب ايجاد خود باوري و بسط فضاي معنوي در كشور و تقويت انگيزه جهاد و روحيه شهادت طلبي در آحاد ملت شد و به حاشيه رفتن تفكر ليبرال‌ها در تصميم گيري و رويكرد كلاسيك آنها به جنگ گرديد.

اين جمعيت در بيانيه منتشره خود، مهم‌ترين دستاورد و ره آورد دفاع مقدس را كه در عين حال پايدارترين ره آورد اين دوران است، در مفهوم واژه‌هايي چون ايثار، فداكاري، صداقت، خدمت، خودباوري و ... معرفي كرد و گفت :
تمام ارزشها و فرهنگ حاكم بر دفاع مقدس در گفتمان اصولگرايي، متبلور است اين بيانيه مي‌افزايد: گفتمان اصولگرايي، ترجمان دقيقي از ارزش‌هاي هميشه جاودان دفاع مقدس و راهبرد تداوم انقلاب براي رشد، پيشرفت و اعتلاي ايران اسلامي است .

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در اين بيانيه خاطرنشان كرد: پاسداشت اين فرهنگ و ارزش‌ها بايستي در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و ...ظهور و بروز يابد و هر كجا مشكلي بروز مي‌كند، توجه به پارامترها و موئلفه‌هاي آن گفتمان ارزشمند، ضروري است .

در بيانيه همچنين نوشته شده است : اكنون به نظر مي‌رسد، مديران مخصوصا در عرصه اجراي به تاسي از آن فرهنگ ايثارگري ، عقلانيت، كارآمدي ، اعتماد، صداقت ، خودباوري و ...، آهنگ خوش پيشرفت ، آباداني و عزت ملي و در يك كلام ، توانستن را هموار تر نمايند.

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانيه خود از دستگاه عظيم آموزش و پرورش خواست تا با بازنگري در برخي كتب آموزشي جهت حاكميت ارزش‌هاي دفاع مقدس ، از دانشگاه براي تبديل اين ارزش‌ها به عنوان تئوري ارزشمند رشد و اعتلاي كشور و از خانواده‌ها به عنوان اصيل‌ترين نهاد آموزشي ، الگوي‌هاي دفاع مقدس را به عنوان الگوي تربيتي خود مدنطر داشته باشند.

بيانيه همچنين بر جايگاه بلند هنر بويژه ادبيات داستاني و هنر جامعه فيلم و سريال تاكيد كرد كه مي‌تواند نقش جديد و تاثير گذار ايفا نمايد و هويت و امنيت ملي را درخور فتح بزرگ خرمشهر در باور جامعه و جهانيان بنشاند.

در اين بيانيه همچنين تصريح و تاكيد شده است كه در مسير تكريم و به كارگيري ارزش‌هاي دفاع مقدس ، بايد هميشه خود را مديون ايثارگري شهيدان ، جانبازان ، خانواده‌هاي شهداي جاويدالاثران و امام شهيدان بدانيم و به بي توجهي كه در برخي سالها به حقوق قانوني آنها صورت گرفته ، پايان دهيم كه اولين گام در اين راه ، اجراي سهميه جامعه ايثارگران است كه مجلس هفتم تلاش فراواني در اين راه داشت .

در پايان بيانيه آمده است : خرمشهر و رشادت آفريني دلاور مرداني چون جهان آرا ، سند مقاومت و مظلوميت ايرانيان مسلمان است كه در خاطره تاريخ ثبت و ضبط است كه به خلق فرهنگي غني ، منجر شده است ، همان تفكري كه به عنوان ايثارگري در رفتار، نوگرايي در روش و كارآمدي در اجرا در گفتمان اصولگرايي از آن نام مي‌برند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن