تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812860377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوشا به حال آنانكه فاطميه را مي‌فهمند... فاطمه(س) جانش را براي ادامه حيات اسلام ناب داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خوشا به حال آنانكه فاطميه را مي‌فهمند... فاطمه(س) جانش را براي ادامه حيات اسلام ناب داد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي

گويي خدا دنبال بهانه‌اي مي‌گردد تا غفلت‌زدگان از خور و خواب و خشم و شهوت را به ريسمانش وصل كند. دوباره عطر و بوي فاطميه فضاي شهر را در بر گرفته است، خوشا به حال آنان كه فاطميه را فهميدند.

به گزارش سرويس جامعه اطلاعاتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://sangariazno.parsiblog.com آمده است: در روايت از امام صادق (ع)نقل شد: كسي كه فاطمه (س) را شناخت به تحقيق ليله‌القدر را درك كرده است.

اينكه چه رمزي در شناخت فاطمه (س) با درك شب قدر است سوالي است بسي عظيم كه شايد امام معصومي را بخواهد تا به تشريح آن بپردازد، اما آنچه كه به يقين مي‌توان از معرفت به حضرت زهرا(س) به دست آورد اين است كه كسي كه فاطمه را شناخت ديگر آرام و قرار ندارد.

حسين ابن‌علي(ع) با يزيدي مي‌جنگيد كه نه در خفا بلكه در انظار هم به فسق و فجور مي‌پرداخت و احكام اسلام را زير پا مي‌گذاشت، اما فاطمه (س) با مسلماناني به مقابله پرداخت كه آثار سجده بر پيشاني داشتند و ذكر خدا ورد زبانشان بود، اما اسلام را از اصل و ريشه خود كه همان ولايت است جدا مي‌كردند.

فاطمه، جان داد تا اسلام ناب ادامه حيات دهد. امام حسين (ع) از خون خود گذشت تا دست كم اسلام باقي بماند. آنجا كه فاطمه (س) با اشاره به علي (ع)فرياد مي‌زد كه: اي قوم ز حج آمده! قبله اينجاست و من قبله نما!

آري اولين گروهي كه زهرا (س) را نشناختند همين‌ها بودند.

كسي كه فاطمه (س) را شناخت بي‌قرار مي‌شود. كسي كه فاطمه را شناخت كوچكترين بي‌توجهي به جزيي‌ترين احكام اسلام را بر نمي‌تابد. كسي كه فاطمه را شناخت منتظر است، منتظر طلوع خورشيد از كعبه و چه بسا بسياري را از اين طلوع خوش نيايد!

خوشا به حال آنانكه فاطميه را مي‌فهمند...

انتهاي پيام
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن