تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813161462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بزرگداشت ملاصدرا/فيلسوفان نگرشي فراگير و عمقي به مباني خانواده دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش بزرگداشت ملاصدرا/فيلسوفان نگرشي فراگير و عمقي به مباني خانواده دارند
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي نگاه فلسفي به خانواده را ضروري خواند و گفت: فيلسوفان با نگرش فراگير و عمقي به مباني خانواده نظر مي‌كنند .

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر يحيي يثربي عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در يازدهمين همايش بزرگداشت صدرالمتألهين شيرازي با عنوان "حكمت متعاليه و تدبير خانواده" كه از سوي بنياد حكمت اسلامي صدرا برگزار شد با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه(س)، اهميت خانواده را مورد تأكيد قرار داد و گفت: فلسفه به همه مسائل جهان نظر مي كند و از همه مسائل نيز مي آموزد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي يادآور شد: فلسفه همچنين فرزند علم است و به اين معنا از يك جهت قبل از علم و از يك جهت بعد از علم است .

دكتر يثربي به مباني حكمت متعالعيه ملاصدرا همچون اصالت وجود، ذومراتب بودن و تشكك وجود اشاره كرد و گفت: با توجه به اين مسائل در حكمت متعاليه مانند عرفان، عمل در رشد و پرورش انسان تأثير مي گذارد و تكامل انسان تنها آموزشي و ذهني نيست.

عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي بر نقش خانواده در فرآيند رشد تأكيد كرد و گفت: با تفكر ملاصدرا نسبت به جسماني بودن حدوث انسان مي توان به اهميت تربيت خانواده در رشد افراد تأكيد كرد .

وي در پايان اين نگاه را مسئله محور خواند و افزود: ما بايد مسائل را شناخته و روش درست حل آنها را پيش بگيريم، بر اساس مباني ملاصدرا اگر خانواده آگاهي درست داشته باشد هم خودش به كمال انساني مي رسد و هم در پيدايش روح جديد زمينه سازي صحيحي خواهد داشت .
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن