تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815523327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظرسنجي دانشگاه مريلند آمريكا: بيش از دو سوم اعراب، انرژي هسته‌اي را حق ايران مي‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نظرسنجي دانشگاه مريلند آمريكا: بيش از دو سوم اعراب، انرژي هسته‌اي را حق ايران مي‌دانند
خبرگزاري فارس: تازه‌ترين نظرسنجي يك دانشگاه آمريكايي نشان داد، بيش از دو سوم مردم عرب منطقه معتقدند داشتن انرژي هسته‌اي حق ايران است.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري سوريه (سانا)، دانشگاه آمريكايي مريلند در تازه‌ترين نظرسنجي خود در ميان 6 كشور عربي منطقه اعلام كرد، دو سوم اعراب منطقه، حق ايران را در داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌اي تاييد مي‌كنند.
بنابر نظرسنجي اين دانشگاه آمريكايي، 67 درصد از مردم 6 كشور عربي منطقه خاورميانه معتقدند ايران حق دارد انرژي هسته‌اي در اختيار داشته باشد.
اين نظرسنجي در ماه مارس (اسفند 86) 2008 و در بين كشورهاي لبنان، مصر، اردن، مراكش، عربستان سعودي و امارات متحده عربي انجام شده است.
همچنين در اين نظرسنجي مشخص شد كه نگاه 80 درصد اعراب منطقه به آمريكا كاملا ديدي منفي و تاريك است، به طوريكه از هر 10 نفر، 8 تن با نگاهي منفي به آمريكا و سياست‌هاي آن در منطقه مي‌نگرند.
بنابر اين گزارش، اكثريت مردم عرب منطقه خواهان خروج نيروهاي آمريكا از خاك عراق هستند و معتقدند افزايش شمار نيروهاي آمريكا در عراق، به كاهش حجم خشونت در اين كشور كمكي نكرد.
بيشتر شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي معتقدند وضعيت عراقي‌ها از آنچه پيش از سال 2003 (سال اشغال عراق) بر عراق حاكم بود بسيار بدتر شده است.
"شبلي تلحمي" استاد دانشگاه مريلند با اشاره به نتايج اين نظرسنجي تاكيد كرد: نتايج نظرسنجي مذكور نشان مي‌دهد بي‌اعتمادي و بدبيني به آمريكا، روزانه در حال افزايش است.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن