تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه آزاد سازي خرمشهر؛ آنها آمده بودند كه بمانند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به بهانه آزاد سازي خرمشهر؛ آنها آمده بودند كه بمانند
خبرگزاري فارس: عراق با اشغال خرمشهر و ديگر شهرهاي ايران آمده بود كه در آنجا بماند، ولي آنچنان شكستي را متحمل شد كه پس از يك سال و نيم از فتح خرمشهر نتوانسته بود از شوك عمليات آزادسازي خرمشهر خارج شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، در روزهايي كه خبر اشغال خرمشهر در كشور پيچيد هيچ كس را ياراي ايستادن و ماندن در شهرها را نبود همه ملت ايران از هر قوم و نژادي در اين فكر بودند كه بايد خرمشهر به آغوش ميهن بازگردد.
دانشجو، دانش آموز، معلم، كشاورز، كارگر و كارمند و همه و همه ايرانيان سلاح برداشتند و به سوي جبهه‌ها شتافتند تا خرمشهر را آزاد كنند و در نهايت توانستند با اتحاد و همدلي و يكپارچگي به اين هدف برسند.
در اين ميان، چهار گردان نيروهاي بسيجي از شهر زنجان در عمليات بيت‌المقدس حضور يافتند و به دفاع از خاك پاك ميهن اسلامي پرداختند و در اين راه شهداي گرانقدر بسياري را تقديم ميهن اسلامي كردند.
يكي از فرزندان اين مرز و بوم كه در عمليات بيت المقدس حضور داشت سيد اشرف موسوي از بسيجياني است كه از شهر زنجان به مناطق عملياتي اعزام شده بود.
وي در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان با تشريح خاطرات خود در اين عمليات اظهار داشت: عمليات بيت المقدس اقتدار ايران اسلامي و از جان گذشتگي و شجاعت ملت ايران را نه تنها به رژيم بعثي بلكه به همه حاميان غربي و شرقي اين رژيم متجاوز نشان داد.
معاون گردان امام حسين(ع) در عمليات بيت‌المقدس ادامه داد: پس از عمليات آزادسازي خرمشهر امام(ره) فرمودند كه خدا خرمشهر را آزاد كرد و من اين گفته امام را به عينه در خرمشهر شاهد بودم.
وي با اشاره به اينكه ما به هيچ وجه از نظر عِده و عُده ما با نيروهاي عراقي قابل مقايسه نبوديم گفت: آنها به تجهيزات بسيار زياد و پيشرفته‌اي مجهز شده بودند در حالي ما حتي سلاح انفرادي را هم كم داشتيم.
اين بسيجي با اشاره به اينكه در روز عمليات ما در نزديكي شهر خرمشهر پشت خاكريزها سنگر گرفته بوديم گفت: عراقي‌ها به قدري به نيرو و قدرت خود اطمينان داشتند كه حتي تصور چنين عمليات گسترده‌اي را از سوي ايران نداشتند.
وي افزود: ما ساعاتي پشت خاكريزها مانديم، ولي آنها هيچ حركتي نكردند و ما به صورت ستوني وارد شهر شديم در حالي كه در يك عمليات نظامي، نيرو هرگز به صورت ستوني حركت نمي‌كند.
موسوي با اشاره به اينكه آنها كاملاً غافلگير شده بودند گفت: وقتي ما وارد شهر شديم آنها از خانه‌ها به صورت دست پاچه به خيابانها مي‌ريختند و خود را تسليم نيروهاي ايراني مي‌كردند.
وي با اشاره به اينكه ما حتي نيرويي نداشتيم كه اسراي عراقي را به عقب بازگردانيم گفت: ما فقط به آنها راه را نشان مي‌داديم و آنها را به عقب هدايت مي‌كرديم.
اين رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اينكه عراق هرگز نيامده بود كه برود گفت: ما اين را در طريقه استقرار آنها در سنگرها به خوبي شاهد بوديم.
معاون گردان امام حسين(ع) در عمليات بيت‌المقدس با اشاره به اينكه استقرار آنها در سنگرها و مجهز كردن سنگرها به امكانات زندگي و تجهيزات اين مسئله را به خوبي نشان مي‌داد.
وي گفت: ولي آنها به قدري غافلگير شدند كه حتي به صورت گروهي اسير مي شدند و سلاح‌هاي خود را به زمين مي‌انداختند.
موسوي با اشاره به اينكه من امدادهاي غيبي را در اين عمليان به عينه شاهد بودم گفت: ما با تعداد اندكي نيرو وارد خرمشهر شده بوديم، ولي آنها از ترس در مقابل همين نيروهاي اندك هم ياراي مقاومت و ايستادگي نداشتند.
وي افزود: اگر ما نيروي نظامي كلاسيك داشتيم تا هر كجا كه مي‌توانستيم پيشروي مي‌كرديم.
انتهاي پيام/ب
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن