تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814959155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل محيط زيست گيلان:239 گونه پرنده در پارك ملي بوجاق تحت حمايت محيط زيست است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديركل محيط زيست گيلان:239 گونه پرنده در پارك ملي بوجاق تحت حمايت محيط زيست است
رشت - خبرگزاري مهر: كامران زلفي نژاد گفت: هم اكنون 239 گونه پرنده در پارك ملي بوجاق تحت حمايت محيط زيست استان گيلان است.

مديركل محيط زيست استان گيلان در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت اظهار داشت: اين پارك حدود سه هزار و 266 هكتار وسعت دارد و در سال 81 به عنوان پارك "ملي خشكي دريايي" به تصويب شوراي عالي جهاني محيط زيست رسيده است و داراي اهميت طبيعت گردي، اكولوژيكي و تنوع زيستي است.

مديركل محيط زيست گيلان همچنين با اعلام اينكه دو گونه از پرنده براي اولين بار در اين پارك شناسايي شده است، بيان داشت: اين دوگونه پرنده به نامهاي "طرقه كوهي" با نام علمي monticila saxatitlis و "چكچك ابلق" با نام علمي oenanthe pleachnka از تيره توكائيان هستند.

وي خاطرنشان كرد: اين پرندگان به طور معمول در زيستگاههاي مناطق سنگلاخي، تپه ماهوري صخره اي با بوته هاي پراكنده زيست مي كنند.

اين مسئول در ادامه از حلقه گذاري پنج قطعه قوي گنگ در استان خبر داد و افزود:‌ پنج قطعه قوي گنگ با نام علمي EYGNUS OLAR، پس از تيمار، نگهداري و حلقه گذاري در تالاب بين المللي اميركلايه رهاسازي شده است.

زلفي نژاد يادآور شد: حلقه گذاري با هدف تعيين مسير مهاجرت، ضريب ماندگاري، سابقه بيومتري انجام مي شود.

تالابهاي بين المللي اميركلايه و بندرانزلي و پارك ملي بوجاق و آب بندانهاي استان گيلان زيستگاههاي مناسبي در مسير مهاجرت پرندگان هستند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 590]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن