تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820114242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير شوراي عالي امنيت ملي:هدف اصلي سازمان ملل بايد حمايت از منافع مردم افغانستان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبير شوراي عالي امنيت ملي:هدف اصلي سازمان ملل بايد حمايت از منافع مردم افغانستان باشد
سعيد جليلي در ديدار كاي ايدي نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان تاكيد كرد سازمان ملل بايد تلاش كند منافع مردم افغانستان دستخوش مطامع برخي قدرت ها قرار نگيرد و تامين منافع مردم افغانستان براي سازمان ملل اصل باشد.

به گزارش خبرگزاري مهر، كاي ايدي نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد درامور افغانستان بعد از ظهر دوشنبه با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار جليلي با اشاره به تاريخ تحولات افغانستان و كمك هاي انسان دوستانه جمهوري اسلامي ايران در مقاطع مختلف به اين كشور، گفت: حل مشكلات افغانستان يك مسئله چند وجهي است و مهمترين راهكار براي حل مشكلات افغانستان اين است كه سازمان ملل و همه كشورهاي درگير در افغانستان، نگاه انساني به مسائل افغانستان داشته باشند، همانگونه كه ايران تا كنون با نگاه انساني تحولات افغانستان را دنبال كرده است.

وي افزود: در دوره جديد افغانستان، جمهوري اسلامي ايران بهترين روابط را با دولت ومردم اين كشور دارد و حتي در دوران جنگ تحميلي كه كشور با محدوديت مواجه بود پذيراي ميليون ها مهاجر افغانستان بود.

جليلي گفت: اگر ناتو به جاي ارسال تانك به افغانستان، تراكتور به اين كشور ارسال مي كردند امروز افغانستان شاهد ثبات و امنيت بيشتري بود.وي تاكيد كرد: افغانستان نياز به تانك و سلاح ندارد بلكه نياز به نگاه انساني سازمان ملل و قدرت هاي خارجي به اين كشور دارد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: جمهوري اسلامي ايران ثبات و امنيت در افغانستان را ثبات و امنيت خود مي داند و به همين جهت به تمام تعهداتي را كه براي كمك به افغانستان داشته، عمل كرده است.وي تاكيد كرد: ايران به همكاري هاي سازنده خود با نماينده سازمان ملل در افغانستان ادامه خواهد داد و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.

در اين ديدار كاي ايدي نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نيز گزارشي از برنامه هاي خود در افغانستان را به اطلاع دبير شوراي عالي امنيت ملي رساند وازمواضع جمهوري اسلامي ايران براي تامين ثبات وامنيت دراين كشور تشكر كرد.

نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در امور افغانستان گفت: سازمان ملل تلاش دارد با تقويت دولت افغانستان، بازسازي و اداره امور كشور را به مردم افغانستان واگذار كند.وي تاكيد نمود: حل مشكلات افغانستان بدون كمك مردم اين كشور و همكاري هاي منطقه اي امكانپذير نيست.

كاي ايدي تصريح كرد: مشكلات افغانستان دردرجه اول سياسي است و سپس ريشه درمسائل اقتصادي و اجتماعي دارد و درچنين مواردي راه حل هاي نظامي پاسخگو نيست.

وي ضمن تشكر از فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با نماينده سازمان ملل تشكر و قدرداني كرد و اطمينان داد براي ايجاد ثبات و امنيت در افغانستان تلاش خواهد كرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن