تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804116360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري سخنگوي دولت-1:سياست هاي اقتصادي دولت تورم زا نبود/ 5 درصد تورم مربوط به تورم جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبري سخنگوي دولت-1:سياست هاي اقتصادي دولت تورم زا نبود/ 5 درصد تورم مربوط به تورم جهاني
سخنگوي دولت با بيان اينكه سياست هاي اقتصادي دولت تورم زا نبوده است، 5درصد تورم كشور را ناشي از اوضاع جهاني خواند و گفت اگر اين 5 درصد را از نرخ تورم كم كنيم همان 12 تا 13 درصد مي شود .

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين الهام در دومين نشست خبري خود در سال 87، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا دولت مايل به رياست فردي خاص در مجلس هشتم است ، گفت: اين بحث يك بحث داخلي مجلس است و دولت به هر تصميمي كه نمايندگان بگيرند احترام مي گذارد.

وي افزود: براي ما اين مهم است كه با ايجاد يك تعامل مثبت و سازنده با مجلس درجهت پيشرفت و ارتقاء كشور و خدمت رساني به مردم حركت كنيم ما اميدواريم هر چه به جلوتر حركت مي كنيم اين تعامل سازنده تر باشد .

رئيس شوراي اطلاع رساني دولت درپاسخ به سئوال خبرنگاري كه درمورد راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري مبني بر تكليف دولت در افزايش حقوق كاركنان متناسب با نرخ تورم پرسيد، گفت: قانون برنامه دولت را مكلف كرده است كه حقوق كاركنان را متناسب با نرخ تورم افزايش دهد. بحث اول اين است كه تكليف كلي بر افزايش حقوق كاركنان قرار داده شده است اما تناسبي كه در قانون ذكر شده هيچ وقت به معناي برابري نيست.

الهام افزود: دوم اينكه هر تكليف مالي به صورت قانوني مستلزم وجود منابع قانوني است، به عبارت ديگر هر پرداخت حقوق بايد امتيازش دربودجه سالانه پيش بيني شده باشد، اقدامات مالي دولت مبتني بر وجود منابع قانوني است كه دربودجه سالانه پيش بيني مي شود.

وي با بيان اينكه دولت افزايش حقوق كاركنان را براي سال 87 پيش بيني كرده است، درباره عدم هماهنگي بين افزايش حقوق كارمندان با نرخ تورم، تصريح كرد: نرخ تورم در سال 87 هنوز مشخص نيست اما ما بر اساس نرخ تورم سال گذشته افزايش حقوق را پيش بيني كرديم و معتقديم تورم متناسب با هر دهك بايد مورد توجه قرار گيرد.

سخنگوي دولت خاطر نشان كرد: با اجراي مصوبه ديوان عدالت اداري حقوق بيش از 70 درصد كاركنان دولت بايد كاهش يابد كه اين نه عادلانه و نه شدني است ضمن اينكه متناسب با نرخ تورم نيز نيست.

الهام ادامه داد: اقدام دولت در سال 87 در جهت كاهش فاصله هاي دريافتي بوده و اين به عدالت نزديك است ضمن اينكه كميسيون تلفيق نيز اين مصوبه دولت را مغاير قانون ندانسته است.وي همچنين گفت : مطابق قانون اثر آراي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري به آينده است و بازگشتي به گذشته ندارد.

رئيس شوراي اطلاع رساني دولت در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا ايران به دعوت اتحاديه عرب براي رفع مشكلات لبنان پاسخ مثبت خواهد داد يا خير، گفت: دولت جمهوري اسلامي ايران معتقد است حل مشكلات دروني لبنان بايد از طريق گروه هاي لبناني صورت گيرد. هر چه مشكلات بدون دخالت خارجي ها به ويژه آمريكايي ها و بيگانگاني كه به زور در آنجا مداخله مي كنند و نقششان توسعه نا امني است باشد ، موثرتر خواهد بود.

الهام ادامه داد: اينكه يك گروه مقاومت را بخواهند از قدرت دفاعي ساقط كنند گامي در جهت خطر تهاجم به امنيت عمومي لبنان خواهد بود.

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه سياست هاي اقتصادي دولت اگرچه تورم زا بوده است اما باعث تقويت اشتغالزايي در كشور شده است، آيا دولت سياست هاي اقتصادي خود را بر پايه افزايش اشتغال قرار داده است يا خير، تصريح كرد: سياست دولت حمايت از ايجاد اشتغال است. ما سياست ايجاد اشتغال و كنترل تورم را بايد دنبال كنيم و تاثير آن را در تورم به صورت واقعي ببينيم.

وي با بيان اينكه اطلاعات وگزارش هايي كه ازنقش سياست هاي اشتغالزايي دولت در افزايش تورم، اظهار مي كنند دقيق نيست، گفت: دولت از بنگاه هاي زودبازده و كوچك حمايت كرده و آن را يك نسخه موثر براي افزايش اشتغال مي داند.

رئيس شوراي اطلاع رساني دولت افزود: از ميان منابع بانكي كه به اشتغال زايي اختصاص داده شده است 6 هزار ميليارد تومان به بنگاه هاي كوچك كه هر 15 ميليون تومانش يك اشتغال ايجاد مي كند اختصاص داده شده است به طوريكه عموم نيروهاي جامعه توانايي ورود به اين مقوله را دارند.

الهام افزود: بر اساس ارزيابي ها و كارشناسي هاي دولت بيش از 95 درصد از اين سرمايه گذاري ها در جاي خود مصرف شده و بانك ها و كارگروه هاي استاني نيز در حال نظارت بر اين موضوع هستند.

سخنگوي دولت درباره ايراد مركز پژوهش هاي مجلس درباره نقش سياست هاي اشتغالزايي دولت بر بحران مسكن گفت: از 100 هزار ميليارد تومان اختصاص داده شده به اين بخش 94 هزار ميليارد آن به بازار وارد شده است بايد بررسي كنيم كه اين 94 هزار ميليارد توان چقدر در جهت اشتغال و توليد سرمايه گذاري شده، چقدر آن در دست مردم است و چقدر آن مربوط به معوقات بانكي است.

وي يادآور شد: قصد دولت اين است كه بررسي كند 94 هزار ميليارد تومان چقدر مي تواند بر ايجاد فشار از بازار مسكن موثر واقع شود. همه فشارها به سمت 6 هزار ميليارد تومان رفته است حتي برخي آمار داده اند كه 46 درصد از سرمايه گذاري هاي دولت منحرف شده است كه اگر چنين موضوعي صحت هم داشته باشد بايد بگويند اين درصد چقدر در افزايش قيمت مسكن موثر بوده است.

الهام اظهار داشت: برخي به عنوان كارشناس اظهار نظر مي كنند شيپور را از سرگشاد آن و به صورت وارونه مي زنند.

رئيس شوراي اطلاع رساني دولت با بيان اينكه سياست هاي اقتصادي دولت تورم زا نبوده است، گفت: خوشبختانه برخي اظهار نظرها هم مويد اين نكته است بطوري كه نشان مي دهد 5 درصد تورم ناشي ازتورم جهاني است كه ما اگر اين 5 درصد را از نرخ تورم كم كنيم همان 12 تا 13 درصد مي شود كه اين نشان مي دهد سياست هاي دولت تورم زا نبوده است.

وي در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه دولت چه برنامه اي براي ساماندهي ساختار اطلاع رساني دولت دارد، گفت: اين يك بحث كارشناسي است كه مدتي است كه درجريان است و طرحي هم براي آن آماده شده است. در اين طرح بخشي كه مربوط به دولت،خبرگزاري رسمي دولت، سخنگوهاي دستگاه هاي مختلف وروابط عمومي هاي دستگاه هاست مشمول ساماندهي و تمركز خواهند شد البته اين طرح هنوز نهايي و مصوب نشده است.

سخنگوي دولت تاكيد كرد: ما اين ساماندهي را گامي در جهت اطلاع رساني و تعامل را رسانه ها و تقويت روابط عمومي ها مي دانيم.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن