تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802663641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنيدن تار به دور ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تنيدن تار به دور ترامپ
مثل اينكه دردسرهاي پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري امريكا هنوز تمام نشده و برخي در آخرين تلاش‌هاي نااميدانه خود سعي مي‌كنند مقابل راه ترامپ به كاخ سفيد سنگ‌اندازي كنند.
نویسنده : سيد‌رحيم نعمتي 
مثل اينكه دردسرهاي پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري امريكا هنوز تمام نشده و برخي در آخرين تلاش‌هاي نااميدانه خود سعي مي‌كنند مقابل راه ترامپ به كاخ سفيد سنگ‌اندازي كنند. آخرين مورد از سنگ‌اندازي توسط چند نماينده دموكرات مجلس نمايندگان بود كه در نشست اخير كنگره براي دادن رأي تأييد به ترامپ حاضر به قبول رياست جمهوري ترامپ نبودند و با پيش كشيدن مسائلي مثل «سركوب رأي‌دهندگان» يا «دخالت هكرهاي روسي در انتخابات امريكا» به پيروزي ترامپ اعتراض داشتند اما حتي سناتورهاي هم‌حزبي هم حاضر به حمايت از آنها نشدند و جو بايدن، معاون رئيس‌جمهور امريكا، گفت كه بحث در اين مورد ديگر تمام شده است.

آيا به راستي بحث در مورد رياست جمهوري ترامپ تمام شده است؟ شوك به وجود آمده از اين موضوع آن قدر هست كه بحث همچنان و شايد تا سال‌ها بعد ادامه پيدا كند و با وجود اين اعتراف بايدن به قبول شكست از ترامپ، حالا حاكميت امريكا از دو سوي دموكرات و جمهوريخواه بحث را به نحوي ديگر و به صورتي جدي‌تر دنبال مي‌كنند. در واقع، مسئله اصلي حاكميت امريكا در وضعيت فعلي كنترل ترامپ است تا از آن مرد جنجالي در دوران كارزار انتخاباتي مبدل به رئيس‌جمهوري سر به راه بشود آن هم با تنيدن تور به دور او.

اصلي‌ترين مشكل حاكميت امريكايي با ترامپ در نگرش او نسبت به روسيه و شخص پوتين است. ترامپ در همان كارزار انتخاباتي و در اولين مناظره انتخاباتي با هيلاري كلينتون از همكاري با روسيه گفت و آن قدر از پوتين تعريف و تمجيد كرد كه هيلاري در برنامه انتخاباتي خود او را متهم به «دست نشانده» يا «عروسك خيمه‌شب‌بازي» ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه، كرد و به همراه ديگر دموكرات‌ها و دستگاه تبليغاتي‌شان، از هر كاري براي تخريب شخصيت او فروگذاري نكردند. نخبگان جمهوريخواه در برابر اين هجمه دموكرات‌ها دفاعي از ترامپ نكردند چراكه نه دل خوشي از او و نه اميدي به پيروزي‌اش داشتند. همه چيز بعد از پيروزي قاطع ترامپ و شكست سنگين هيلاري تغيير كرد، به خصوص اينكه استقبال گرم مسكو و پيام تبريك پوتين زنگ خطر را براي حاكميت امريكايي به صدا درآورد. حاكميت امريكايي نمي‌تواند شاهد حضور دوست روسيه و پوتين در كاخ سفيد باشد و بايد كاري براي كنترل كردن رئيس‌جمهور جديد بكند. به طور كلي، پروژه دخالت هكرهاي روسيه در انتخابات رياست جمهوري امريكا طرح حاكميت امريكايي براي كنترل ترامپ است تا او در چهار سال رياست جمهوري‌اش متأثر از شخصيت پوتين نباشد تا امريكا به سوي دوره‌اي از همكاري نزديك با روسيه در عرصه بين‌الملل سوق داده نشود.

اين پروژه به نحوي بي‌سابقه از سوي باراك اوباما حمايت شده كه حالا روزهاي پاياني خود را در كاخ سفيد مي‌گذراند. دستور اخراج 35 ديپلمات روس از امريكا و وضع تحريم‌هاي جديد كارهايي بوده كه اوباما مي‌تواند انجام بدهد اما بدتر از هر چيز خونسردي ترامپ و گاه پيام‌هاي طعنه‌آميز او در حساب توئيتري‌اش است كه نمي‌خواهد از قبل تسليم اين پروژه بشود. اين نوع خونسردي ترامپ براي حاكميت امريكايي گران تمام شده و به همين دليل هم است كه سازمان سيا، آژانس امنيت ملي و پليس فدرال امريكا در گزارش مشترك خود انگشت بر شخص پوتين گذاشته‌اند تا او را متهم به دخالت مستقيم و دستور به هكرهاي روس براي دخالت در انتخابات رياست جمهوري امريكا بكنند. اين گزارش حدود 50 صفحه‌اي به جاي بيان واقعيت و ارائه مدارك و مستندات قابل قبول، بيشتر يك هياهوي تبليغاتي عليه روسيه و پوتين است تا آنجا كه برنامه‌هاي خبري و تحليلي يك شبكه تلويزيوني مثل راشا تودي قريب به هفت صفحه از اين گزارش را به خود اختصاص داده تا به عنوان دلايل و مداركي از دخالت روسيه در آن انتخابات باشد! نكته جالب، واكنش ترامپ به اين گزارش بعد از ديدار با جيمز كلاپر، رئيس آژانس اطلاعات ملي امريكا، است كه با پذيرفتن دخالت سايبري روسيه و چين در برخي از زيرساخت‌هاي امريكا از قبول دخالت هكري روس‌ها در آن انتخابات سرباز زده است. او با رد اين ادعا نمي‌خواهد در ابتداي كار خود زير بار پروژه‌اي برود كه براي تنيدن به دور او طراحي شده و در مقابل، با وعده طرحي براي مقابله با حمله‌هاي سايبري به امريكا سعي در كنترل جو موجود دارد. بايد گفت كه اين نوع واكنش ترامپ زيركانه است، چراكه او نمي‌تواند در مقابل هجمه‌سنگين سه نهاد اصلي اطلاعاتي امريكا به طور كامل ايستادگي كند و مثل قبل از اين با پيام‌هاي توئيتري به نوعي مسئله را كم اهميت جلوه دهد اما بايد گفت كه تا اينجاي كار عصبانيت بسياري از نخبه‌هاي حاكميت امريكايي را برانگيخته تا كسي مثل لئون پانتا بگويد: «من براي بيش از 50 سال در مناصب عمومي خدمت كرده‌ام و هرگز در عمرم چنين چيزي را نديده‌ام.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن