تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819871518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت دولت از كارآفرينان ويژه‌خوار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حمايت دولت از كارآفرينان ويژه‌خوار
رئيس مجمع واردات با اشاره به ضرورت توجه دولت به پتانسيل‌هاي تجارت خارجي گفت: خود‌اشتغالي در حوزه تجارت خارجي، مي‌تواند بخش قابل توجهي از بحران بيكاري در كشور را مهار كند.
رئيس مجمع واردات با اشاره به ضرورت توجه دولت به پتانسيل‌هاي تجارت خارجي گفت: خود‌اشتغالي در حوزه تجارت خارجي، مي‌تواند بخش قابل توجهي از بحران بيكاري در كشور را مهار كند.
عليرضا مناقبي در گفت‌و‌گو با تسنيم با اشاره به پتانسيل‌هاي تجارت خارجي اظهار داشت: دولت براي بهبود وضعيت اشتغال در كشور بايد بر سياست توسعه خود‌اشتغالي تمركز كند و در اين مسير، تجارت خارجي داراي پتانسيل‌هاي فوق‌العاده و ممتازي است كه از ابعاد مختلف مي‌تواند مورد توجه اقشار جوان و تحصيلكرده قرار گيرد.  وي ادامه داد: به طور كلي، تجربه جهاني نشان داده در دوره‌هاي ركود اقتصادي كه بسياري از كسب و كارهاي بزرگ، قدرت حفظ نيروي كار خود را ندارند و سياست تعديل نيروي انساني را بر‌مي‌گزينند، دولت‌ها براي رهايي از بحران بيكاري به سمت توسعه خود‌اشتغالي پيش مي‌روند.
مناقبي افزود: كارآفريني، يك مهارت مورد نياز در فضاي اقتصادي كشور است و دولت به جاي تمركز بر درآمدهاي نفتي، بايد تلاش كند كه پايه‌هاي اشتغالزايي را بر توسعه كارآفريني بنا كند. به همين جهت، دولت بايد از پتانسيل‌هاي خود براي گسترش ظرفيت افراد براي قبول مسئوليت بنگاه‌هاي كوچك و متوسط استفاده كند.
رئيس مجمع واردات اضافه كرد: يكي از معضلات و محدوديت‌هاي پيش روي كارآفريني و خود‌اشتغالي در كشور، سياست‌هاي ناعادلانه ماليات‌ستاني است كه موجب كاهش نقدينگي در گردش فعالان اقتصادي بخش خصوصي مي‌شود.  وي ادامه داد: شرايط در بازار بايد به گونه‌اي بر اساس كارايي و رقابت ساماندهي شوند كه بنگاه‌ها براي فعاليت در صحنه‌ اقتصادي، ‌بيش از هر چيز نيازمند تلاش و دانش باشند. اگر اين اتفاق بيفتد، قطعاً كارآفرينان و افراد خود‌اشتغال مي‌توانند راحت‌تر و با انگيزه بيشتر توانمندي‌هاي خود را به مرحله ظهور و بروز برسانند.
به گفته مناقبي، خود‌اشتغالي موجب تمركز افراد بر بهره‌وري بيشتر شده و زمينه‌ساز بروز خلاقيت‌هاي غيرمنتظره در عرصه كاري مي‌شود. ضمن اينكه خود‌اشتغالي مي‌تواند انگيزه‌هاي افراد براي سپري كردن دوره‌هاي آموزشي را نيز افزايش دهد.
وي با اشاره به ضرورت حمايت دولت از كارآفرينان، اضافه كرد: هرگاه فضاي كسب و كار به گونه‌اي باشد كه افراد يا بنگاه‌ها با استفاده از امتيازهاي مالي، تجاري، گمركي و ... پيشرفت كنند، قطعاً انگيزه‌اي براي خلق ارزش افزوده نخواهند داشت و پيوسته در جست‌وجوي كسب امتيازها و ويژه‌‌خواري‌هاي اقتصادي و سياسي هستند. به اين جهت نبايد حمايت از كارآفريني را به سمت حمايت‌هاي رانتي سوق داد.
رئيس مجمع واردات تصريح كرد: منظور از حمايت از كارآفريني و خود‌اشتغالي، صرفاً اختصاص وام يا تسهيلات نيست، بلكه برگزاري دوره‌هاي آموزشي، حمايت در عرصه بازاريابي، حمايت در زمينه راه‌اندازي بنگاه شناسنامه‌‌دار، تسهيل گردش اطلاعات آزاد، به رسميت شناختن مالكيت فكري و معنوي، ايجاد بانك‌هاي اطلاعاتي و تقويت ارتباط كارآفرينان با دانشگاه مي‌تواند از جمله بزرگ‌ترين حمايت‌ها براي يك كارآفرين جوان باشد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن