تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798118218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به هفته دهم لیگ دسته اول


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: نگاهی به هفته دهم لیگ دسته اول
در حالی به استقبال بازی های هفته دهم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور می رویم که در هفته نهم اشتباهات داوری در نتایج برخی از بازی ها تاثیر گذار بود!

به گزارش "ورزش سه"،  چاره کار این است که فدراسیون فوتبال اگر به دنبال بالا بردن کیفیت بازی ها است و نیت دارد که به فوتبال باشگاهی کمک کند باید نظارت دقیق تری بر این بازی ها داشته باشد و داورانی که در قضاوت کردن ناتوان هستند از قضاوت کنار بگذارد. همان طور که مربی یک بازیکن ضعیف را از لیست خارج می کند. چند هفته محروم کردن دردی را دوا نمی کند . همان طور که یک بازیکن ضعیف هیچ گاه تبدیل به یک بازیکن خوب نخواهد شد داوری که در امر قضاوت ناتوان است هیچ گاه نخواهد توانست قاضی عادلی شود. پای حق و حقوق تیم ها در میان است و فدراسیون فوتبال  اگر نسبت به این مسئله از خود واکنش نشان ندهد به فوتبال در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور بیش از بیش ضربه خواهد خورد.
اما در بازی های این هفته جدال ملوان و نساجی یک جدال نوستالوژیک خواهد بود. دیدار این دو تیم همواره با کری هایی همراه بوده است. دو تیم با همه قدمت و ریشه ای که دارند هنوز نتوانسته اند در این فصل از بازی ها خود را به عنوان مدعی جدی مطرح کنند. البته که مشکلات مالی در ملوان و نساجی سد جدی برای صعود به لیگ برتر است. همه چشم انتظار یک بازی خوب در انزلی هستند.
سپیدورد رشت صدرنشین در خانه فولاد یزد به میدان خواهد رفت و برای صدرنشین ماندن باید این بازی را ببرد چون اکسین البرز و گل گهر سیرجان منتظر کوچک ترین لغزش از سوی سپیدورد هستند تا صدر جدول را از آن خود کنند. هر چند باید به این نکته اشاره کرد بازی های اکسین و گل گهر سیرجان هم در نوع خود سخت است. اکسین باید در خانه تیم آلومینیوم اراک به میدان برود و گل گهر هم میهمان تیم مس رفسنجان است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و شاید در این دیدار انتحاری هم بازی کند.  وارد نیمه دوم بازی های نیم فصل نخست شده ایم و به نوعی می شود گفت تیم ها شکل گرفته اند. آنچه که عیان است افزایش مدعیان به نسبت فصل گذشته بوده و واقعا این فصل نمی شود مدعی ای را به خاطر عدم صعود به لیگ برتر مورد مواخذه قرار داد. بی شک دو تیمی که صعود می کنند قطعا دو تیم بهتری به نسبت دیگر مدعیان خواهند بود.
نگاهی خواهیم داشت به بازی هایی که امروز در قالب دیدارهای هفته دهم برگزار می شود. با این امید که اشتباهات داوری آن قدر پر رنگ نباشد که نتایج بازی ها را تغییر دهد.
مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان؛ هدف مشترک در دربی کرمان
این دومین دیداری خواهد بود که مس رفسنجان با هدایت میشو کریستیچوویچ برگزار خواهد کرد. بازی نخست این مربی با شکست همراه بوده و با توجه به اینکه مس در بازی های قبلی خود امتیازات زیادی را از دست داده در صورت تدوام این روند رفته رفته چهره یک تیم قعر جدولی ناتوان را به خود خواهد گرفت. نیاز به اشاره نیست مس بازی سختی را پیش رو دارد به این دلیل که گل گهر تیم سوم جدول است و ایضا می کوشد با پیروزی در این دیدار دوباره به صدر جدول باز گردد. این بازی دربی کرمان است. حکایت در این جدال هم متفاوت است. گل گهر صدرنشین است و مس قعر نشین. بی شک هر دو تیم برای پیروزی و کسب سه امتیاز بازی خواهند کرد.
فولادیزد - سپیدرود رشت؛ حفظ صدرنشینی
شرایط فولاد یزد روز به روز بهتر می شود. این تیم بعد از تغییر و تحولاتی که در کادر فنی ایجاد کرده از دو بازی سخت چهار امتیاز گرفته است. چهار امتیازی که در خارج از خانه و در بازی با تیم های آلومینیوم اراک و اکسین البزر به دست آمده است. دو تیم مدعی صعود. تازه به این نکته اشاره شده است اگر در مصاف با تیم مدعی اکسین دروازه بان فولاد مرتکب اشتباه نمی شد در این بازی هم به پیروزی دست می یافت. به هر صورت فولاد امروز میزبان سپیدورد است. تیمی که اگر چه سخت گل می زند اما سخت هم گل می خورد و با برتری های خفیفی که تا به این جای کار در برابر حریفان داشته صدرنشین است. سپیدورد در پی حفظ این صدرنشینی است. آنهم به هر قیمتی.   خونه به خونه مازندران - نفت مسجدسلیمان؛ تکاپوی کسب سه امتیاز
  تیم خونه به خونه این فصل متوجه کثرت مدعیان در جدول رده بندی رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور شده و این بدین معنی است، از دست دادن امتیاز این فرصت را برای دیگر مدعیان مهیا می کند که نقشه صعود به لیگ برتر را بکشند. در صورتی که فصل گذشته این چنین نبود. خونه به خونه در هفته های متمادی با اینکه امتیاز از دست می داد مدعی صعود بود و گویی این بدعت شده و خیلی خونه به خونه را بابت امتیازاتی که از دست می دهد نگران نمی کند در که حالی که از دست دادن امتیازات نگران کننده است. حضور در رتبه چهارم جدول خونه به خونه را به تکاپو خواهد انداخت که بازی با نفت مسجد سلیمان را به سود خود به پایان ببرد.
خیبر خرم‌آباد- مس کرمان؛ تدوام یک شروع خوب
خیبر خرم آباد با وجود تدوام مشکلات مالی به روزهای خوب خود برگشته است. این توام با حضور داوود حقدوست روی نیمکت مربیگری این تیم بوده است. پیروزی در خانه نفت مسجد سیلمان کار آسانی نبود و این نتیجه نشان می دهد خیبر خرم آباد تیم توانمندی است و حتی می تواند در خانه حریفان پیروز شود چه رسد به بازی های خانگی. حریف امروز خیبر تیم مس کرمان است که پیروزی اش در بازی هفته قبل هم شکننده بوده است. پیروزی در این بازی امتیازات از دست رفته خیبر در هفته های گذشته را جبران خواهد کرد و در مورد مس کرمان هم باید گفت باید با پیروزی میدان را ترک کند. البته اگر به دنبال مدعی شدن و هم چنین صعود به لیگ برتر است.
آلومینیوم اراک - اکسین البرز؛ بازگشت به صدرنشینی
آلومینیوم اراک هنوز نتوانسته خود را به عنوان یک مدعی در بازی های این فصل مطرح کند و حضور در رتبه نهم جدول اثبات کننده این مسئله است. در حالی که این تیم مهره های توانمندی در اختیار دارد. حتی روی نیمکت. البته که فرصت جبران هنوز برای این تیم از دست نرفته است. فعلا ده هفته از بازی ها سپری شده و حتی تا پایان نیم فصل نخست هم 8 هفته باقی است. آلومینیوم اراک امروز میزبان تیم اکسین البرز خواهد بود.  تیمی که در کورس قهرمانی یک امتیاز از سپیدرود رشت عقب مانده است و می خواهد تحت هر شرایطی که شده این اختلاف امتیاز را جبران کند. بی شک اکسین هم همانند میزبان برای کسب سه امتیاز این بازی تلاش خواهد کرد. اکسین البرز در ترکیب امیر میر بزرگی آقای گل بازی ها را در اختیار دارد.
ملوان بندرانزلی - نساجی مازندران؛ نبرد تیم های همسای
جدال تیم های همسایه یعنی ملوان و نساجی حکایت های خاص خود را خواهد داشت. دو تیمی که امروز در جدول رده بندی هم همسایه هستند. نساجی با یک امتیاز بیشتر در رتبه پنجم جدول قرار دارد. نساجی با وجود همه مشکلات مالی در هفته های اخیر گام های رو به جلویی برداشته و در صورت ادامه این روند دور نخواهد بود که مدعی جدی قهرمانی در این بازی ها شود. این بازی عیار واقعی تیم نساجی را مشخص خواهد کرد. اینکه می تواند در بازی های سخت امتیاز بگیرد یا نه. کسب سه امتیاز این دیدار می تواند ملوان را به رده های بالاتر جدول نزدیک کند. حضور در رتبه ششم جدول نمی تواند رای به صعود تیم ملوان به لیگ برتر دهد، چرا که دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند.
بادران تهران - فجر سپاسی شیراز؛ تلاش برای بقاء
بادران تهران با پیروزی در خانه صدرنشین خود را پیدا کرده است اما نمی شود کتمان کرد این تیم در هفته های سپری شده امتیازات زیادی از دست داده و برای مدعی شدن باید به این روند ادامه دهد. بادران این هفته بازی با فجر سپاسی شیراز را تجربه خواهد کرد. یکی از سه تیم قعرنشین که از این پس باید برای بقاء بجنگد در حالی که فصل گذشته تا هفته آخر مدعی صعود بود. این بازی از جمله بازی های سخت بادران تهران خواهد بود به این دلیل که حریف چیزی برای از دست دادن ندارد و همه تلاش خود را بکار می گیرد که در ادامه بازی ها به شکل دیگری بازی کند و این شکل از بازی توام با امتیاز گیری همراه باشد. برای فجر در ادامه همه بازی ها حکم فینال را دارد.
پارس جنوبی جم - راه‌آهن یزدان؛ کسب تجربه به جای صعود  
پارس جنوبی جم در هفته های اخیر با امتیازاتی که از دست داده است از صدر جدول فاصله گرفته. هر چند این تیم در اولین فصل حضورش در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور نباید به دنبال صعود به لیگ برتر باشد و کسب تجربه برای این تیم کافی است. پارس در بازی های اخیر خود با وجود امتیازاتی که از دست داده ارایه گر بازی های خوبی بوده اما باید بداند ملاک ارزیابی تیم ها نتیجه است و باید در سایه خوب بازی کردن امتیاز هم بگیرد. حریف این هفته پارس جنوبی جم راه آهن است. تیمی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند. همانند فصل گذشته. به نظر می رسد کادر فنی و بازیکنان این تیم فقط در دفاع از اعتبار خویش بازی می کنند و اهداف باشگاه در آن محقق نیست.
استقلال اهواز - ایرانجوان بوشهر؛ فوتبال بی هدف   استقلال اهواز همان طور که در لیگ برتر هم قعرنشین بود و در نهایت به لیگ یک سقوط کرد در لیگ یک هم قعرنشین است و دور نیست روزی که به لیگ 2 سقوط کند. هر چند این تیم پیش تر هم به لیگ 2 سقوط کرده بود اما به جای حضور در این رقابت ها امتیاز فولاد نوین را خرید و به لیگ برتر آمد. این یک اشتباه محض بود به خصوص که تیم توان مالی تعریف شده ای نداشت. نتایجی که امروز استقلال اهواز می گیرد معرف فوتبال خوزستان نیست. در باشگاهی که مشکلات مالی وجود داشته باشد نمی شود فوتبال حرفه ای و قهرمانی را به درستی پیاده کرد. نه فقط در فوتبال در هر حرفه ای وقتی پول نباشد نمی شود هدف درست و تعیین شده ای را تعریف کرد.

10:03  1395/07/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن