تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819405754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به بازی‌های هفته نهم دسته اول


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: نگاهی به بازی‌های هفته نهم دسته اول
لیگ یک هم بعد از وقفه ای کوتاه به بهانه برگزاری جام حذفی فردا از سر گرفته می شود.

به گزارش "ورزش سه"، در تعطیلی کوتاه مدت شاهد اتفاقات تازه ای در تیم های دسته اولی بودیم. علی کلانتری – سرمربی تیم مس رفسنجان که فصل گذشته به همراه تیم فجر سپاسی یک گام تا صعود به لیگ برتر فاصله داشت جای خود را به سرمربی سابق این تیم داد. میشو کریستیچوویچ که فصل گذشته سرمربی تیم بوده دوباره هدایت تیم مس رفسنجان را برعهده گرفته است.   اگر چه کارنامه علی کلانتری خیلی قابل دفاع نیست اما فرصت بیشتری به این مربی در فوتبال حرفه ای مرسوم است و چرخش این تیم به سمت سرمربی سابق خود در نوع خود جالب است. میشو اگر مربی خوبی بود نباید از کار کنار می رفت و این نشان می دهد باشگاه های ما در جذب و کنار گذاشتن مربیان احساسی عمل می کنند. این دومین تغییر در کادر فنی تیم های دسته اولی بود. پیش تر حمید رضا آسیابان پور در تیم فولاد یزد جای خود را به محمود امیری داده بود.
وضعیت کادر فنی در تیم خیبر خرم آباد هم مشخص نیست. حمید رضا فرزانه – سرمربی تیم استقلال اهواز سه جلسه از همراهی تیمش محروم شده است و در مورد راه آهن هم حرف و حدیث بسیار بوده است. ابتدا گفته شد مالکیت تیم به قوه قضائیه بازگردانده شد اما بعد دادستانی تکذیب کرد.
موفقیت در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور از آن تیمی خواهد شد که در تصمیم گیری هایش مطالعه داشته باشد و با ثبات عمل کند. از همه مهمتر هزینه ای که در مسیر صعود به لیگ برتر متحمل می شود هزینه منطقی باشد. بی پولی مانع از موفقیت می شود اما پول به تنهایی دلیلی بر موفقیت نیست.
بار دیگر به این نکته اشاره می کنیم برگزاری بازی ها در یک گروه سبب بالا رفتن سطح کیفی بازی ها شده و چه خوب در ادامه تعداد تیم های حاضر در بازی ها به 16 تیم کاهش یابد و بازی ها به حالت گذشته برگردد. دوره مدیریت صفایی فراهانی.
اشاره ای خواهیم داشت به بازی هایی که قرار است فردا در چارچوب هفته نهم برگزار شود:
نساجی مازندران - استقلال اهواز؛ درد مشترک!   بازی با استقلال اهواز فرصت خوبی است که نساجی با کسب سه امتیاز خانگی به تیم های بالای جدول نزدیک تر شود. اما برای نساجی مهمتر از سه امتیاز این دیدار رفع مشکلات مالی است که موجب بهبود شرایط روحی و روانی تیم می شود و می تواند در دراز مدت آینده خوبی را برای نساجی رقم بزند. محمود فکری می گوید ما با چنگ و دندان برای کسب امتیاز می جنگیم اما تا چه زمانی می توانیم به این وضعیت ادامه دهیم. این یک واقعیت محض است. اگر نساجی مشکلات مالی خود را حل نکند لیگ برتری نمی شود و استقلال اهواز هم نمی تواند در جدول باقی بماند.
سپیدرود رشت - مس رفسنجان؛ جنگ برای امتیازگیری
نمی دانیم سپیدرود در این بازی حاضر خواهد شد یا نه . چون در بازی جام حذفی سپیدرود حاضر نشد و به همین خاطر شهرداری فومن بدون انجام بازی به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد! این بازی اگر برگزار شود در شرایطی خواهد بود که دیگر علی کلانتری روی نیمکت مس رفسنجان نخواهد بود. میشو کریستیچوویچ که فصل گذشته هم مربی تیم بوده بار دیگر هدایت تیم را برعهده گرفته است. مشخص نیست اگر میشو مربی خوبی بود چرا رفت و اگر خوب نبود چرا بار دیگر به کار فراخوانده شده است؟ مس به اندازه کافی امتیاز از دست داده است و میشو باید برای امتیاز گیری بجنگد.
مس کرمان - پارس جنوبی بوشهر؛ جبران یک شکست تلخ
پارس جنوبی جم هفته گذشته در برابر اکسین البرز ارایه گر بازی بهتری بود اما حریف فرصت طلب تر نشان داد و در نهایت با دو گل به برتری رسید. پارس جنوبی در این بازی بیرون از خانه تلاش می کند تا شکست هفته پیش را جبران کند. نمی شود از انگیزه های عیان تیم مس کرمان برای کسب سه امتیاز این دیدار غافل شد. مس در بازی های قبلی امتیازات زیادی از دست داده و بی صبرانه منتظر است سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند. شکست در این دیدار از ارزش های فنی هیچ یک از دو تیم کم نمی کند و امیدواریم به این بهانه از هر دو تیم بازی خوبی را شاهد باشیم.
راه‌آهن یزدان - آلومینوم اراک  ؛ تکذیب یک شایعه
  راه آهن یزدان درگیر مشکلات مالی است. هفته پیش شایعه شده بود مالکیت تیم به قوه قضا ئیه بازگردانده شد اما دادستان تهران این خبر را تکذیب کرد و گفت تیم به حیات خود با مدیریت فعلی ادامه می دهد و از سویی مدیریت باید به تعهدات مالی خود پایبند باشد. با ادامه این وضعیت بی شک راه آهن یزدان برای بقاء کار سختی را پیش رو خواهد داشت چه رسد به اینکه بخواهد به لیگ برتر صعود کند. راه آهن در بازی قبلی 6 گل از خونه به خونه خورد و می خواهد این نتیجه را در بازی با آلومینیوم اراک جبران کند. آلومینیوم هم در اندیشه پیروزی است به این دلیل که در بازی قبلی شکست تلخی را متحمل شد.
اکسین البرز- فولاد یزد؛ بازی سخت
بازی سختی در انتظار هر دو تیم است. میزبان 18 امتیازی است و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد. بنابراین فولاد یزد با یک حریف سخت رویارو خواهد شد. از سویی اکسین نمی تواند به دلیل حضور فولاد در نیمه پایین جدول حریف را برای خود آسان فرض کند و از پیش خود را برنده این دیدار بداند به این خاطر که فولاد یزد با حضور مربی جدید خود را پیدا کرده است و در بازی قبلی در خانه تیم آلومینیوم اراک به برتری یک بر صفر دست یافت. به یقین فولاد با امتیازات زیادی که در بازی های قبلی از دست داده در این بازی برای پیروزی تلاش خواهد کرد.
فجر سپاسی شیراز - ملوان بندرانزلی؛ فرار فجر از قعر
فجر سپاسی امتیازات زیادی را تا به این جای کار از دست داده که برخی به مشکلات مالی برمی گردد و برخی ایرادات هم قطعا فنی بوده است. با این حال فرصت برای جبران برای همه تیم ها از جمله فجر سپاسی وجود دارد. بازی این هفته فجر سپاسی با ملوان است که خواه ناخواه به خاطر تماشاگرانش برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند. بازی فجر سپاسی – ملوان با توجه به انگیزه هایی که دو تیم برای کسب سه امتیاز دارند می تواند به بازی زیبایی تبدیل شود به خصوص که ملوان به خاطر حضور محمد مایلی کهن روی نیمکت اخلاق گرا و به نوعی با احساس فوتبال می کند.
گل‌گهر سیرجان - بادران تهران؛ نبرد وینگو و اکبر
وینگو و اکبر میثاقیان بار دیگر در لیگ یک با هم دیدار خواهند کرد. پیش تر در بیشتر دیدارها اکبر میثاقیان برنده شده. در برهه ای پیروزی مس کرمان تیم اکبر میثاقیان مانع از صعود تیم مس رفسنجان به مرحله پلی آف و در نهایت لیگ برتر شد که مربی اش وینگو بود. اما این بار حکایت متفاوت است. وینگو با گل گهر روزهای خوبی را در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور تجربه می کند و هم اکنون صدرنشین است اما بادران با صدر جدول فاصله دارد. البته که بادران به دلیل امتیازات از دست رفته بیشتر از گل گهر نیازمند سه امتیاز این دیدار است.
ایرانجوان بوشهر - خونه به خونه مازندران؛ بازی انگیزشی برای میزبان
ایرانجوان بوشهر یکی از تیم های جوان این دوره از بازی ها است. البته بی پول و به همین خاطر نمی تواند اهداف بزرگی را در سر بپروراند. بازی با خونه به خونه مدعی و پرمهره یک بازی انگیزشی برای ایرانجوان است و معمولا این تیم در چنین بازی هایی خوب و تاثیر گذار بازی می کند. بازیکنان ایرانجوان می خواهند ثابت کند که چیزی از دیگران کمتر ندارند و فردای فوتبال به آنها تعلق دارد. هر دو تیم برای کسب سه امتیاز این دیدار کار سختی را پیش رو دارند. البته خونه به خونه کمتر به این خاطر که در نوک خط حمله مهاجمان توانمندی دارند که به تنهایی خود یک تیم هستند.
نفت مسجدسلیمان - خیبر خرم‌آباد؛ یک فرصت خوب
نفت مسجد سلیمان تا به این جای کار در فاز دفاعی تیم موفقی نشان داده اما برای حضور در رتبه های شایسته جدول باید راحت تر و بیشتر گل بزند و از همه مهمتر قدر امتیازات خانگی را بداند. بازی با خیبر خرم آباد فرصت خوبی است که نفت مسجد سلیمان خود را پیدا کند و با پیروزی در این دیدار به سوی پیروزی های بعدی گام بردارد. البته خیبر هم از روزهای بد هفته های ابتدایی فاصله گرفته و با وجود تدوام مشکلات مالی می خواهد روی هدف از پیش تعیین شده متمرکز شود. خیبر به دفعات در خانه حریفان خوب نتیجه گرفته است.

10:40  1395/07/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن