تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798162752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واليبال در جست‌وجوي المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واليبال در جست‌وجوي المپيك
مسابقات انتخابي واليبال براي حضور در المپيك 1988 سئول را مي‌توان شروع تلاش ايران براي راهيابي در اين رشته به بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش جهان ناميد؛ ...
نویسنده : فريدون حسن 
مسابقات انتخابي واليبال براي حضور در المپيك 1988 سئول را مي‌توان شروع تلاش ايران براي راهيابي در اين رشته به بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش جهان ناميد؛ مسابقاتي كه البته با توجه به شرايط آن دوران واليبال ايران نتيجه‌اي براي كشورمان به همراه نداشت. واليبال ايران در آن سال‌ها زير سايه قدرت‌هاي سنتي آسيا يعني چين و ژاپن و حتي كره جنوبي بود اما 15 سال بعد شرايط كاملاً تغيير كرد و واليبال ايران راهي را در پيش گرفت كه حالا ايران بالاتر از آسيا و شانه به شانه قدرت‌هاي بزرگ دنياي واليبال حركت كند.
  وقتي پارك كم آورد
حضور يك كره‌اي كاربلد و واليبال‌دان باعث شد ايران دوران پوست‌اندازي و خروج از انزواي خود را آغاز كند. «پارك كي وون» كره‌اي نام آشناي واليبال ايران است كه به هيچ عنوان نمي‌توان زحمات او براي اين رشته را از ياد برد. او بعد از موفقيت‌هاي چشمگير و ايجاد رشد و ترقي در واليبال ايران تيم و شاگردانش را آماده حضور در مسابقات انتخابي المپيك 2004 آتن كرد. واليبال ايران با كسب مقام سومي آسيا راهي اين مسابقات شد، رقابت‌هايي كه ايران بايد برابر استراليا، چين، ژاپن، فرانسه، كانادا، كره‌جنوبي و الجزاير قرار مي‌گرفت تا بتواند راهي المپيك شود.  نتيجه‌اي كه پارك و شاگردانش در اين مسابقات كسب كردند، هرچند باعث نشد واليبال ايران المپيكي شود اما براي ايراني كه تازه گام در راه جهاني شدن برداشته بود بسيار بزرگ بود. مردان پارك در اين مسابقات ژاپن، استراليا، كره‌جنوبي و الجزاير را شكست دادند اما برابر فرانسه، چين و كانادا ناكام ماندند تا در عين شايستگي از حضور در المپيك باز مانند.
  تيم قوي، نتيجه ضعيف
حسرت حضور در المپيك براي واليبال ايران ادامه داشت، واليبالي كه حالا و در آستانه المپيك 2008 پكن ديگر آن تيم هميشه بازنده در آسيا نبود، هرچند هنوز نقاط ضعف وجود داشت. در مسابقات انتخابي المپيك پكن ژوران گاييچ سرمربي تيم‌ ملي ايران بود و مرداني در اختيار داشت كه مي‌توانستند انتظار‌ها را به پايان برسانند اما در حالي كه تصور مي‌شد واليبال ايران راهي المپيك شود، يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ اين رشته آنچنان كه بايد و شايد نتوانست نتيجه بگيرد. ايتاليا، ژاپن، كره‌جنوبي، آرژانتين، استراليا، الجزاير و تايلند حريفان ايران در اين مسابقات بودند كه شاگردان گاييچ تنها توانستند از پس دو تيم تايلند و استراليا برآيند و در نهايت با دو پيروزي و پنج باخت براي ايران اين ايتاليا و ژاپن بودند كه راهي رقابت‌هاي المپيك پكن شدند و دست ايران باز هم كوتاه ماند. نتيجه‌اي كه در اين دوره رقم خورد نشان داد كه واليبال ايران علاوه بر بازيكنان آماده نيازمند بهره‌گيري از دانش سطح اول واليبال دنياست.
  حسرت بزرگ
قرار گرفتن نام خوليا ولاسكو در كنار نام ايران باعث شده بود تا پيش از آغاز رقابت‌هاي انتخابي المپيك 2012 لندن، واليبال ايران در يك جهش فوق تصور آسيا را درنوردد و قدرت‌هاي بزرگ واليبال جهان را نيز به زانو درآورد. عملكرد فوق‌العاده فدراسيون واليبال در به خدمت گرفتن يكي از بزرگ‌ترين و تأثيرگذار‌ترين مربيان واليبال جهان باعث شده بود تا علاوه بر قهرماني در قاره كهن، حالا ايران در ليگ جهاني حريفاني را شكست دهد كه در دهه‌هاي قبل حتي رؤياي رودررويي با آنها را هم نمي‌ديد.  در چنين شرايطي ولاسكو با نسل طلايي واليبال ايران آماده حضور در رقابت‌هاي انتخابي المپيك شد جايي كه صربستان، استراليا، ژاپن، چين، كره‌جنوبي، ونزوئلا و پورتوريكو رقيبان ايران بودند. قهرمان آسيا هرچند در اين مسابقات تمام رقباي سنتي خود را پشت سر گذاشت اما با بداقبالي به استراليا و صربستان باخت تا در نهايت و در شرايطي كه با استراليا هم امتياز بود تنها به خاطر گيم‌شماري از حضور در بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش جهان باز بماند و حسرت المپيكي شدن همچنان براي واليبال باقي ماند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن