تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805450972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزارت بازرگاني:با وجود شرايط جهاني،وزارت بازرگاني مانع از انتقال سريع گراني شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزارت بازرگاني:با وجود شرايط جهاني،وزارت بازرگاني مانع از انتقال سريع گراني شد
اقتصاد. بازرگاني
معاونان وزير بازرگاني امروز (دوشنبه ) در نشستي با خبرنگاران ، با ارايه گزارش عملكرد و پاسخ به پرسش‌ها در دفاع از عملكرد اين وزارتخانه بر آمدند و معاون توسعه بازرگاني داخلي گفت:با توجه به شرايط جهاني ، انتقال گراني با تاخير صورت گرفت.

شجاع‌الدين بازرگاني ، معاون امور هماهنگي و مجلس ، محمد صادق مفتح معاون وزير در توسعه بازر گاني داخلي ، مسعود موحدي ، معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي ، مهدي غضنفري ، معاون وزير بازرگاني در توسعه روابط اقتصادي و رييس كل سازمان توسعه تجارت ، مجيد پارسانيا معاون وزير و مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ، كيومرث جليليان ، معاون وزير و مديرعامل سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ، و حميد عليخاني معاون اداري و مالي در اين نشست حضور داشتند .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، بيشترين پرسش‌هاي مطرح شده در اين نشست از معاون وزير بازرگاني در توسعه بازرگاني داخلي بود ، گراني‌هاي اخير ، نحوه عملكرد وزارت بازرگاني در تنظيم بازار و واردات شكر از جمله موارد مطرح شده بود كه اين مقام مسئول به آنها پاسخ داد .

*انتقال گراني با تاخير زماني صورت گرفت
محمد صادق مفتح ، درپاسخ به پرسشي درخصوص وضعيت گراني‌ها گفت:با توجه به افزايش نرخ حمل و نقل در جهان و افزايش قيمت‌هاي جهاني كالاها ، انتظار گراني قيمت‌ها در ايران مي‌رفت ، اما وزارت بازرگاني با تدابيري كه انجام داد مانع از انتقال سريع گراني به داخل كشور شد .

وي سپس تصريح كرد، افزايش قيمت‌ها قابل پيش بيني بود و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته به ذخيره‌سازي مناسب اقدام شد .

مفتح همچنين ايجاد تعادل در بهاي مواد غذايي را از عمده‌ترين اقدامات صورت گرفته برشمرد وگفت : تلاش شد تا بازار نسبت به قيمت‌هاي جهاني در يك تعادل مناسب باقي بماند .

وي با بيان اين جمله كه از عبور قيمت‌ها از مرز گراني و گرانفروشي به طور جدي جلوگيري شد ، افزود: تمام تلاش‌ها با هدف ممانعت از سوء استفاده برخي از فضاي گراني و سود جويي بود.

*تنظيم بازار به معناي ثبات قيمت‌ها نيست
اين مقام مسئول در وزارت بازرگاني سپس با بيان اينكه تنظيم بازار به معناي ثبات در قيمت‌ها نيست ، چهار عامل واردات، صادرات ،توليد و مصرف را در وضعيت قيمت‌ها موثر ذكر كرد و گفت : در صورت ايجاد ارتباط معقول و منطقي ميان اين چهار محور مي‌توان به تنظيم بازار اقدام كرد .

وي در توضيح مطالب خود گفت: تنظيم بازار به اين معنا است كه اجازه افزايش قيمت‌ها بيشتر از سطح معقول داده نشود .

اين مقام مسئول افزود: گراني پيش آمده ناشي از به هم خوردن چهار مولفه صادرات ، واردات ، توليد و مصرف مي‌باشد .

* لايحه رد شده يك ميليارد و ‪۲۰۰‬ميليون دلاري وزارت بازرگاني
معاون وزارت بازرگاني به لايحه دو فوريتي دولت به مجلس براي اختصاص يك ميليارد و ‪۲۰۰‬ميليون دلار به وزارت بازرگاني پيش از پايان سال گذشته اشاره كرد وگفت : در صورت تصويب اين لايحه پيشنهادي بخشي از مبلغ يادشده به واردات برنج اختصاص مي‌يافت .

معاون وزير بازرگاني ، تصريح كرد :هر چند كه اين لايحه بعدا توسط گروهي از نمايندگان در قالب طرح دو فوريتي به مجلس ارايه شد ، اما دو فوريت آن هم راي نياورد و درحال حاضر به صورت يك فوريت در مجلس وجود دارد .

*كاهش تعرفه برنج
مفتح با تاكيد براينكه بايد تنظيم بازار را از حالت برخورد با بحران به پيشگيري از بحران تبديل كرد ، گفت : با توجه به شناختي كه از بازار جهاني برنج حاصل شد ، انتظار افزايش قيمت‌ها بود و برهمان اساس در ماه‌هاي دي و بهمن سال گذشته ، تعرفه واردات اين محصول كاهش يافت.

وي با انتقاد از برخي برخوردهاي برخي رسانه‌ها در خصوص واردات برنج گفت :
با وجود هجمه‌هاي بسيار ، ما نمي‌توانستيم دليل كار خود را توضيح دهيم .

*قانون برنامه چهارم
مفتح با استناد به قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص آزاد بودن واردات گفت : هر اقدامي در اين خصوص خلاف برنامه بود و وزارت بازرگاني مجاز به انجام آن نبود .

وي در پاسخ به پرسشي در خصوص قيمت‌گذاري بر روي برنج وارداتي گفت : وزارت بازرگاني حتي حق قيمت‌گذاري بر روي كالاهاي وارداتي را ندارد و تنها مجاز به قيمت‌گذاري بر روي كالاهايي است در سبد كالا قرار گرفته است .

اين مقام مسئول در وزارت بازرگاني ، معتقداست كه بايد از طريق مكانيزم بازار قيمت را كنترل كرد و البته با احتكار نيز برخورد شود .

* تشكيل كميته بحران براي رسيدگي به وضعيت برنج
معاون وزير بازرگاني سپس از تشكيل كميته بحران با هدف رسيدگي به وضعيت برنج خبر داد و گفت:دراين كميته مقرر شد در صورت بروز احتكار در موضوع برنج سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان با شناسايي صاحب انبار وي را مكلف به عرضه كند .

وي گفت : حذف سيستم‌هاي ايجاد اختلال در واردات ، رفع موانع و توزيع برنج در ميان كارمندان ، كار گران ، نيروهاي مسلح و... اقدام‌هاي بعدي بود كه اين كميته درآن خصوص تصميم گرفت .

*واردات شكر
معاون وزير بازرگاني به ايرادهاي صورت گرفته در خصوص واردات بي‌رويه شكر اشاره كرد و گفت : بيان مطالبي چون واردات پنج برابري شكر ، كاملا غير كارشناسي است .

مفتح با تشريح فعاليت‌هاي صورت گرفته از سوي وزارت بازرگاني در خصوص شكر گفت : دولت زماني وزارت بازرگاني را تحويل گرفت كه شكر با وضعيت بحراني روبه رو بود ، اما آن را به نقطه تعادل رساند .

وي با اشاره به اينكه قيمت‌هاي جهاني شكر در سال ‪ ۸۵‬به شدت افزايش يافت، افزود: برهمين اساس تعرفه واردات شكر ابتدا به ‪۱۰‬درصد و سپس چهار درصد كاهش يافت.

اين مقام مسئول ، وي با بيان اينكه سياست حمايتي دولت در خصوص شكر و كارخانه‌هاي توليدكننده آن از ابتداي سال ‪ ۸۵‬تغيير كرد و متحول شد،گفت:
در اين سال ‪۲۰۰‬ميليارد تومان تسهيلات در اختيار كارخانه‌هاي توليدكننده شكر قرار گرفت .

به گفته وي بخش عمده خريد شكر وزارت بازرگاني از توليدكنندگان داخلي بود و ‪۶۵۰‬هزار تن شكر از كارخانه‌هاي توليدكننده خريداري شد .

وي ياد آورشد : مجموع شكر مصرفي كشور ‪ ۲‬ميليون و ‪۱۵۰‬هزار تن است و اگر مجموع واردات دولت و بخش خصوصي را در نظر بگيريم ،ميزان واردات بسيار كمتر از ميزاني است كه اعلام مي‌شود .

مفتح در ادامه افزود: يكي از بخش‌هاي پيشنهادي وزارت بازرگاني در لايحه دو فوريتي يادشده (يك ميليارد و ‪۲۰۰‬ميليون دلاري ) ، اختصاص ‪ ۳۵۰‬ميليارد تومان براي حمايت از توليد شكر در كشور بود .

ادامه دارد ...

---> گراني.ايرنا.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن