تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819270725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلفن همراه تصاوير پزشكي بيمار را آماده مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تلفن همراه تصاوير پزشكي بيمار را آماده مي‌كند


تحقيق‌و‌ توليد- همشهري آنلاين:
گروهي از مهندسان آمريكايي سيستم نوآورانه‌اي را توسعه داده‌اند كه با استفاده از يك تلفن همراه ويژه امكان جمع آوري اطلاعات بيمار به صورت تصوير و ارسال آنها به يك سرور را فراهم مي‌كند

تيم تحقيقاتي "بوريس رابينسكي" استاد مهندسي زيستي و مهندسي پزشكي دانشگاه كاليفرنيا سيستم نوآورانه اي را توسعه داده اند كه مي تواند تلفن همراه را به وسيله اي براي تهيه تصاوير و اطلاعات پزشكي تشخيصي بيماران تبديل كند.

نتايج اين تحقيقات كه در مجله Plos One منتشر شده است نشان مي دهد كه تلفنهاي همراه مي توانند براي جمع آوري اطلاعات تصويري پزشكي بيمار مورد استفاده قرار گيرند.

اين سيستم پس از جمع آوري اين اطلاعات تصويري آنها را به روي يك سرور مركزي ارسال مي كند و فرايند پردازش اين تصاوير در اين سرور كه به صورت بي سيم با تلفن همراه در اتصال است انجام مي شود.

پس از آنكه سرور اطلاعات را مورد ارزيابي قرار داد دوباره آنها براي فرستنده ارسال مي كند و بيمار و يا پزشك مي تواند نتايج بررسي را روي تلفن همراه خود مشاهده كند.

براساس گزارش مديكال نيوز تودي، اين سيستم برپايه تصويربرداري پرتونگاري ناگذرايي قرار دارد. اين سيستم توانايي دريافت پالسهاي الكتريكي را كه بافتهاي سالم و بيمار ارسال مي كند دارد.

سيگنالهايي كه بافتهاي سالم ارسال مي كنند با پالسهاي الكتريكي بافتهاي آسيب ديده متفاوت است. سپس اين سيستم پالسهاي دريافتي را به تصوير ترجمه مي كند.

اين تيم تحقيقاتي به منظور آزمايش اين سيستم از 32 الكترود فولادي استفاده كردند. نيمي از اين الكترودها پالسهاي الكتريكي ارسال و نيم ديگر ولتاژها را اندازه گيري مي كردند.

اين الكترودها به محفظه پر از ژلي كه بافت توموري سينه را شبيه سازي مي‌كند متصل شدند و توانستند ولتاژ 225 را اندازه‌گيري كنند.

سپس اين ولتاژ را از راه تلفن همراه مجهز به يك نرم افزار مركزي و يك كابل "يو اس بي" كه به الكترودها متصل بود به سرور ارسال كردند.

در اين آزمايش محققان توانستند به طور كاملا واضح تصوير تومور را در نمايشگر سرور مركزي مشاهده و نتايج پردازش را مجددا به تلفن همراه ارسال كنند.

تاريخ درج: 16 ارديبهشت 1387 ساعت 00:06 تاريخ تاييد: 16 ارديبهشت 1387 ساعت 17:54 تاريخ به روز رساني: 16 ارديبهشت 1387 ساعت 17:53
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن