تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811737381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله و يادداشتهاي روز چهارشنبه روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه (‪(۲‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمقاله و يادداشتهاي روز چهارشنبه روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه (‪(۲‬
سياسي. سياست
برخي روزنامه‌هاي كشور در سرمقاله و يادداشتهاي روز چهارشنبه خود به موضوعات همچون جشن شصت ساله رژيم صهيونيستي ، خط امام (ره ) و اصلاح طلبان و استيضاح آل صعود پرداختند.

ابتكار

**** روزنامه ابتكار در سرمقاله روز چهارشنبه خود به موضوع به بهانه جشن شصتمين سالگرد روز -نكبت> به قلم محمدعلي وكيلي : نوشته است :شصت سال از اشغال سرزمين فلسطين توسط صهيونيسم و تشكيل دولت صهيونيستي مي‌گذرد. اين رژيم درنظر دارد به همين مناسبت جشنواره‌اي در كليه مناطق صهيونيست‌نشين فلسطين با حضور شخصيت‌هايي چون بيل كلينتن و جورج بوش برگزار نمايد. در حقيقت جشن شصت سال نكبت و بدبختي بشريت برگزار مي‌شود.

نگارنده اين سرمقاله مي‌نويسد:مردم فلسطين روز تشكيل رژيم صهيونيستي را - روز نكبت> مي‌دانند، روزي كه يك دولت يهودي به وجود آمد و منشا> تمامي شرارت‌ها و پليدي‌ها شد. دولتي كوچك كه با زورگويي و جاه طلبي خود سر زمين ملتي بزرگ به نام فلسطين را غصب كرد.

او نوشته است : امروز يكي از دلايل برپايي جشن شصتمين سال دولت نكبت اسراييل به دليل اين است كه صداي لرزيدن ستون‌هاي اين كاخ بلند هر روز شديدتر شنيده مي‌شود. جشن مذكور در حالي برگزار مي‌شود كه احساس ناامني و عدم اطمينان سراسر فلسطين اشغالي را فراگرفته است.ورود گسترده جوانان فلسطيني به صحنه مبارزات ضداشغالگري حاكي از تداوم و گسترش مبارزات در آينده است.

در اين سرمقاله آمده است : موج بيداري اسلامي باعث افزايش مخالفت‌هاي ضد صهيونيستي در منطقه شده است.هراس از اسراييل در بين كشورهاي منطقه هر روز كم رنگ تر مي‌شود. كاهش ورود گروه‌هاي يهودي از ديگر نقاط جهان به فلسطين مشكل بنيادي اسراييل به شمار مي‌رود.عوامل فوق و بسياري از عوامل ديگر زنگ خطر فروپاشي رژيم غصبي اسراييل را به صدا درآورده است.و مسوولان آن كشور به خوبي مي‌دانند كه از اين گونه اقدامات نتيجه‌اي براي ماندگاري اسراييل نمي‌گيرند و اين اقدامات تنها مي‌تواند اين فروپاشي را به تاخير اندازد.

**** كيهان

**** روزنامه كيهان در ياداشت روز خود به موضوع اين هم هست ! : اشاره مي‌كند و مي‌نويسد:
اين روزها، گراني و تورم، زندگي معيشتي بسياري از مردم شريف كشورمان و مخصوصا اقشار مستضعف و محروم- يعني همان‌ها كه به قول امام راحل(ره) ولي نعمت نظام هستند- را با دشواري فراواني روبرو كرده است .

در بخشي از اين يادداشت مي‌خوانيم : مطابق آخرين گزارش بانك جهاني، قيمت بيش از ‪ ۷۰‬نوع كالاي اساسي در دنيا طي يك سال گذشته بين ‪ ۲۰‬تا ‪ ۴۲۰‬درصد افزايش يافته است و بيشترين افزايش قيمت مربوط به محصولات كشاورزي نظير گندم و برنج است.

او مي‌نويسد: از سوي ديگر خشكسالي كه يك پديده فراگير جهاني است، ضمن آن كه افزايش قيمت بسياري از فرآورده‌هاي غذايي را در پي داشته است، كشورهاي صادركننده اين كالاها را نيز با خودداري و ترديد در صدور آن روبرو كرده است. افزايش قيمت حامل‌هاي فسيلي انرژي-نفت و گاز-بر دامنه اين گراني افزوده است.

حسين شريعتمداري نگارنده اين يادداشت مي‌نويسد:تزريق نقدينگي كه عمدتا با هدف تامين برخي از نيازهاي ضروري مردم و تاسيس يا تكميل زيرساخت‌ها صورت پذيرفته است نيز از جمله عوامل ديگر گراني و تورم است. اما، همه ماجرا، اين نيست و يا دستكم مي‌توان گفت؟ در ارزيابي علل گراني جاي دو عامل،- مفسدان اقتصادي> و -فقدان نظارت> خالي است.

در اين يادداشت آمده است: توليد ثروت امتياز اقتصادي برجسته‌اي براي يك كشور، از جمله ايران اسلامي است. اما توليد ثروت به تنهايي نمي‌تواند آسايش و رفاه و برخورداري عمومي از آن را در پي داشته باشد.

او مي‌نويسد: به قول حضرت امير عليه السلام هرجا ثروت انبوهي هست در كنار آن حق ضايع شده‌اي وجود دارد. و تمامي شواهد و بررسي‌هاي انجام شده نيز براين واقعيت تاكيد مي‌ورزند و سوال اين است كه چه كسي مسوول بازپس‌گيري ثروت‌هاي انبوه و بادآورده از مفسدان اقتصادي است؟! مردم عادي؟ بديهي است كه پاسخ منفي است،
در اين يادداشت مي‌خوانيم :وقتي مردم با يك پديده ناهنجار و آزاردهنده نظير گراني و تورم روبرو مي‌شوند و از سوي مسئولان ذيربط برخورد قابل توجهي نمي‌بينند، معمولا و به طور طبيعي دو گزينه در ذهن آنان شكل مي‌گيرد ؟ اول اين كه -مسوولان نمي‌خواهند با اين ناهنجاري مقابله كنند>! و دوم آن كه -مي خواهند ولي نمي‌توانند>! نتيجه هر دو گزينه يكسان است و آن، اين كه، مردم را با نااميدي و سرخوردگي روبرو مي‌كند!
نگارنده اين يادداشت مي‌نويسد:-حق آن است كه دولت و مخصوصا شخص رييس جمهور نه فقط از دغدغه گراني غافل نيست بلكه بيشترين تلاش خود را براي مهار آن و كاستن از رنج مردم به كار مي‌برد.

او مي‌نويسد: دولت تمامي انگيزه‌ها و خصوصيات لازم براي مقابله با گراني را در خود دارد. ساده زيستي مثال زدني، مردم دوستي غيرقابل انكار، تلاش پرحجم و هميشگي، آرمان‌هاي بلند انقلابي و دهها ويژگي برجسته ديگر رئيس جمهور به وضوح مي‌تواند از اين واقعيت كه دغدغه مردم دغدغه اوست حكايت كند بنابراين، جفاست كه كساني اتهام بي‌توجهي دولت به گراني را بر نوك خنجر بي‌انصافي بنشانند و آن را بر پهلوي دولت مظلوم بسايند كه چرا كاري نمي كني؟ البته بروز اشتباه در محاسبات و برنامه ريزي‌هاي اقتصادي نه دور از انتظار است و نه غيرطبيعي ولي اين كه كساني همه تقصيرها را بر گردن دولت سوار كنند جاي سوال است. امروز قرار است وزيربازرگاني به اتهام بي توجهي منجر به بروز گراني استيضاح شود و سوال اين است كه آيا وزير بازرگاني عامل گراني است؟!...
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن