تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815063761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصيريان: روز جهاني تئاتر از سوي يونسكو تعيين شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نصيريان: روز جهاني تئاتر از سوي يونسكو تعيين شده است
داخلي. فرهنگي. تئاتر.

هنرمند برجسته تئاتر، سينما و تلويزيون گفت: روز جهاني تئاتر از سوي يك كشور نبوده، بلكه ازسوي جامعه جهاني و مركز بزرگي به نام يونسكو نامگذاري شده است.

"علي نصيريان" شامگاه سه‌شنبه در مراسم روز جهاني تئاتر در گرگان افزود:
اين نامگذاري از سوي يونسكو نشان از احترام، حرمت و اهميت اين بخش از هنر دارد.

به گفته وي، امروز جادوي تئاتر با روح و جان انسان‌ها عجين شده است و پيوند عميقي با جان انسان دارد.

وي تصريح كرد: از دلايل محاسن و تفاوتهاي تئاتر با تصوير و علت ماندگاري آن بيش از هنرهاي ديگر از قبيل سينما و تلويزيون، اين است كه تئاتر ارتباط انساني بين صحنه، سالن، بازيگر و تماشاگر برقرار مي‌كند و بايد بدانيم كه در تئاتر بازيگر و تماشاگر مقابل هم نيستند بلكه در عمق واقعيت اين دو در كنار هم هستند.

وي ادامه داد: اثر نمايشي هنگامي به سرانجام مي‌رسد كه اين دو (بازيگر و تماشاگر) ارتباط انساني با هم برقرار كنند و اين ارتباط از طريق امواج حسي بين طرفين در سكوت اجراي تئاتر برقرار مي‌شود.

نصيريان گفت: تئاتر بدون تماشاگر هيچ است و ماندگاري ندارد و در واقع تماشاگر آخرين نويسنده هر تئاتري است.

اين هنرمند برجسته كشور گفت: غيركپي بودن تئاتر يكي ديگر از محاسن اين هنر ارزشمند نسبت به هنرهاي ديگر است كه البته نبايد از يادببريم هر هنري باارزش و قابل احترام است.

به گفته نصيريان، آنچه امروز برخي به عنوان تصوير از تئاتر برداشت دارند و فيلم مي‌سازند، تئاتر نيست، زيرا تئاتر يك نمايش و هنر زنده است كه ارتباط مستقيم و بدون واسطه با تماشاچي و مخاطب دارد.

وي اظهار داشت: هنر و فرهنگ نبايد از روند توسعه در جامعه عقب بيفتد و اين دو به‌خصوص هنر بايد همگام با توسعه علمي و فيزيكي رشد داشته باشد.

اين هنرمند كشور يادآور شد: اين توسعه منظور توسعه مادي نيست، بلكه بايد با بسترسازي مناسب آمادگي لازم را در جامعه ايجاد كنيم تا مردم نيز هنر تئاتر را بپذيرند و از آن استقبال نمايند.

نصيريان در ادامه گفت: ما نبايد هنر و استعدادهاي جوان و درخشان را از دست بدهيم، نگذاريم اين چراغ خاموش شود و بايد امكانات اجرا، تمرين و دور هم جمع شدن را براي قشر جوان فراهم آوريم.ك ‪۳‬
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن