تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815063726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله و يادداشت‌هاي روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمقاله و يادداشت‌هاي روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه
سياسي. روزنامه ها. سرمقاله
برخي روزنامه‌هاي كشور روز چهارشنبه در سرمقاله و يادداشت روز خود به موضوعات عبور دولت گرايان مجلس از تصميم احمدي نزاد و شكست محور واقعي شرارت
پرداخته اند.

مردم سالاري

********** روزنامه رسالت در يادداشت روز خود به موضوع عبور دولت گرايان مجلس از تصميم احمدي نژاد اين چنين مي‌نويسد: وزارت كشور را به دليل حساسيت‌ها و وظايفي كه دارد، مي‌توان مهمترين وزارتخانه ناميد.

سروش ارشاد نگارنده اين يادداشت مي‌افزايد: برگزاري انتخابات از جمله وظايفي است كه وزارت كشور عهده دار آن است و همين موضوع سبب شد تا ديروز مجلس شوراي اسلامي بحث‌هاي زيادي درباره سكاندار اين وزارتخانه داشته باشد او مي‌نويسد: طيف‌هاي مختلف اصولگرا حتي رو در روي هم قرار گرفتند و از هر وسيله‌اي بهره بردند تا مقاصد خود را به دست آورند.

در اين يادداشت روز همچنين آمده است: ديروز فضاي سياسي كشور شاهد اتفاق جالبي بود. عبور حاميان دولت در مجلس از تصميم احمدي نژاد در خصوص وزارت كشور، پرده ديگري از اختلا فات در جناح اصولگرا برداشت.

او مي‌نويسد:در حالي كه حاميان دولت در ابتداي راه مجلس هشتم براي اين كه با اصولگرايان تحول خواه مخالفت كنند پشت لاريجاني براي رياست مجلس رفتند تا تحول خواهان كه حداد عادل را براي رياست مجلس حمايت مي‌كردند تنها بمانند ديروز در يك صف قرار گرفتند تا با حمايت همديگر با عبور از تصميم احمدي نژاد براي وزارت كشور، علي كردان را در راه وزارت كشور ناكام كنند.

سروش ارشاد در بخشي از اين يادداشت نوشته است:اظهارات روح الله حسينيان در روز بررسي صلاحيت‌ها و واكنش حاميان دولت در روزهاي گذشته مبني بر باز پس‌گيري كردان، حكايت از اتفاقات جديدي در عرصه سياسي كشور مي‌دهد. بدين ترتيب با راي اعتماد مجلس به كردان عملا حاميان دولت در مجلس با شكستي ديگر روبه رو شدند.

او نوشته است: البته قابل تصور هم بود كه هر موضوعي كه به نحوي با انتخابات گره خورده، عامل اختلاف شديد اصولگرايان باشد و همانطور كه مطرح شد به دليل وظايف وزارت كشور، عملا اصولگرايان به رودررويي با يكديگر پرداختند.

در پايان اين يادداشت روز نوشته شده است:اگرچه مخالفت احمد توكلي و يارانش با گزينه كردان براي وزارت كشور طبيعي به نظر مي‌رسيد و مي‌توان آن را در راستاي اختلافات فراوان اصولگرايان تحول خواه با دولت دانست اما مخالفت دولت گرايان مجلس آن هم به اين تندي همچنان براي افكار عمومي جاي سوال است، آيا حاميان دولت در مجلس نيز از احمدي نژاد عبور كردند؟
*** جمهوري اسلامي

************* روزنامه جمهوري در سرمقاله روز چهارشنبه در مورد شكست محور واقعي شرارت اين چنين مي‌نويسد:بي اعتباري و انزواي پرشتاب حزب كارگر انگليس باعث شده كه حتي گردانندگان اصلي حزب و اعضاي آن هم به منتقدين جدي و علني گوردون براون نخست وزير انگليس مبدل شوند.

نويسنده اين سرمقاله مي‌افزايد: سووال اينست كه حتي درصورت موفقيت قطعي آنها كسب اعتبار و جايگاه در حزبي كه در مسير سقوط آزاد قرار گرفته و نزد افكار عمومي انگليس كمترين موقعيتي هم ندارد چه ارزشي مي‌تواند داشته باشد .

در اين سرمقاله آمده ، اين بدان معني است كه ديگر كمترين اميدي به نجات براون ودولتش نمي‌رود بلكه آنها بايستي با پيوستن به صفوف معترضين عليه گوردون براون به نجات حزب كارگر و متوقف كردن روند انزواي سياسي اجتماعي حزب خود بپردازند. اين درحاليست كه اميد چنداني به بهبود شرايط نمي‌رود و كاملا بعيد بنظر مي‌رسد كه راهكار فوري و موثري براي جلوگيري از افول ستاره اقبال حزب كارگر انگليس وجود داشته باشد.

در بخشي از اين سرمقاله همچنين آمده است:البته مخالفان درون حزبي به گوردون براون يك ماه فرصت داده‌اند كه طي اين مدت براي بهبود شرايط و تعيين سرنوشت دولتش تصميم بگيرد اما با آگاهي از وضعيت شكننده و لرزاني كه دولت لندن دچار آنست اين فرصتها در واقع حركتي انفعالي از جانب سران حزب كارگر تلقي مي‌شود كه با توسل به آن درصدد دفع الوقت و خريدن زمان هستند تا بلكه بتوانند آرامش سياسي ممكن براي احياي حزب كارگر نزد افكار عمومي را نهائي كنند و آنرا اعلام نمايند.

نگارنده اين سرمقاله مي‌افزايد: مساله اينست كه شكستهاي كنوني را نبايستي در حد ناكامي شخصي گوردون براون ياشكست حزب كارگر محدود كرد بلكه اين شكست و ناكامي جبهه دشمنان اسلام است كه از آمريكا گرفته تا انگليس را در بر مي‌گيرد و يكي پس از ديگري به سقوط و حذف دولتهاي هم پيمان آمريكا در تهاجم عليه عراق و افغانستان منجر مي‌شود. سقوط دولتهاي اسپانيا ايتاليا و استراليا كه هم پيمان بوش در تجاوز به عراق بودند چگونه ممكن است دامنگير شريك اصلي بوش در اين تجاوزات وحشيانه نشود
او نوشته است:گوردون براون وارث ناكاميهاي بلر محسوب مي‌شود. اين ميراث شوم امروزه گريبانش را گرفته و حال آنكه ابعاد واقعي بدبختي‌هاي انگليس پس از اخراج بوش از كاخ سفيد نمايان تر خواهد شد.

در پايان نوشته شده است:سران حزب كارگر اين روزها انگشت اتهام را به سوي گردون براون نشانه رفته‌اند ولي آنچه اين روزها شاهد آنيم شكست يك شخص و ناكامي يك حزب نيست بلكه علائمي آشكار از شكست دشمنان اسلام و شكست محور شرارت واقعي در مقياس جهاني محسوب مي‌شود كه ديگر حتي نمي‌توان بر آن سرپوش گذاشت و همدستان را نيز به اعتراض واداشته است .
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن