تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806605320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالاترين دستمزد در صنعت فيلم سازي


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
بالاترين دستمزد در صنعت فيلم سازي
بالاترين دستمزد در صنعت فيلم سازي اگر منبع اطلاعاتي شما عکس هاي روي جلد مجله ي «پيپل» باشد، احتمالاً فکر مي کنيد در هاليوود کار و بار همه سکه است و پول پارو مي کنند. اما متوسط دريافتي دست اندرکاران صنعت سينما در سال 2006 هفته اي 593 دلار بوده که تنها 25 دلار از متوسط دريافتي هفتگي شاغلان ديگر صنايع بيشتر است (براساس آمار و ارقام منتشر شده از سوي اداره ي کار آمريکا). البته اين به آن معنا نيست که سينما سود و منفعتي ندارد. اما پنج قشر پردرآمدتر اين صنعت از اين قرارند:1- تهيه کنندگان تهيه کننده يکي از مبهم ترين عناوين شغلي در هاليوود است. تهيه کننده مي تواند نويسنده، سرمايه گذار، ايده پرداز، مدير يا همه ي اين ها باشد. در سينما تهيه کننده ي اصل همان مدير توليد (executive) است که مسئول تمامي مراحل توليد فيلم است: پيش توليد، توليد و پس توليد. تهيه کننده در مرحله ي پيش توليد فيلم نامه را مي خواند و نظرها و ايده هاي نويسنده ها، کارگردانان و نمايندگان را مي شنود. تهيه کننده بعد از انتخاب ايده، پول تهيه مي کند تا روي پروژه سرمايه گذاري شود. يک راه معمول در اين مرحله، جلب نظر و حمايت يک استوديوي بزرگ است. راه ديگرش هم توليد به صورت مستقل و جذبت سرمايه هاي شخصي است. سپس تهيه کننده شروع به استخدام نويسنده، کارگردان، تدوين گر و ديگر عوامل توليد و فراهم کردن تجهيزات لازم مي کند. کنترل و پيشرفت پروژه براساس بودجه ي تصويب شده براي توليد فيلم، ديگر وظيفه ي مهم تهيه کننده است. يک تهيه کننده ي خوب کسي است که هم فيلم خوبي بسازد و هم نظر سرمايه گذاران را تأمين کند. به هر حال طبق آمار و ارقام منتشره از سوي اداره ي کار آمريکا، متوسط دستمزد سالانه ي يک تهيه کننده ي فيلم، رقمي معادل 92920 دلار است. 2- کارگردانان کارگردانان ناظر بعد هنري يک فيلم هستند. معمولاً کارگردانان در جنبه ي مالي فيلم سازي درگير نمي شود، مگر اين که وظيفه ي تهيه کنندگي را نيز عهده دار باشد. در مرحله ي پيش توليد، کارگردان به واسطه ي تعاملي نزديک با نويسنده و تهيه کننده در پي رسيدن به بهترين شيوه ي ممکن براي به تصوير کشيدن فيلم نامه و مضامين آن است. يک کارگردان مجرب، فهرستي از بازيگران، فيلم برداران و ديگر عوامل مورد نظرش دارد. حتي اگر تهيه کننده، بخش عمده اي از عوامل را جذب کرده و لوکيشن هاي مختلفي را در نظر گرفته باشد، باز هم حرف آخر را کارگردان مي زند. کارگردان در طول فيلم برداري، بازيگران را به گونه اي هدايت مي کند که ديالوگ هاي شان را به بهترين شيوه ي ممکن بيان کنند و احساسات شان را به بهترين شکل ممکن ابراز دارند. هدايت فيلمبردار و ديگر عوامل از صحنه اي به صحنه ي ديگر نيز توسط کارگردان انجام مي شود. کارگردان در مرحله ي پش توليد با همراهي تدوين گر، فيلم را مونتاژ مي کند و بعد با آهنگ ساز و عوامل صدا روي موسيقي و حاشيه ي صوتي فيلم کار مي کند. سرانجام بعد از ماه ها يا سال ها کار ساختن يک فيلم تمام مي شود. به هر حال طبق آمار و ارقام سال 2006 اداره ي کار، متوسط دستمزد سالانه ي کارگردانان فيلم رقمي معادل 92920 دلار بوده که با متوسط دستمزد سالانه ي تهيه کنندگان مساوي است.3- فيلم نامه نويسان براي يک فيلم نامه نويس چند راه وجود دارد تا بتواند وارد يک پروژه ي سينمايي شود. يک راه نوشتن يک فيلم نامه ي کامل و عرضه ي آن به تهيه کنندگان مختلف است. اما فيلم نامه نويسان مجرب اصلاً لازم نيست فيلم نامه اي بنويسند. آنها به واسطه ي کارگزاران خود با تهيه کنندگان بر سر ايده ي فيلم نامه اي کنار مي آيند. در اين صورت تهيه کننده تصميم مي گيرد که فقط ايده را بخرد يا فيلم نامه نويس را هم براي نوشتن آن استخدام کند. گاهي فيلم نامه نويس بعد از اين که يک کارگردان يا تهيه کننده، ايده اي را پرداخت کرد استخدام مي شود. معمولاً در فيلم هاي استوديويي بزرگ چند فيلم نامه نويس روي يک فيلم نامه با يکديگر همکاري مي کنند. پيشرفت در اين حرفه هم بستگي زيادي به برقراري روابط مناسب دارد. در هر حال طبق آمار و ارقام اداره ي کار، متوسط دستمزد سالانه ي يک فيلم نامه نويس رقمي معادل 95250 دلار است که از تهيه کنندگان و کارگردانان بالاتر است؛ يه اين خاطر که در مقايسه با نزديک به 22 هزار تهيه کننده و کارگردان تنها کمتر از دوهزار فيلم نامه نويس فعال وجود دارد.4- تدوين گران تدوين گران يکي از مهم ترين اما کم جلوه ترين حرفه ها را در هاليوود دارند. اين موضوع غيرعادي نيست که کارگرداني صدها ساعت فيلم بگيرد و در نهايت يک فيلم نود دقيقه اي منسجم از دلش استخراج شود. يک تهيه کننده ي ماهر بايد صحنه ها و نماهاي منفردي را انتخاب کند که به بهترين شکل ممکن روايت گر داستان (طبق ديدگاه خاص کارگردان) باشند. معمولاً در پروژه هاي سينمايي بزرگ از تدوين گران متعددي استفاده مي شود (تدوين گر صحنه ها، تدوين گر صداي گفت و گوها، تدوين گر جلوه هاي ويژه صوتي و غيره). به هر حال طبق آمار اداره ي کار، متوسط دستمزد سالانه ي يک تدوين گر فيلم، رقمي معادل 68980 دلار بوده است.5- بازيگران بازيگران پيوند دهنده ي ديدگاه کارگردان، کلمات فيلم نامه نويس و تماشاگران هستند. بازيگري هشياري و توانمندي بالايي مي خواهد که به واسطه ي سال ها تمرين و تلاش حاصل مي شود. معمولاً بازيگران موفق طوري عمل مي کنند که انگار در حال بازي کردن نيستند. آنها کاملاً در جسم و روح شخصيت هاي شان ساکن مي شوند. متأسفانه بيشتر بازيگران نمي توانند فقط به واسطه ي بازيگري امرار معاش کنند. نيمي از اعضاي انجمن بازيگران سينما تنها پنج هزار دلار در سال دستمزد دريافت مي کنند. خيلي از بازيگران در طول شب به کار در رستوران مشغول هستند و روزها تست بازيگري مي دهند. طبق آمار اداره ي کار، متوسط دستمزد ساعتي يک بازيگر معادل 10/69 دلار است. حداقل دستمزد روزانه براي يک بازيگر عضو انجمن، در نقشي ديالوگ دار، روزي 795 دلار است. البته در اين ميان، تعدادي اندک از بازيگران هستند که مي توانند دستمزدهاي بيست ميليون دلاري براي يک فيلم طلب کنند. اما آنها تنها پنجاه نفر هستند در ميان صد هزار عضو انجمن بازيگران سينما که در جايگاه ستاره ها قرار گرفته اند.برترين حرفه ها در صنعت سرگرمي براي حضور در حرفه ي نمايش لازم نيست فقط بخوانيد، بازي کنيد يا برقصيد!صدا، دوربين حرکت! زرق و برق و جلوه ي ظاهري صنعت سرگرمي هر سال هزاران نفر را مسحور خود مي کند. در اين ميان اکثراً مي خواهند با آواز خواندن يا بازيگري به شهرت برسند و در کانون توجه قرار گيرند. اما در اين صنعت همه چيز جلوي دوربين خلاصه نمي شود. از حسابداري گرفته تا نويسندگي، فرصت هاي بي شماري براي اقناع هوس حضور در صنعت سرگرمي وجود دارد که دستمزدهاي قابل توجهي هم دارند.رسيدن به اين ديدگاه که حضور در اين صنعت فقط در بازيگري خلاصه نمي شود، فوق العاده است. طبق آمار و ارقام منتشره از سوي اداره ي کار آمريکا (BLS) در هفت سال اخير هشتاد هزار فرصت شغلي در صنعت سينما ايجاد شده است (البته همين ميزان رشد در موسيقي و تئاتر هم روي داده است). از 812500 کارمند حقوق بگير در عرصه ي صنعت سرگرمي، تقريباً 250 هزار نفر در صنعت سينما مشغول به کار هستند. به هر حال در اين جا نگاهي داريم به چگونگي و دستمزد حرفه هاي پشت صحنه ي سينما که بيش ترين درآمد را براي شاغلان شان به ارمغان مي آورند. هشت فرصت شغلي خالي از سرگرمي اما خوش آتيه در صنعت سرگرمي عبارتند از:نورپرداز«در نورپردازي، تئاتر پايه ي همه چيز است. اگر افراد بتوانند مدتي به صورت کارآموز، نورپردازي را در تئاتر فراگيرند، سپس مي توانند وارد هر حيطه ي ديگري بشوند». اين گفته ي پروفسور کتي اي. پرکينز است؛ رئيس بخش نورپردازي در دانشگان ايلينويز. نوآوري ها صورت گرفته در فن آوري در طول ده سال اخير، حوزه هاي متعددي را براي اشتغال نورپردازان ايجاد کرده است، از جمله پارک هاي تفريحي، کشتي هاي تفريحي و توليدات صنعتي. يک نورپرداز با کارگردان، طراح لباس، طراح صحنه و صداپردازان يک اثر توليدي همکاري مي کند تا حال و هواي مورد نياز خلق شود. دستمزد: دستمزد در اين حرفه بستگي به بزرگي پروژه دارد. کلاً در اين رشته، دستمزدها در سينما بهتر از تلويزيون است.حداقل دستمزد: هفته اي سيصد تا هشتصد دلارمتوسط دستمزد: در ازاي توليد يک اثر، رقمي بين 4500 تا شش هزار دلارحداکثر دستمزد: 25 هزار دلار (که معمولاً براي توليدات طولاني مدت و نمايش هاي چند صحنه اي در برادوي پرداخت مي شود).طراح حرکت هاي موزون فرصت هاي شغلي براي اين افراد به سرعت در حال افزايش است چون فعاليت هاي مربوط به موسيقي پاپ، هيپ هاپ و رقص به شدت در حال گسترش است. البته ماهيت کاملاً رقابتي اين حرفه، ورود به آن را دشوار کرده است. در ضمن طراحاني که مي خواهند در تلويزيون و سينما مشغول به کار شوند بايد عضو انجمن بازيگران سينما (SAG) با انجمن هنرمندان راديو و تلويزيون آمريکا (AFTRA) باشند.حداقل دستمزد:روزانه صد تا پانصد دلار(بدون مدير برنامه)متوسط دستمزد روزانه 750 تا 1200 دلار حداکثر دستمزد: روازانه 1500 تا 2500 دلارچهره پردازدر دنياي تصوير محور تلويزيون، کليپ هاي موسيقي و سينما بيش ترين تأکيد و اهميت به ظاهر و شمايل افراد برمي گردد؛ و در اين ميان چه گونه و چه طور ديده شدن اين شمايل به توانمندي و استعداد هنرمندان چهره پرداز بستگي دارد. چهره پرداز با لوازم و تجهيزات مناسب به بازيگر کمک مي کند تا از لحاظ ظاهري به شخصيت مورد نظر نزديک شود. چهره پردازان براي رسيدن به نتيجه ي مطلوب تنها با بازيگر کار نمي کنند بلکه با کارگردان، فيلم بردار/ عکاس، نويسنده و حتي نورپرداز هم مشورت و هم فکري مي کنند. به طور کلي توليدات ويديويي و تورهاي موسيقي از هنرمندان مستقل بهره مي گيرند، ولي هنرمندان چهره پرداز تلويزيون و سينما بايد عضو اتحاديه ي آرايشگران و چهره پردازان باشند. حداقل دستمزد :ساعتي 29دلارمتوسط دستمزد:ساعتي 37 دلارحداکثر دستمزد :ساعتي 55 تا شصت دلار (البته دستمزدهايي به مراتب بيش تر هم پرداخت شده و مي شود).متخصص ميکس/ ضبطکساني که با تکنولوژي ميانه اي ندارند نبايد وارد اين حرفه شوند چون علاقه به فن آوري و آگاهي از آخرين پيشرفت ها در عرصه ي فن آوري هاي صنعتي، لازمه ي آن است. کساني که وارد اين حرفه مي شوند مي توانند هم در صنعت فيلم سازي و هم در صنعت موسيقي مشغول به کار شوند. البته اين حرفه براي کساني که از استفاده از داشتن فني به شيوه ي هنري لذت مي برند، مورد کاملاً مناسبي است. يک متخصص صدا و ميکس در استوديوي ضبط يا مسئول اصلي برد صداست يا صداهاي انتخاب شده را روي فيلم يا ويدئو ميکس مي کند. اين متخصصان براي رسيدن به صداي مطلوب، همکاري نزديکي با تهيه کننده و گاه کارگردان دارند. فرصت هاي شغلي اين حرفه نيز در سال هاي اخير رشد چشمگيري داشته است. فرصت هاي شغلي زيادي در اين حرفه وجود دارد ولي دستمزد متخصصان مستقل معمولاً کم تر از متخصصاني است که عضو اتحاديه هاي مربوط هستند.حداقل درآمد: براي متخصص مستقل سالانه دوازده هزار دلار؛ براي متخصص عضو اتحاديه سالانه سي هزار دلارمتوسط دستمزد: هفته اي 1450 دلار (براي متخصص عضو اتحاديه)حداکثر دستمزد: سالانه 125 تا پانصد هزار دلار (براي متخصص عضو اتحاديه)تدوين گرتدوين گران سينمايي خوب هميشه پيشنهاد کار دارند چون اين حرفه نيازمند مهارت فني و يک حس زيبايي شناسي صوتي و بصري خوب است. امروز تدوين گران با استفاده از فن آوري هاي تدوين ديجيتال، تمام عناصر صوتي و بصري فيلم را طبق نظر کارگردان با يکديگر هماهنگ مي کنند. پيشرفت در اين حرفه فقط مستلزم تجربه و کسب اعتبار است. حداقل دستمزد: هفته اي 5910 دلار؛ و براي دستيار تدوين گر هفته اي 1224 دلار.حداکثر دستمزد: براي تدوين گران سينمايي تراز اول هيچ متر و معياري وجود ندارد. اين افراد مي توانند رقم چک دستمزد راخودشان بنويسند.تهيه کننده فرصت هاي شغلي براي تهيه کنندگان در سال هاي اخير به مراتب بيشتر از ديگر مشاغل رشد داشته است. طبق اعلام انجمن مديران اخبار راديو و تلويزيون، فقط هشتصد ايستگاه تلويزيوني که اخبار محلي را پوشش مي دهند، سه هزار نفر را به عنوان تهيه کنندگان اخبار استخدام کرده اند. باب پاپر، پرفسور مخابرات دانشگاه بال استيت در ايالت انيديانا، مي گويد: «تقاضا براي تهيه کننده ها واقعاً بالاست». تهيه کنندگان چه در سينما، موسيقي، اخبار، تلويزيون يا تئاتر، مسئول جمع و جور کردن پروژه هستند. دستمزد: به صنعتي بستگي دارد که تهيه کننده در آن مشغول به کار است.حداقل دستمزد: براي يک دستيار سالانه 518 تا 522 هزار دلارمتوسط دستمزد: سالانه 530 هزار دلارحداکثر دستمزد:565 هزار دلارمديا باير (Media Buyer)مديا بايرمعمولاً در يک شرکت تبليغاتي کار مي کند وکارش مذاکرات تبليغاتي در تمام اشکال آن است. بيشتر اين افراد به جايي مي رسند که بعد از مدتي شرکت خودشان را تأسيس مي کنند.حداقل دستمزد: 17500 تا سي هزار دلارمتوسط دستمزد: 45 هزار دلارحداکثر دستمزد: هفتاد هزار دلار به بالا؛ که مي تواند با کارمزدي هفتاد تا صد هزار دلاري همراه شودطراح لباسمسئول بخش جامه داري است و کسي که براي بازيگران فيلم، اثر تلويزيوني يا تئاتر، لباس طراحي يا آماده مي کند. يک طراح لباس فيلم نامه را مي خواند و با کارگردانان و تهيه کنندگان همکاري نزديکي دارد و حتي براي تغييرهاي نهايي سر صحنه ها حضور پيدا مي کند. ساعت کار اين حرفه حداقل دوازده ساعت در شبانه روز است. داشتن مدرک آکادميک براي مشغول شدن در اين حرفه بي تأثير نيست ولي تجربه ي کافي هم جوابگو است.دستمزد: حداقل هفته اي 1679 دلار (البته در اين حرفه نيز دستمزدهاي بسيار بالاتري پرداخت شده و مي شود).ده بازگير هاليوودي که بيشترين دستمزد را دريافت کرده اندويل اسميت 39 ساله از اول ژوئن سال 2007 تا اول ژوئن سال 2008، هشتاد ميليون دلار درآمد داشته که آن را مديون حضور در فيلم هاي پرفروشي مثل من افسانه هستم، هنکاک و جست و جوي خوشبختي است که براي آخرين نامزد اسکار بازيگري هم شد. جاني دپ 45 ساله که هم در فيلم هاي تجاري (از جمله مجموعه ي دزدان دريايي کاراييب) و هم در نقش هاي مستقل تر و چالش انگيزتر بازي کرده، در مقطع زماني مورد اشاره، به درآمد کلي 72 ميليون دلار دست يافته است. او که بازيگر محبوب تيم برتن است براي ايفاي نقش در سوييني تاد: آرايش گر خبيث خيابان فليت نامزد اسکار بود.ادي مورفي 47 ساله نيز به رغم سبک تند و تيزش در طنز، هم چنان پول ساز و پرطرفدار است. او با کسب 55 ميليون دلار در اين دوازده ماه در جايگاه سوم قرار گرفت. عمده دريافتي او به خاطر نقش گويي شخصيت الاغ در انيميشن و بازي هاي ويديويي شرک بوده است. البته قسمت سوم شرک مايک مه يرز کانادايي (که صدايش را در اختيار اين غول سبز قرار داده) را هم 55 ميليون دلاري کرد و در کنار مورفي قرار داد. البته او با وجود شکست کمدي اخيرش، مرشد عشق، در اين جايگاه قرار گرفت.و البته دوباره به خاطر شرک 3 و صداي شاهزاده فيونا، کامرون دياز ار لحاظ دريافتي کل چندان عقب نيافتاد و با دريافت پنجاه ميليون دلار در جايگاه بعدي قرار گرفت. نام هاي ده بازيگر مرد و پنج بازيگر زني که بالاترين درآمدها را در سال گذشته داشته اند، به صورت زير است:ده بازيگر مردي که بالاترين درآمدها را داشته اند1- ويل اسميت 80 ميليون دلار2- جاني دپ 72 ميليون دلار3- ادي مورفي 55 ميليون دلار4- مايک مه يرز 55 ميليون دلار5- لئوناردو دي کاپريو 45 ميليون دلار6- بروس ويليس 41 ميليون دلار7- بن استيلر 40 ميليون دلار8- نيکلاس کيج 31 ميليون دلار9- ويل فرل 31 ميليون دلار10- ادام سندلر 30 ميليون دلارپنج بازيگر زني که بالاترين درآمدها را داشته اند 1- کامرون دياز 50 ميليون دلار2- کايرا نايتلي 32 ميليون دلار3- جنيفرانيستن 27 ميليون دلار4- ريس ويترسپون 25 ميليون دلار5- گويينت پالترو 25 ميليون دلارالبته علت درآمد بالاي برخي از اين بازيگران واقعاً مشخص نيست. به عنوان مثال ادي مورفي نزديک به يک دهه است که فيلم در خور توجهي را به کارنامه اش اضافه نکرده است؛ يا جنيفر انيستن در حالي 27 ميليون دلاري شده که انجلينا جولي فقط چهارده ميليون دلار درآمد داشته است.اينماتورها، شادترين کارمندان هاليوودتحقيقات به عمل آمده توسط گروه تحقيق و پژوهش سايت انيميشن منتور در زمينه ي صنعت انيميشن به نتايج جالب و مهمي ختم شده است. اين گروه با بررسي گرايش ها، عناوين شغلي، رضايت شغلي و ميزان دستمزدها در اين صنعت به اين نتيجه رسيده اند که نيروهاي کاري مشغول در حيطه ي انيميشن سازي، از شادابي و سلامت جسمي و روحي مناسب و آينده اي روشن بهره مند هستند. اين گزارش تحقيقاتي براساس نظرسنجي و پاسخ بيش از 1200 انيماتور حرفه اي از بيش از دوازده کشور تهيه شده است.در پس شخصيت ها: نتايج اين بررسي گوياي اين موضوع است که 59 درصد انيماتورهاي حرفه اي از کارشان لذت مي برند و به آن افتخار مي کنند. در اين ميان بيش از هشتاد درصد علاقه مند به ادامه ي کارشان در صنعت انيميشن هستند و بيش از نيمي از آنها اين حرفه را به دوستان و خانواده شان نيز توصيه مي کنند. اين آمار و ارقام، انيماتورها را در بالاترين جايگاه فهرست «بهترين شغل ها» قرار مي دهد. طبق بررسي هاي سال 2007 دانشگاه شيکاگو درباره ي رضايت شغلي در مشاغل مختلف در آمريکا، روحانيون با 67/2 درصد و آتش نشان ها با 57/2 درصد در مقام هاي بعدي قرار مي گيرند.دستمزد قابل توجه انيماتورها: در سال 2007، 51 درصد انيماتورهاي مورد بررسي، سالانه رقمي در حدود چهل هزار دلار و 35 درصد رقمي بين چهل تا هشتاد هزار دلار درآمد داشته اند. اما در سال 2008 اين ارقام به طور چشمگيري افزايش يافت؛ به طوري که کمتر از سي درصد انيماتورها درآمدي کمتر از چهل هزار دلار داشتند و درآمد اکثريت (51 درصد) به رقمي بين چهل تا هشتاد هزار دلار در سال رسيد. در ضمن نتايج اين بررسي نشان داد که چهار درصد انيماتورها توقع کسب درآمدي بيشتر از درآمد سال 2007 را دارند و نُه درصد هم توقع کسب درآمدي بيش از صد هزار دلار را در سر مي پرورانند.سرگرمي دوستان خلاق: طبق تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده توسط بخش «آمار پرداخت هاي ملي» اداره ي کار ايالات متحده در سال 2006، متوسط دستمزد انيماتورها از متوسط دستمزد ديگر کارگران و کارمندان آمريکايي بالاتر بوده است. علاوه بر اين در صنعت انيميشن، توان بالقوه اي براي رشد و افزايش دستمزد وجود دارد. با وجود اين طبق بررسي ها، انگيزه ي اول بيشتر انيماتورها سرگرمي و خلاقيت است، نه پول. البته ناگفته نماند که انيماتورها واقعاً به چيزي بيش از مهارت هاي عالي در انيميشن سازي نياز دارند. وقتي پاي پند و اندرز به تازه فارغ التحصيلان انيميشن به ميان مي آيد بيش از پنجاه درصد مي گويند که ساختن يک فيلم کيفيت بالا بهترين راه براي آغاز کردن و جا افتادن در اين حيطه است.استادان خوب، اولين شرط موفقيت: از هر پنج انيماتور يک نفر به اين موضوع اشاره مي کند که يک استاد خوب و همراهي او در طول دوره هاي آموزش و يادگيري، تقريباً به اندازه ي تحصيلات آکادميک و تجربه ي کار در اين صنعت مهم است.آمار و ارقامي از صنعت فيلم سازي چشم اندازي به صنعت فيلم سازي: صنعت فيلم سازي کسب و کار بزرگي است؛ حتي با وجود گمانه زني هاي هر از گاهي درباره ي افزايش قيمت بليت ها، کاهش فاصله ي زماني بين اکران و عرضه ي نسخه ي دي وي دي فيلم ها و فن آوري جديد که مي تواند تأثيرات منفي اساسي بر صنعت فيلم سازي داشته باشد.همان طور که در جدول زير ديده مي شود تعداد سينماروها (در آمريکا) در سال هاي اخير رو به کاهش بوده است. اين نزول سه ساله در سال 2006 متوقف شد و بعد دچار افزايشي 3/3 درصدي نسبت به سال قبل شد. با اين که تعداد سينماروها در سال 2007 ثابت ماند ولي درآمد حاصل از فروش بليت (در مقايسه با سال 2006) با افزايشي 4/9 درصدي مواجه شد و 2007 را سالي 9/6 ميليارد دلاري کرد (اين ارقام براساس آمار ارايه شده توسط انجمن فيلم آمريکا استخراج شده است).آخرين اطلاعات منتشره از سوي اداره ي کار آمريکا نشان مي دهد که صنعت فيلم سازي در سال 2006 تأمين کننده ي 163 هزار عنوان شغلي براي بازيگران، کارگردانان و تهيه کنندگان بوه و انتظار مي رود اين رقم تا سال 2016 رشدي يازده درصدي داشته باشد. به هر حال بديهي به نظر مي رسد که با وجود نوسان هاي سالانه در آمار گيشه، حالا حالاها بلايي سر تشکيلات هاليوود نخواهد آمد؛ و اين براي افرادي که اميد به آغاز فعاليت در صنعت فيلم سازي را دارند، خبر خوبي است. دستمزدها در صنعت فيلم سازي: دستمزدهاي اين صنعت به عوامل مختلفي بستگي دارد. اول از همه خود عنوان شغلي است. بعد بزرگي پروژه، مدت اجراي آن، بودجه ي در نظر گرفته شده و چيزهاي ديگر. در کنار اين موارد، کسب شهرت و برقراري روابط لازم نيز اهميت ويژه اي دارد. وضعيت کلي دستمزدهاي کارگردانان و تهيه کنندگان، براساس آمار منتشر شده در سايت Salary.com از اين قرار است: عنوان شغلي و متوسط درآمد سالانه کارگردان (تئاتر، فيلم، تلويزيون) 23574 الي 35948 دلارتهيه کننده 41716 الي 54471 دلارهاليوود شيفته ي انگليسي هاي ارزان قيمت اخيراً مسئولان انتخاب بازيگر در هاليوود به اين نتيجه رسيده اند که در اين اوضاع و شرايط آشفته ي اقتصادي بهتر است از ترفند قديمي زنان خانه دار استفاده کنند: خريد نوع انگليسي. در حالي که صنعت فيلم سازي با دوران سختي مواجه شده، تهيه کنندگان در حال به کارگيري بازيگران انگليسي در نقش هايي هستند که پيش از اين به بازيگران بيست ميليون دلاري آمريکايي واگذار مي شد. صنعت فيلم سازي که از پرداخت دستمزدهاي بيست ميليون دلاري به مت ديمن، نيکول کيدمن و ديگر ستارگان تراز اول خسته شده، به تازگي به ارزش نسلي از جايگزين هاي ارزان قيمت در آن سوي اقيانوس اطلس پي برده است. از اين رو استوديوهاي بزرگ هاليوود در تلاش براي از دست ندادن فروش در گيشه، بازيگران خوش آتيه اي مثل جيمز مک ايوي و جيم استرجس را در توليدات عظيمي در نقش هايي به کار مي گيرند که معمولاً به ستارگان آمريکايي واگذار مي شدند. جيمز مک ايوي که از کودکي در مجموعه هاي تلويزيوني انگليسي حضور پيدا کرده، بدل به جايگزيني مناسب و خوشايند براي قهرمانان اکشني مثل مت ديمن يا براد پيت شده است. اين درحالي است که او کسري از دستمزد اين ستاره ها را دريافت مي کند. جديدترين حضور مک ايوي در فيلم تحت تعقيب در کنار انجلينا جولي بوده است. اين فيلم فقط در آمريکا 155 ميليون دلار فروش کرد.افزايش اهميت بازارهاي خارجي براي فيلم سازان آمريکايي، عامل ديگري است که عرصه را براي بازيگران با استعداد اروپايي بازتر کرده است. گيشه هاي خارجي که پيش از اين چندان مهم نبودند حالا براي هاليوودي هاي منبع درآمد ديگر به حساب مي آيند. به هر حال چهار تن از مهم ترين جايگزين هاي انگليسي براي چهار ستاره ي آمريکايي از اين قرارند:ساندرا بولاک و اميلي بلانت دختر معموليساندرا بولاک راننده اتوبوس خوبي بود ولي بعد از سرعت دستمزدش تا پانزده ميليون دلار افزايش يافت.اميلي بلانت، ستاره ي فيلم شيطان کفش پاشنه بلند مي پوشد به همان اندازه با هوش و سمپاتيک است ولي دستمزدش کمتر از 1/5 ميليون دلار است. البته احتمالاً با نمايش جديدترين فيلمش مرد گرگي اين رقم افزايش خواهد يافت.توبي مگواير و جيم استرجس قدرتمند اما آسيب پذيرتوبي مگواير راهي جز کاهش دستمزد ندارد؛ به خصوص پس از موفقيت بزرگش با اسپايدرمن که دستمزد او را به هفده ميليون دلار رساند. جيم استرجس در نقطه ي مقابل مگواير قرار گرفته و پله هاي ترقي را يکي بعد از ديگري پشت سر مي گذارد. او امسال در دو فيلم ديگر، از جمله 21، بازي کرد و خود را به عنوان بازيگري تثبيت کرد که استاد بازي در نقش شخصيت هاي آسيب پذير و تأثيرگذار است؛ دقيقاً همان نوع نقش هايي که مگواير را به شهرت رساندند.نيکول کيدمن و تيلدا سويينتن ملکه ي يخهيچ کس نمي تواند استعداد کيدمن را انکار کند ولي دستمزد او براي حضور در يک فيلم، رقمي بين 17/5 تا بيست ميليون دلار است، و البته فيلم هايش هميشه پول ساز نيستند. مجله ي «فوربس» از نيکول کيدمن به عنوان برترين ستاره ي هاليوود نام برده است. اما در مقابل او تيلدا سويينتن قرار مي گيرد که مي تواند به همان خوبي نقشي را ايفا کند و کمتر از سه ميليون دلار هم دستمزد دريافت کند. مت ديمن و جيمز مک ايوي قهرمان اکشنمت ديمن ستاره ي سه گانه ي بورن به جايي رسيده که براي هر فيلم حداقل ده ميليون دلار دستمزد طلب مي کند (البته او براي حضورش در سيزده يار اوشن قيمت را شکست و تنها پانصد هزار دلار گرفت). جيمز مک ايوي جايگزين مناسبي براي نقش هاي اکشن است، به خصوص که براي فيلم اخيرش، تحت تعقيب، فقط 2/5 ميليون دلار دريافت کرده است.منبع:سالنامه فيلم - ش 18/س
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 624]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن