تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش: صدام با حملات 11 سپتامبر ارتباطي نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بوش: صدام با حملات 11 سپتامبر ارتباطي نداشت در اين سخنراني بوش اعتراف كرد بر خلاف آنچه دولت وي قبلا مدعي شده بود، حكومت سابق صدام در عراق هيچ ارتباطي با حملات 11 سپتامبر نداشت و تسليحات كشتار جمعي نيز در اختيار نداشته است.

رئيس جمهور آمريكا كه به بهانه وجود تسليحات كشتار جمعي و ارتباط ديكتاتور سابق عراق با القاعده، اين كشور را اشغال و دهها هزار نفر را به كام مرگ فرستاده است، پس از پنج سال اعتراف كرد صدام نه با القاعده ارتباط و نه تسليحات كشتار جمعي در اختيار داشت. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، جرج بوش، رئيس جمهور آمريكا شب گذشته در سخناني به مناسبت پنجمين سالگرد حملات تروريستي 11 سپتامبر 2001 خواستار اتحاد ملي در جنگ با تروريسم شد و از تصميم خود براي اشغال عراق دفاع كرد. وي در اين سخنراني كه از دفتر رياست جمهوري پخش مي‌شد با ادعاي آنكه جنگ با تروريسم درخواست نسل ما است، از مردم كشورش خواست اختلافات را كنار بگذارند. بوش همچنين با تاييد آنكه حكومت صدام هيچ تسليحات كشتار جمعي در اختيار نداشت، در توجيه حمله خود به عراق مدعي شد: «گرچه صدام هيچ سلاح كشتار جمعي در اختيار نداشت اما حكومت وي تهديدي روشن و خطري بود كه جهان تحمل آن را نداشت.» وي در اين سخنراني همچنين به اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده هشدار داد: «مهم نيست كه چقدر طول بكشد اما آمريكا تو را يافته و به پاي ميز عدالت مي‌كشاند.» رئيس جمهور آمريكا در ادامه با ادعاي آنكه كشورش ناخواسته به جنگي خونين كشانده شده‌ است، اذعان كرد: «اكنون فرد فرد آمريكايي‌ها اميدوارند اين جنگ هرچه زودتر تمام شود.» وي همچنين هشدار داد هنوز اين جنگ تمام نشده است و اين جنگ تنها زماني به پايان خواهد رسيد كه ما يا افراط‌ گرايان از آن پيروز بيرون بيايند. جرج بوش در اين سخنراني با بيان آنكه جنگ با تروريسم چيزي جز جدال براي تمدن نيست و بايد تا پايان آن مبارزه كرد، افزود: «اين جنگ تنها برخورد نظامي نيست بلكه جدالي ايدئولوژيك براي قرن بيست و يك و درخواست نسل ما است.» در اين سخنراني بوش اعتراف كرد بر خلاف آنچه دولت وي قبلا مدعي شده بود، حكومت سابق صدام در عراق هيچ ارتباطي با حملات 11 سپتامبر نداشت و تسليحات كشتار جمعي نيز در اختيار نداشته است. وي با تاكيد دوباره بر تصميم خود براي مخالفت با عقب‌نشيني سريع از عراق گفت: «هر اشتباهي كه در عراق اتفاق افتاده باشد، بزرگترين اشتباه آن است كه تصور كنيم اگر ما از عراق بيرون بياييم، تروريست‌ها ما را راحت خواهند گذاشت.» وي مدعي شد: «آنها ما را راحت نخواهند گذاشت بلكه به دنبال ما خواهند آمد.»





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن