تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819577225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد سالانه ۸۱ تن سماق در هوراند شهرستان اهر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توليد سالانه ۸۱ تن سماق در هوراند شهرستان اهر
فرماندار اهر گفت: سالانه 81 تن سماق در بخش هوراند توليد مي شود.


به گزارش

گروه استانهاي

باشگاه خبرنگاران، صديقي امروز در بازديد از مناطق گردشگري هوراند، گفت: سماق طبيعي و ناب روستاهاي هوراند يكي از توليدات مهم منطقه است كه نبود بازاريابي مناسب و عدم بسته بندي كيفي اين محصول باعث شده كه درآمد كشاورزان نصيب واسطه گران شود.

وي از مسوولين سازمان جهاد كشاورزي و صنعت و معدن و تجارت خواست با ارايه ساز و كارهاي مناسب خريد تضميني محصولات سماق منطقه را فراهم و با برنامه ريزي مناسب زمينه صادرات و توليدات سماق هوراند با برند منطقه را فراهم نمايند.

فرماندار اهر، وجود گونه هاي متنوع گياهي با خاصيت هاي دارويي و درماني را فرصتي مناسب براي سرمايه گذاري و برنامه ريزي مناسب براي توسعه و پرورش گياهان دارويي ذكر كرد و خواستار توجه ويژه مسوولين در اين زمينه شد.

وي با اشاره به وجود 13 هزار هكتار از جنگلهاي بكر ارسباران در اين بخش و وجود مراتع و منابع طبيعي بالقوه و شناسايي بيش از يكهزار و 300 گونه گياهي را نشان از اهميت ويژه اين منطقه دانست.

صديقي گفت: با توجه به اهميت گياهان دارويي، راه اندازي صنايع بسته بندي و سورتينگ گياهان دارويي در راستاي سياست هاي اشتغالزايي دولت در منطقه ضروري است.

فرماندار اهر همچنين تنوع گياهان دارويي منطقه را فرصتي مناسب براي مشاركت مراكز تحقيقاتي بخصوص جهاد دانشگاهي در جهت راه اندازي مركز تحقيقات گياهان دارويي در اين بخش ذكر كرد و خواستار تحقق اين امر شد.

وي گفت: جاذبه هاي بكر گردشگري اين منطقه و واقع شدن جنگل هاي تنباكوي هوراند و مناطق ييلاقي نيازمند توجه بيشتر در ايجاد زيرساخت هاي مناسب براي توسعه صنعت گردشگري است.

صديقي خاطرنشان كرد: در10 هكتار از اراضي منطقه علي آباد امكانات و زيرساخت هاي لازم براي جذب گردشگران باهمكاري سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري ايجاد مي شود كه اميدواريم با همت مسوولين و تامين اعتبارات لازم تا پايان سالجاري اين مهم تحقق يابد.

دوشنبه|ا|7|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن