تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805748409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار فيلمساز بزرگ به سينما مي‌آيند / نگاهي به فيلم‌هاي مهم سال ۲۰۱۲ + عكس


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: چهار فيلمساز بزرگ به سينما مي‌آيند / نگاهي به فيلم‌هاي مهم سال ۲۰۱۲ + عكس
سينما - «در راه»، «تدفين»، «زنگار واستخوان» و «وحشي‌ها» از جمله فيلم‌هاي مطرحي هستند كه در سال 2012 روي پرده مي‌روند.


حسين عيدي‌زاده: فرانسيس فورد كوپولا (به عنوان مديرتوليد)، ترنس ماليك، ژاك اوديار و اليور استون از جمله چهره‌هاي مطرحي هستند كه در سال 2012 فيلم‌هاي جديد خود را روي پرده مي‌فرستند. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به تعدادي از فيلم هاي مطرح سال 2012.

«در راه»

پس از مدت‌ها اقتباس سينمايي رمان جك كروئك ساخته شد، اين رمان يكي از مهم‌ترين آثار معاصر ادبيات آمريكا است و داستان دو شاعر به نام‌هاي سال پارادايس و دين موريارتي است كه سراسر كشور را در جستجوي خود زير پا مي‌گذراند و از اين طريق جامعه آمريكا به تصوير كشيده مي‌شود.

فرانسيس فورد كوپولا از ميانه دهه 1970 مي‌خواست اين فيلم را بسازد كه نشد. تا اينكه سال 2005 پروژه به دست والتر سالس برزيلي افتاد و قرار شد كوپولا مديرتوليد اين پروژه باشد. در اين فيلم گرت هدلاند و سم رايلي نقش‌هاي اصلي را بازي كرده‌اند و بازيگراني معروفي مثل كريستن دانست، كريستن استيوارت، ويگو مورتنسن، ايمي آدامز و استيو بوشمي در فيلم حضور دارند.

والتر سالس با ساختن «خاطرات موتورسيكلت» (درمورد دوستي چه‌گوارا و فيدل كاسترو در روزهاي پيش از انقلاب كوبا) به شهرت رسيد اما ورود او به سينماي آمريكا با فيلم ترسناك «آب تاريك» بسياري را نااميد كرد. او اميدوار است با «در راه» دوباره نظر منتقدان را به خود جلب كند.

فيلم احتمالا در جشنواره فيلم كن به نمايش درمي‌آيد.

«فقط خدا مي‌بخشد»

گانگستري (با بازي رايان گاسلينگ) به بانگ‌كوك تبعيد شده است و در آنجا يك آژانس تاكسي تلفني دارد، اما اين آژانس پوششي براي كارهاي خلاف او و قاچاق موادمخدر است. پس از اينكه پليسي تايلندي برادر او را مي‌كشد، گانگستر تحت تاثير مادرش (كريستين اسكات توماس) راهي انتقام از آن پليس مي‌شود.

همكاري دوباره رايان گاسلينگ با نيكلاس ويندينگ رفن پس از فيلم مستقل موفق «راندن» همان مضمون اگزيستانسياليستي «راندن» را در ژانر اكشن دنبال مي‌كند. گاسلينگ فيلمنامه را «غريب‌ترين» اثري كه خوانده توصيف كرده است. فيلمنامه را خود ويندينگ رفن نوشته است و لري اسميت كه فيلم «برانسن» را براي ويندينگ رفن فيلمبرداري كرد، اين پروژه جديد را فيلمبرداري مي‌كند. آهنگساز «راندن» يعني كليف مارتينز نيز در «فقط خدا مي‌بخشد» هم دوباره با ويندينگ رفن همكار شده است.

فيلمبراداري اين فيلم پنج ميليون دلاري ادامه دارد و احتمالا اواخر سال 2012 روي پرده مي‌رود.

«تابستان رد هوك»

فيلم داستان پسري سياه‌پوست اهل آتلانتا است كه زندگي‌اش با ورود در پروژه مذهبي رِد هوك در بروكلين دگرگون مي‌شود. در اين بين او بايد با پدربزرگش كه واعظي بسيار سختگير است كنار بيايد.

اولين فيلم اسپايك لي، كارگردان معترض سياه‌پوست از سال 2008 و ساختن «معجزه در سينت آنا» بار ديگر او را به جامعه بروكلين و زندگي سياه‌پوستان آن مي‌برد. گفته مي‌شود فيلم دنباله «كار درست را انجام بده» است، فيلمي كه اسپايك لي را به شهرت رساند. البته مسير داستاني «تابستان رد هوك» كاملا متفاوت است.

فيلم احتمالا در جشنواره فيلم ساندنس روي پرده برود.

«زنگار و استخوان»

اقتباسي از مجموعه داستان كوتاه سال 2005 كريگ ديويدسن داستان دنيايي است خالي از انسانيت، دنيايي كه در آن مشت‌زن‌هاي جايزه‌بگير، شرط‌بندي روي سگ‌هاي وحشي و انواع اعتياد حكمراني مي‌كنند.

فيلم جديد ژاك اوديار، كارگردان فرانسوي فيلم‌هاي «لبم را بخوان» و «The Beat That My Heart Skipped» كه با فيلم «يك پيغام بر» جايزه بزرگ كن را از آن خود كرد نگاهي تلخ به دنياي معاصر مي‌اندازد. اوديار كه يكي از استعدادهاي جديد سينماي غيرهاليوودي است فيلم خود را تركيبي از داستان‌هاي پرتعليق و داستان عاشقانه توصيف كرده است.

ماريون كوتيار فرانسوي كه با فيلم «زندگي به رنگ صورتي» اسكار بهترين بازيگر زن را به خانه برد و در فيلم‌هاي معروفي چون «آغاز» و «9» بازي كرده است يكي از نقش‌هاي اصلي «زنگار و استخوان» را بازي مي‌كند.

فيلمبراداري فيلم نوامبر 2011 به پايان رسيد، فيلم احتمالا در جشنواره فيلم كن روي پرده مي‌رود.

«وحشي‌ها»

فيلم جديد اليور استون داستان دو قاچاقچي موادمخدر است كه در مرز مكزيك مشغول كار هستند، ربوده شدن يكي از همكاران اين دو، زندگي‌اشان را دستخوش تغييراتي مي‌كند.

اليور استون يكي از جنجالي‌ترين كارگردان‌هاي سينماي آمريكا در 10 سال گذشته بيشتر متوجه سياستمداران بوده و فيلم‌هاي داستاني درمورد حادثه 11 سپتامبر و جرج دبيلو. بوش و وال استريت ساخته است. اما او هميشه كارگرداني سياسي نبوده و مثال آن «پيچ تند» با بازي شان پن است كه يك نئونوآر متفاوت بود.

او با «وحشي‌ها» كمي از دنياي سياست فاصله گرفته و حضور بازيگراني چون اوما تورمن، سلما هايك، بنيسيو دل تورو، جان تراولتا، اميل هيرش و دمين بشير انتظارات از فيلم او را بالا برده است.

فيلم 28 سپتامبر روي پرده مي‌رود و احتمالا در جشنواره فيلم تورنتو به نمايش درمي‌آيد.

«هفت رواني»

داستان فيلم جديد مارتين مك‌دانا ماجراي يك نويسنده است كه به بن بست رسيد و كم كم درگير ماجراي سرقت سگ يك تبهكار پليد و قدرتمند مي‌شود.

مك‌دانا نمايشنامه‌نويس معروف ايرلندي با اولين فيلم خود يعني «شش تيرانداز» اسكار بهترين فيلم كوتاه را به خانه برد و با فيلم دومش «در بروژ» نامزد جايزه اسكار بهترين فيلمنامه شد. او در سومين فيلم بلند خود با سام راكول و كرستوفر واكن همكاري مي‌كند، دو بازيگري كه در نمايش «بريدن دست در اسپوكن» براي مك‌دانا بازي كرده بودند.

از طرفي كالين فارل كه در فيلم «در بروژ» يكي از نقش‌هاي اصلي را بازي مي‌كرد در «هفت رواني» هم بازي مي‌كند و وودي هارلسون نقش تبهكار قدرتمند فيلم را بازي مي‌كند كه با ربوده شدن سگش ديوانه مي‌شود. مك‌دانا به دليل ديالوگ‌هاي نيشدارش، طنز غريب آثارش و سبك بصري جذابش شهرت دارد.

فيلم اواخر سال 2012 روي پرده مي‌رود.

«استوكر»

فيلم جديد پارك چان ووك داستان دختري نوجوان (با بازي ميا واسيكوسكي) است كه عزادار مرگ پدرش است، با آمدن عموي مرموزش به شهر (با بازي متيو گود) قتل‌هايي در آنجا رخ مي‌دهد و دختر نوجوان حدس مي‌زند قتل‌ها به عموي او ربط دارد.

فيلم جذابيت‌هاي بسياري دارد؛ پاك چان ووك كارگردان كره‌اي فيلم‌هاي معروف و خشني مثل «پير پسر» و «خانم انتقام» است، فيلمنامه را ونتورث ميلر نوشته كه در سريال «فرار از زندان» نقش اصلي را بازي مي‌كرد، ريدلي و توني اسكات فيلم را تهيه كرده‌اند و فيليپ گلس، آهنگساز «ساعت‌ها» موسيقي آن را ساخته است.

از طرف ديگر نيكول كيدمن نقش مادر دختر نوجوان را بازي مي‌كند و گفته مي‌شود فيلم حال و هواي «دراكولاي برام استوكر» فرانسيس فورد كوپولا را دارد و «استوكر» عنوان فيلم از همين جا آمده است. تاريخ اكران فيلم هنوز مشخص نشده است.

«زير پوست»

فيلم براساس رمان اول ميشل فيبر ساخته شده كه در سريال كوتاه «گلبرگ سفيد و قرمز» بازي مي‌كند. فيلم داستان ايسرلي (با بازي اسكارلت جوهانسن) است كه موجود غيرزميني است و به زمين آمده تا از گوشت ساكنان زمين براي اهالي سياره خود ببرد.

موضوع فيلم خيلي عجيب و غريب است اما اگر بدانيم جاناتان گليزر آن را ساخته همه چيز روشن مي‌شود. گليزر با فيلم «تولد» با بازي نيكول كيدمن و داستان عجيبش به شهرت رسيد. گليزر كارگردان كم‌كار اما جالبي است كه گفته اين فيلم درواقع اداي ديني به «انواع» ساخته راجر دونالدسن است.

فيلم نگاهي طنزآميز به مقوله بيگانگان فضايي دارد. فيلم احتمالا ماه ژوئيه روي پرده مي‌رود.

«تدفين»

فيلم جديد ترنس ماليك كاملا در رمزوراز ساخته شده است و حتي مشخص نيست «تدفين» نام نهايي آن باشد. فيلم داستان يك فعال در زمينه امور بشردوستانه است كه به پاريس مي‌رود و عاشق زني اروپايي مي‌شود. او پس از بازگشت به محل زندگي‌اش در اوكلاهما و ازدواج با زن دچار شك و ترديدهايي مي‌شود.

ترنس ماليك پس از «درخت زندگي» كه با آن نخل طلاي كن را برد دوباره سراغ موضوعي نيمه‌زندگينامه‌اي رفته است. ماليك هم در پاريس با همسرش آشنا شده است و پس از بازگشت به محل زندگي‌اش از او جدا شد. گفته مي‌شود فيلم تجربي‌تر از «درخت زندگي» است.

بازيگران مطرحي مثل بن افلك، ريچل مك‌آدامز، خاوير باردم، مايكل شين و جسيكا چاستين در فيلم بازي مي‌كنند. فيلم به احتمال بسيار در جشنواره فيلم كن به نمايش درمي‌آيد.

براي اطلاع از ديگر فيلم‌هاي مطرح سال 2012 اينجا و اينجا را كليك كنيد.

241

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن