تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819291832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار همدان خبر داد: افزايش اعتبارات فرهنگي استان از3 دهم درصد به 15 درصد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار همدان خبر داد: افزايش اعتبارات فرهنگي استان از3 دهم درصد به 15 درصد
خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار همدان از افزايش اعتبار فرهنگ استان همدان از 3 دهم درصد به 15 درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بهروز مرادي در همايش كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان همدان گفت: عرصه فرهنگ، عرصه پر رنگي است، اين نكته‌اي است كه همه ما بارها شنيده‌ايم و اساسا در خميرمايه وجودي ما است و همه آن را درك مي‌كنيم.

وي ادامه داد: توسعه در مسير فرهنگ اتفاق مي‌افتد و بايد اين را به عنوان يك واقعيت بپذيريم و اين حساسيت را با همه وجود درك كنيم و در تمام ابعاد عملي در استان و كشور به حساسيت اين موضوع بپردازيم.

مرادي دولت ايران را يك دولت اسلامي و ديني دانست و تصريح كرد: اين دولت اسلامي بايد اصول‌محور باشد و اين به معني خدامحور بودن دولت است. خدامحور يعني حق حاكميت به مردم واگذار شود و اين مردمي بودن نه مستقل و نه مقابل حاكميت خدا نيست؛ چرا كه خدا خودش گفته كه مردم حق رهبري خودشان را دارند و نگاه دولت به زمين و آسمان همين است.

وي ادامه داد: نوع نگاه اين دولت بايد بر اساس گفتمان باشد و در گفتمان‌سازي اسلامي به همه دنيا، اصول محوري خود را بپذيريم. ايران با اين نوع نگاه وارد پيشرفت و توسعه همه‌جانبه مي‌شود.

مرادي تاكيد كرد: در نگاه ما به مقوله مشروعيت، كارآمدي خيلي برجسته است. كارآمدي به معني عرضه و لياقت اداره مردم است.

به گزارش ايسنا، استاندار همدان با اشاره به بازديد وزير ارشاد از مجتمع سينمايي اظهار كرد: 98 درصد كار آن انجام شده ‌است و نصب تجهيزات آن آغاز شده و نهايتا يك ماه ديگر و در ايام نوروز يا پس از آن افتتاح مي‌شود.

مرادي در ادامه با ارائه آماري از پيشرفت‌هاي فيزيكي زيرساخت‌ها در دولت نهم در استان همدان يادآور شد: سهم اعتبار فرهنگ از سال 83 از بودجه استان 3 دهم درصد بوده كه آخرين سال يك دولت 8 ساله و بلوغ آن دولت در فرهنگ است. اما در حال حاضر اين سهم به 15 درصد رسيده كه اين نوع نگاه ما است كه همه چيز فرهنگ است و پيشرفت و توسعه در بستر فرهنگ شكل مي‌گيرد و مي‌توانيم جهشي در مقوله فرهنگ داشته‌باشيم كه سهم آن از كل بودجه حدود 45 برابر شود كه با توجه به افزايش كل بودجه، از پيشرفت قابل اعتناي فرهنگ در استان خبر مي‌دهد.

وي تصريح كرد: دو پروژه كتابخانه مركزي و مجتمع سينمايي از آخرين پروژه‌هايي هستند كه ساليان سال مردم را عذاب دادند و حالا به بهره‌برداري مي‌رسند و ديگر پروژه‌اي با قدمت بيش از 20 سال زمان ساخت در استان نداريم.

وي تاكيد كرد: بر اساس گفته مدير كتابخانه‌هاي استان معادل 40 سال گذشته در اين مدت كتابخانه ساخته شده‌است. با اين آمار مي‌توان دولت نهم را مصداق كارآمدي دانست.

مرادي افزود: ما به دنبال تضعيف كسي نيستيم بلكه مي‌خواهيم به مردم بگوييم كه ظرفيت شما اين است و بايد 10 سال ديگر كار كنيم تا به تراز مورد نظر برسيم و به آن نخواهيم رسيد مگر با اين ميزان تلاش كه در سه سال گذشته انجام شده‌است.

استاندار همدان يادآور شد: روزي كه اين دولت مسئوليت را بر عهده گرفت سرانه فضاي ورزشي استان 24 سانتي‌متر مربع بود كه حاصل كاري 70 ساله بود. اما در حال حاضر به 68 سانتي‌متر مربع رسيده‌است و قريب به 100 پروژه ورزشي در استان افتتاح شده‌است.

مرادي تاكيد كرد: وقتي يك ملت به ارزش‌هاي خود برگردد و شعارهايش، شعارهاي انقلاب باشد اين ميزان پيشرفت اتفاق مي‌افتد. من چند سال است با آمار صحبت مي‌كنم و هيچكس نتوانسته روي 1 سانتي‌متر آن بحث كند.

وي ادامه داد: وقتي مي‌گويم روستاها از آسفالت برخوردارند آمار آن موجود است. امروز روستاها و حتي آن‌هايي كه تنها يك خانوار دارند داراي تلفن ثابت هستند و بيش از 750 روستا در اين سه سال صاحب تلفن شده‌اند.

مرادي افزود: تيراژ مطبوعات همدان دو برابر شده‌است و تعداد دانشجويان افزايش 50 درصدي داشته‌اند و تعداد واحدهاي دانشگاهي از 24 به 38 رسيده‌است و دانشگاه‌هاي صنعتي همدان و ملاير به دانشگاه‌هاي استان اضافه شده است.

وي تصريح كرد: 15 كتابخانه عمومي در اين مدت افتتاح شده و 8 مجتمع فرهنگي هنري اضافه شده‌است كه پيش از اين تعداد آن 12 مجتمع بوده كه افزايش 60 درصدي داشته‌است. تعداد سالن‌هاي نمايش از 5 سالن در سال 83 به 23 سالن رسيده و در آينده به 57 سالن خواهد رسيد.

مرادي يادآور شد: مركز شهرستان اسدآباد در 45 كيلومتري همدان براي دريافت شبكه‌هاي 1 و 2 مشكل داشت اما امروز 95 درصد جمعيت شهري و روستايي استان همدان هر 8 شبكه را دارند و آن 5 درصد ديگر را كه با دستگاه‌هاي زميني سيگنال‌رساني نمي‌شوند به شكل ديگري پوشش خواهيم داد.

وي ادامه داد: 400 دستگاه روستايي اينترنت پرسرعت دارد و هيچ روستايي نياز به كلاس درسي ندارد و حتي 900 كلاس درس را به خاطر اين‌كه دانش آموز نداشتند تعطيل كرديم و سالانه 1000 كلاس ساخته شده‌است.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن