تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807486611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كروبي در گفت‌‏وگوي تفصيلي با ايلنا:حضور آراي خاموش در انتخابات به نفع ما استاگر اجماع بر فرد ديگري بود، كنار مي‌‏رومنظرسنجي را ده‌‏شاهي قبول ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: كروبي در گفت‌‏وگوي تفصيلي با ايلنا:حضور آراي خاموش در انتخابات به نفع ما استاگر اجماع بر فرد ديگري بود، كنار مي‌‏رومنظرسنجي را ده‌‏شاهي قبول ندارم


تهران- خبرگزاري كار ايران
در حالي‌‏كه انتظار مي‌‏رود دبيركل حزب اعتماد ملي در هفته آينده تصميم نهايي خود براي حضور يا عدم حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم را اعلام كند، قرار است برنامه و پيشنهاد اين حزب براي تعيين كانديداي واحد اصلاح‌‏طلبان در نشست آتي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بررسي شود.

حدود يك ماه پيش شوراي مركزي حزب اعتماد ملي به مصوبه‌‏اي رسيد كه بر مبناي آن كروبي بهترين گزينه براي تصدي پست رياست جمهوري از سوي اين حزب معرفي شد. از آن زمان تاكنون كروبي ديدارها و رايزني‌‏هايي با مقام معظم رهبري و مقامات كشوري از جمله هاشمي‌‏رفسنجاني و خاتمي داشته است و بنا به اعلام سخنگوي حزب اعتماد ملي، سفر كروبي به قم در اواخر هفته جاري، آخرين رايزني وي براي تصميم‌‏گيري نهايي خواهد بود.
كروبي پيش از سفر به قم ميزبان خبرنگار "ايلنا" بود تا به سوالاتي كه در مورد طرح اعلام شده از سوي حزب اعتماد ملي براي رسيدن به اجماع، تاثير اختلافات ميان اصلاح‌‏طلبان بر نتيجه انتخابات،رويكرد اصلاح‌‏طلبان در صورت مواجهه با ردصلاحيت كانديداهاي آنها و غيره وجود دارد، پاسخ دهد.
دبيركل حزب اعتماد ملي در ابتداي گفت‌‏وگوي خود با خبرنگار "ايلنا" در مورد طرح حزب اعتماد ملي مبني براعلام يك كانديدا از سوي هر يك از احزاب اصلاح‌‏طلب و تعيين كانديداي نهايي اصلاح‌‏طلبان از ميان آنها بر اساس ميزان مقبوليت‌‏شان در جامعه، اظهار داشت: هنوز مشخص نيست چه كساني مي‌‏خواهند براي كانديداتوري اعلام آمادگي كنند و فقط در مورد افراد صحبت مي‌‏شود. به عنوان مثال اكنون فردي مانند محمدرضا عارف مطرح است كه او هم اعلام كرده كه در صورت نيامدن خاتمي، من هستم و ساير افراد هم به رايزني و گفت‌‏وگو مشغول هستند. برخي گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب، نجفي ، عبدالله نوري و حتي من را داراي شرايط كانديداتوري مي‌‏دانند.

تعدد كانديدا موجب شكست اصلاح‌‏طلبان مي‌‏شود
وي با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري دهم، از افرادي كه در تصميم گيري براي اعلام آمادگي خود مردد هستند، خواست تا زودتر تصميم خود را اعلام كنند و در عين حال اظهار داشت: اگر افراد متعددي از جبهه اصلاحات، بخواهند كانديدا شوند، امكان پخش آرا و در نتيجه شكست اين جريان وجود دارد.

كسي نمي‌‏تواند بگويد من نيايم و فلاني بيايد
كروبي با اشاره به تاكيد برخي اصلاح‌‏طلبان بر لزوم وحدت در جبهه اصلاحات، توضيح داد: اين وحدت چگونه بايد ايجاد شود؟ من هنوز تصميم به آمدن نگرفته‌‏ام اما اگر زماني تصميم بر اين شد كه بيايم ، گروهي نمي‌‏تواند به من بگويد كه آقا شما نياييد و فلاني بيايد. اين كارها معنا ندارد زيرا ما كار حزبي و تشكيلاتي مي‌‏كنيم و اين حق را به افرادي مانند آقاي عارف و ديگران هم مي‌‏دهيم.
دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: آنهايي كه مصمم به آمدن هستند، به تدريج تصميم خود را اعلام و فعاليت‌‏هاي خود را آغاز كنند، ستاد تشكيل دهند و به سفرهاي استاني بروند. زماني كه فردي اعلام آمادگي مي‌‏كند بر روي آن فرد در خانواده‌‏ها و محيط دانشگاه و مدارس و محيط‌‏هاي ديگر بحث و تحليل مي‌‏شود.
وي ادامه داد: پس از چهار يا پنج ماه، فضا خود به خود انتخاباتي مي‌‏شود و هركدام از اين كانديداها، به طريقي مردم را به حضور در انتخابات تشويق مي‌‏كنند و حتي براي هر كدام از آن‌‏ها، يك بخش از نيروهاي جامعه فعال مي‌‏شوند كه در نهايت در اواخر بهمن‌‏ماه با تشكيل شوراي حكميت، وضعيت هر يك از كانديداها از نظر ميزان آرا و برنامه مشخص مي‌‏شود و در نتيجه اين ارزيابي‌‏ها، يك نفر به عنوان كانديداي واحد اصلاح‌‏طلبان انتخاب مي‌‏شود.

كانديداهاي احتمالي اصلاح‌‏طلب در مواجهه با يكديگر، اخلاق را رعايت كنند
كروبي با يادآوري جلسه‌‏اي كه اين پيشنهاد از سوي حزب اعتماد ملي مطرح شد، تصريح كرد: در آن جلسه تاكيد شد كه كانديداهاي احتمالي و گروه‌‏هاي طرفدار آنها نه تنها نبايد به تخريب ديگران بپردازند بلكه بايد شيوه تحسين و تقويت يكديگر را دنبال كنند و به هوادارنشان نيز تاكيد كنندكه اخلاق را رعايت كنند. آنها بايدمتعهد شوند كه نتيجه نهايي را بپذيرند؛ يعني اگر فلاني مناسب‌‏تر است، ديگران كنار بروند و هر فرد و گروهي كه اين اصل را پذيرفت، مشخص مي‌‏شود كه با ديگران تعامل دارد و هر فرد و گروهي كه نپذيرد را نمي‌‏توان دادگاهي كرد، اما مشخص مي‌‏شود كه به خرد جمعي احترام نمي‌‏گذارد.

نظرسنجي در جامعه مسموم سياسي را قبول ندارم
كروبي با تاكيد بر اينكه "نظرسنجي را ده‌‏ شاهي قبول ندارم، همان ده ‌‏شاهي كه در سابق حتي يك آب خوردن هم به آدم نمي‌‏‌‏دادند؛ اظهار داشت: آنچه كه در يك جامعه مسموم سياسي به عنوان نظر سنجي ارايه مي‌‏شود را قبول ندارم. اگر نظرسنجي مناسب از نظر من را بخواهند، مي‌‏گويم نظرسنجي روز بيست‌‏و سوم خردادماه. در انتخابات گذشته نظرسنجي 27 خردادماه نظرسازي بود كه قبلا من هم مي‌‏گفتم.

در نظرسنجي نبايد با مخالف برخورد كرد
دبيركل حزب اعتماد ملي در ادامه با انتقاد از رفتارهاي برخي افراد در برخورد با مخالفان هم طيف خود،‌‏تصريح كرد: وقتي نظرسنجي صورت مي‌‏گيرد و با فردي كه نظر مخالف داده است، برخورد مي‌‏كنند كه نامش نظرسنجي نيست. يعني آن قدر فضا را استبدادي مي‌‏كنند كه كسي نمي‌‏تواند نظر ديگري را مطرح كند. سوال مي‌‏كنم آيا فردي كه مي‌‏گويد به عنوان مثال حسن بيايد و همه اصلاحاتيان بايد به او راي دهند و اگر كسي مخالفت كرد، بدنام مي‌‏‌‏شود، مي‌‏تواند نظرسنجي انجام دهد؟ كسي كه مي‌‏گويد يا فلاني يا هيچ‌‏كس مي‌‏تواند نظرسنجي كند؟

كار از ريشه خراب است
وي با تاكيد براينكه انقلاب بسيار عزيز است اما ما خرابش كرديم، ادامه داد: وقتي جمعي از تمام ابزارهاي مادي و معنوي مانند خدا، آزادي، دموكراسي ، دين و تضارب آرا براي نظرسنجي استفاده مي‌‏كنند، آيا اين نظرسنجي معنا دارد؟
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما نظرسنجي‌‏هايي كه از سوي گروه‌‏هاي طرفدار خودتان هم انجام شود را قبول نداريد؟ اظهار داشت: نمي‌‏دانم. از كجا مشخص است به افرادي كه براي نظرسنجي به آنها پول مي‌‏دهيم، نروند سركوچه و آنچه ما مي‌‏خواهيم را منتشر كنند. همان‌‏طور كه اين افراد رفتند و براي ديگران اين گونه نظرسنجي‌‏ها را نوشتند. كار را از ريشه خراب كرده‌‏ايم.
كروبي ادامه داد: نظرسنجان زماني كه متوجه شدند واقعيت از آنها خواسته‌‏ نمي‌‏شود، اين‌‏گونه كار كردند.اگر در اداره‌، درست عمل كردي، به صورت عملي به كارمندان آموزش داده‌‏اي اما اگر تخلف كردي و سرساعت نيامدي، بايد بداني كه فرهنگ تخلف را منتشر كرده‌‏اي. من به نظرسنجي از خودم هم اعتماد ندارم زيرا چه بسا براي خوشايند ما نظرسنجي‌‏هايي بياورند كه خوشحال شويم و متاسفانه اين را فرهنگ كرده‌‏اند.

نبايد عده‌‏اي در اجماع سواره و عده‌‏اي پياده باشند
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه اگر طي فرآيندي خودتان مطرح كرده‌‏ايد، اجماع اصلاح‌‏طلبان بر سر فردي غير از شما باشد،‌آيا از حضور در عرصه انتخابات منصرف مي‌‏شويد؟ تصريح كرد: من كنار مي‌‏روم، نشان داده‌‏ام و پاي آن هستم و انسان لحظه‌‏اي هم نيستم كه هر ساعت، چيزي بگويم . نكته‌‏اي كه بسيار مهم است مقدمات آن اجماع است. بالاخره وقتي بر سر چگونگي حضور تفاهم حاصل شد بايد اين نكته را متذكر شد كه اين همكاري در همه مراحل ادامه پيدا كند.
وي ادامه داد: عقلاي جريان و معتمدين در تصميم‌‏سازي‌‏ها و تصميم‌‏گيري‌‏ها حضور داشته باشند و بر مبناي مكانيزم از پيش طراحي شده حركت كنند. اين گونه نباشد كه عده‌‏اي سواره و برخي ديگر پياده بمانند و گرنه همچون گذشته همه زحمات بر باد مي‌‏رود. همه جريان در پيروزي و شكست قبل و بعد از آن شريك باشند.
وي در پاسخ به اين سوال كه شوراي حكميت اصلاح‌‏طلبان بايد از چه افرادي تشكيل شود، تصريح كرد: اين شورا مي‌‏تواند شامل عناصر سياسي مانند آقايان محتشمي‌‏پور ،‌موسوي خوئيني‌‏ها ، نجفي،‌‏ مرعشي، و افراد ديگري از عقلا و معتمدين باشد كه بنشينند و تصميم نهايي را اتخاذ كنند.

دليل استفاده رسانه‌‏هاي رقيب از سخنان خود را نمي‌‏دانم
كروبي درباره اينكه گفته مي‌‏شود رسانه‌‏هاي تند جناح مقابل در بسياري از موارد به سوء استفاده از اظهارات وي مي‌‏پردازند، گفت: برخي رسانه‌‏ها ، مطالب خوشايند خود را منعكس مي‌‏كنند و مطالب ناخوشايند را منتشر نخواهند كرد كه من در اين مورد حتي به روزنامه به عنوان ارگان حزب تذكراتي دادم. دليل اين كه چرا رسانه‌‏هاي رقيب، مطالب من را به نفع خود استفاده مي‌‏كنند را نمي‌‏دانم. البته نبايد به آنها انتقاد كرد و هيچ اعتراضي به آنهايي كه ضعف‌‏هاي ما را مي‌‏نويسند، ندارم بلكه بايد به خودم معترض باشم كه چرا اين ضعف‌‏ها را دارم.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا با گروه‌‏هايي كه در انتخابات مجلس ششم با آنها هماهنگ بوديد، دچار مشكل شده‌‏ايد؟ تصريح كرد: حالا اين بحث‌‏ها مفصل است كه نمي‌‏خواهم وارد آن شوم. در اين رابطه مي‌‏توانيد از افراد ديگري كه در آن موقع حضور داشتند مثلا آقاي دكتر خباز كه الان هم در مجلس هستند، بپرسيد.

واقعاً اختلافي در اين مقطع ميان اصلاح‌‏طلبان وجود ندارد
وي در پاسخ به اين سوال كه "آيا زمان پايان اختلافات فرا نرسيده است"،‌‏تصريح كرد: اختلافات آن طوري كه برخي رسانه‌‏ها دامن مي‌‏زنند نيست، اكنون چيزي نداريم كه اختلاف پيش بيايد و ناچار هستيم كه متحد شويم. زماني كه غنائم باشد، دعوا شروع مي‌‏شود اما الان چيزي نداريم ، حل اين اختلافات نياز به گذشت زمان دارد.
دبيركل حزب اعتماد ملي با بيان اينكه تعداد اصلاح‌‏طلباني كه موجب اختلاف هستند اندك هستند، اظهار داشت: واقعاً اختلافي در اين مقطع ميان اصلاح‌‏طلبان وجود ندارد و اكنون نتيجه برخي مباحث آگاهانه يا ناآگاهانه، ايجاد ياس و نااميدي در مردم است در اين صورت مردم به پاي صندوق‌‏هاي راي نخواهند آمد.

حضور آراي خاموش در انتخابات به نفع ما است
كروبي ادامه داد: اصلاح‌‏طلبان داراي يك كف راي كم انگيزه هستند كه اگر اين كف راي كم انگيزه باقي بماند، به نفع رقيب است اما اگر آراي خاموش و كم انگيزه به پاي صندوق‌‏هاي راي بيايند، به نفع ما است. وقتي مكرر بگوييد نتيجه ندارد و فلاني بي‌‏خود كانديدا شد و غيره، موجب كاهش مشاركت مردم در پاي صندوق‌‏هاي راي مي‌‏شويم. اين شيوه صحيحي نيست، و بايد تمام تلاش خود را بكار بست تا با افزايش اميد و تحرك، مردم بصورت گسترده در صحنه حاضر شوند چرا كه اين حضور تعيين كننده است.

افراد به صورت يكديگر چنگ نيندازند
كروبي در مورد تشكيل حزب واحد اصلاحات گفت: در اين مورد فكر نكردم و نظري ندارم اما راه‌‏حل اين است كه افراد چنگ به صورت يكديگر نيندازند و به تقويت هم بپردازند زيرا به تدريج مشخص مي‌‏شود كه هر فردي به چه ميزان داراي مقبوليت است. راي مردم كه بي‌‏حساب نيست و زماني كه به كانديدايي راي مي دهند يعني شناختي از او دارند. خاتمي در سال 76 تا حدود كمي شناخته شده بود و آدم‌‏هايي كه به وي مقبوليت اجتماعي دادند، خود داراي راي و پايگاه بودند.

اين دفعه توبه مي‌‏كنيم
وي در بخش ديگري از گفت وگو با "ايلنا" درباره دلايل شكست اصلاح‌‏طلبان در انتخابات رياست جمهوري نهم تصريح كرد: آن دفعه خودمان باعث شديم كه راي نياورديم كه اين دفعه بايد توبه كنيم. آن سال، خودمان مسايلي مانند عبور از خاتمي، بحث انسداد و يا رفراندوم را مطرح كرديم كه موجب دلسردي مردم شد.
كروبي درمورد ضررهاي طرح علني اعتراضات نسبت به مسايلي مانند تقلب در انتخابات نيز گفت: من ضررهاي اين بحث را قبول دارم. هرگونه بحث به اين شكل ضربه زننده است. اما چه كنيم، زماني كه حق ما ضايع مي‌‏شود چه كار مي‌‏توانيم بكنيم؟ بايد از حق خود دفاع كنيم.

برنامه‌‏اي براي كنار رفتن از انتخابات نداريم
كروبي در پاسخ به اين سوال كه اگر شرايط مانند انتخاب قبل باشد، چه مي‌‏كنيد؟ اظهار داشت: خوب طبيعي است كه از حقوق خود دفاع مي‌‏كنيم. با مسوولين ذي‌‏ربط ، با شوراي نگهبان و شخصيت‌‏هاي موثر مذاكره مي‌‏كنيم و اعتراض خود را بيان مي‌‏كنيم ، حتي با مقامات عالي نظام ديدار مي‌‏كنيم، اما اصلا برنامه‌‏اي براي كنار رفتن از انتخابات نداريم. ما نبايد كنار برويم ما بايد بمانيم و اعتراض خود را بگوييم.
دبيركل حزب اعتماد ملي درباره رويكرد اصلاح‌‏طلبان در صورت ردصلاحيت كانديداي مورد اجماع آنها گفت: اگر در ليست اجماع، من نفر سوم هستم، يا من يا نفر دوم را بايد جايگزين نفر اول كنند البته اگر مهلت گذشته باشد و ردصلاحيت صورت گيرد، اعلام مي‌‏كنيم كه كسي را نداريم و همه را رد كرده‌‏اند.
وي با فرض اعلام ردصلاحيت كانديداي مورد اجماع اصلاح‌‏طلبان در حوالي نيمه فروردين،‌‏تصريح كرد: در اين صورت در ابتدا تلاش مي‌‏كنيم كه ردصلاحيت نشود زيرا ما تمام سرمايه‌‏گذاري خود را كرده‌‏ايم و اكنون نيز در همين جهت حركت مي‌‏كنيم.اصلا معتقد به رد صلاحيت كانديداي اصلاح‌‏طلبان نيستم. كساني مانندآقايان خاتمي، عارف و كمالي ردصلاحيت نمي‌‏شوند.

در مقايسه طرح 50 هزار توماني با طرح تحول اقتصادي حرف داريم
وي در مقايسه طرح 50 هزار توماني خود با طرح تحول اقتصادي كه از سوي دولت نهم ارايه شده است، اظهار داشت: در اين خصوص حرف داريم. خيلي‌‏ها مي‌‏گويند كه طرح احمدي نژاد مال فلاني است. ما هم آن حرف‌‏ها را به اضافه حرف‌‏هاي تازه‌‏اي داريم، اما از نوع كارشناسي شده‌‏اش.

اجماع اصولگرايان بر احمدي‌‏نژاد بعيد است
كروبي در مورد استراتژي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري دهم پيش‌‏بيني كرد: احتمال اجماع بر روي احمدي‌‏نژاد از سوي اين جريان، بعيداست. در حال حاضر قاليباف فعال و جدي است، البته افراد ديگر هم مطرح هستند و مشخص است كه كانديداي آنها حداقل يك نفر نخواهد بود؛ در جناح اصولگرا، ريش‌‏سفيدان به نحوي وارد مي‌‏شوند كه مشكلي پيدا نشود. آنها هم اختلاف دارند اما آنگونه كه مي‌‏خواهند، مي‌‏شود. اگر يادتان باشد جناب آقاي آرمين گفته بود روي اختلاف آنها هم حساب مي‌‏كرديم ولي ما قبل از آن گفته بوديم كه روي اختلاف آنها حساب نكنيد. آنها طوري سمت و سو داده مي‌‏شوند كه مي‌‏دانند چه كار كنند.براي اين انتخابات هم ممكن است سه يا چهار نفر از آن جناح كانديدا شوند اما اوضاع به سمتي مي‌‏رود كه آن فردي را كه مي‌‏خواهند، بشود.
وي دو مساله را در ميزان حضور مردم در پاي صندوق‌‏هاي راي مهم ارزيابي كرد و با بيان اينكه مورد اول شخصيت‌‏ كانديداهاست،‌‏اظهار داشت: به عنوان مثال، خود خاتمي نفوذ زيادي دارد كه به خاطر مجمع روحانيون نيست بلكه به شخص خود خاتمي برمي‌گردد، دوم افراد موثر و صاحب نفوذ در سراسر كشور و سوم احزاب و تشكل‌‏ها هستند.
دبيركل مجمع روحانيون مورد دوم را خود مردم ناميد و اظهار داشت: مردم ما حزبي عمل نمي‌‏كنند كه بگوييم حزب نيرومندي داريم و نتيجه مي‌‏دهد. ما هم كه اكنون داراي حزب هستيم و به آينده فكر مي‌‏كنيم.

انتخابات پيچيده‌‏اي پيش روي ما است
كروبي در ادامه تصريح كرد: انتخابات بسيار دشوار و پيچيده‌‏اي پيش روي ماست زيرا رقابت جدي در اين دوره برقرار است.
وي با اشاره به اينكه احمدي‌‏نژاد طبق قانون مي‌‏تواند براي يك دوره ديگر رئيس‌‏جمهور شود، خاطر نشان كرد: حضرت آيت‌‏الله خامنه‌‏اي،هاشمي و خاتمي دو دوره رئيس‌‏جمهور بودند. الان اگر آقاي حسن يا حسين كانديدا شود و تلويزيون، او را به بهانه‌‏اي نشان دهد، مي‌‏گويند چرا رسانه ملي او را تبليغ كرده است. اما طبيعي است كه صداوسيما بايد احمدي‌‏نژاد را نشان دهد زيرا او رئيس‌‏جمهور است.
دبيركل حزب اعتماد ملي درباره تاثيرگذاري دانشجويان در روند انتخابات رياست جمهوري نيز اظهار داشت: در مقطعي دانشگاه دچار حالت سرخوردگي شد، اما پس از مدتي متوجه شدند كه اين سرخوردگي، ثمري ندارد. معتقديم دانشگاه‌‏هيان در اين انتخابات وارد مي‌‏شوند و كار مي‌‏كنند زيرا اگر رئيس جمهور مطلوبي انتخاب شود، نفع آن به همه مي‌‏رسد.
وي افزود:اگر هم آن كس كه دانشگاهيان بخواهند، نشود بالاخره فشارها برسرشان بيشتر مي‌‏شود. به عنوان مثال همين گله‌‏هايي كه هنرمندان دارند، سينمايي‌‏ها يا كتابي‌‏ها از مميزي كتاب مي‌‏نويسند؛ بنابراين همه بايد براي دور آينده كار كنند. باز هم بركت در شركت كردن است و شركت نكردن، چيزي نصيبمان نمي‌‏كند كه اين براي همه ملموس شده است.
گفت و گو از: مطهره شفيعي
پايان پيام

كد خبر: 449889
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن