تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819299913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين نشان زرين آسيا بر سينه جوانان بسكتبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: دومين نشان زرين آسيا بر سينه جوانان بسكتبال ايران
تيم بسكتبال جوانان ايران با شكست سوريه و راهيابي به مرحله نهايي مسابقات قهرماني آسيا، حضور خود را در پيكارهاي جهاني مسجل كرده بود، اما اين موضوع از انگيزه آنها براي پيروزي در ديدار فينال و كسب عنوان قهرماني نكاست.
تيم بسكتبال جوانان كشورمان براي دومين بار عنوان نخست مسابقات قهرماني آسيا را از آن خود كرد و به مسابقات جهاني اين رشته راه يافت.
ديدار فينال بيستمين دوره مسابقات قهرماني جونان آسيا با پيروزي نمايندگان كشورمان برابر قزاقستان به پايان رسيد تا بار ديگر افتخارآفريني آينده سازان بسكتبال ايران به تصوير كشيده شود.
در اين ديدار بسكتباليست هاي جوان كشورمان با اختلاف 19 امتياز با نتيجه 95 بر 76 حريف خود را از پيش رو برداشتند.
تيم بسكتبال جوانان ايران با شكست سوريه و راهيابي به مرحله نهايي مسابقات قهرماني آسيا، حضور خود را در پيكارهاي جهاني مسجل كرده بود، اما اين موضوع از انگيزه آنها براي پيروزي در ديدار فينال و كسب عنوان قهرماني نكاست و بسكتباليست هاي جوان ايران ديدار با قزاقستان را كاملا مصمم آغاز كردند و توانستند در سه كوارتر اين بازي به برتري دست يابند و كوارتر چهارم را واگذار كنند تا بدين شكل دومين مدال طلاي آسيا بر سينه شان نقش ببندد.
تيم ايران در كوآرتر اول با نتيجه 25 بر 19، در كوارتر دوم با نتيجه 34 بر 18، در كوارتر سوم با امتياز نزديك 22 بر 21 قزاق ها را ناكام كرد و كوارتر چهارم را با حساب 18 بر 14 به حريف واگذار كرد.
در اين ميان جوانان قزاقستان كه دو كوارتر نخست را با اختلاف واگذار كرده بود، در آغاز كوارتر سوم، تلاش مضاعفي براي جبران نتيجه كرد اما كوشش آنها با توجه به پرتاب هاي سه امتيازي به عنوان نقطه قوت تيم ملي ايران، تنها منجر به پيروزي در يك كوارتر و در نهايت واگذاري نتيجه با اختلاف امتياز كمتر در پايان كوارتر ديگر شد.
بدين ترتيب بسكتباليست هاي جوان كشورمان در چهاردهمين حضور خود در مسابقات قهرماني آسيا موفق به كسب دومين مدال طلاي آسيايي خود شدند. بسكتبال جوانان ايران كه مدال نقره و گردن آويز طلاي مسابقات 2002 كويت و 2004 هند را نيز در اختيار دارد، پس از چين و كره جنوبي، با اين عنوان، پرافتخارترين تيم قاره كهن است.
تيم هاي سوريه و ژاپن نيز ديدار رده بندي را برگزار كردند كه سوريه موفق شد با نتيجه 93 بر 86 از سد ژاپن بگذرد و با ايستادن بر جايگاه سوم آسيا، به همراه تيم هاي ايران و قزاقستان راهي مسابقات جهاني بسكتبال جوانان شود.
رده بندي 15 تيم شركت كننده در اين رقابت ها بدين شرح است:
1- ايران 2- قزاقستان 3- سوريه 4- ژاپن 5- چين 6- كره جنوبي7- فيليپين 8- لبنان 9- چين تايپه 10- اردن 11- عربستان 12- هنگ كنگ 13- هند 14- امارات 15- مالزي
در مراسم اختتاميه اين رقابت ها داتو يو چو هك دبيركل مالزيايي فيبا آسيا كاپ قهرماني ايران در اين دوره از مسابقات را به محمد امجد كاپيتان تيم بسكتبال جوانان اهدا كرد و نشان هاي زرين بازيكنان ايران به كيومرث هاشمي معاون سازمان تربيت بدني اهدا شد.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن