تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819713341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پليس انگليس خواستار اختيارات بيشتر براي مقابله با جوانان بزهكار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پليس انگليس خواستار اختيارات بيشتر براي مقابله با جوانان بزهكار است
اجتماعي
لندن - پليس انگليس براي مقابله با قانون شكني‌ها و بزهكاري جوانان و نوجوانان خواستار اختيارات بيشتري شده است .

از جمله مقرراتي كه پليس انگليس خواستار اجراي آن شده ، داشتن اختيار براي بازرسي بدني و وسايل جوانان و نوجوانان در اماكن عمومي است .

بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته در حال حاضر تعداد قابل توجهي از جوانان و نوجوانان انگليسي بويژه در شهر لندن با خود سلاح سرد، نظير چاقو، پنجه بوكس ، دشنه و ... حمل مي‌كنند.

چند تن از جوانان شهر لندن روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري بي‌بي سي ضمن اعتراف به اينكه اكثر مواقع با خود سلاح سرد حمل مي‌كنند، علت اين كار خود را نگراني از حمله ديگران عنوان كردند.

يكي از اين جوانان گفت : وقتي از منزل خارج مي‌شوم حتما با خود چاقو يا وسيله‌اي مشابه حمل مي‌كنم تا در صورت مواجهه با افراد خلافكار و باندهاي تبهكار بتوانم از خودم دفاع كنم .

از سوي ديگر درخواست پليس براي برخورد شديدتر با حمل‌كنندگان سلاح سرد ، نگراني‌هايي را در ميان برخي از مردم و نهادهاي مدني ايجاد كرده است .

نهادهاي مدني معتقدند جستجوي بدني جوانان و نوجوانان در معابر عمومي براي يافتن سلاح‌هاي سرد باعث تشديد نگراني‌ها و بروز سوء‌تفاهمات زيادي ميان مردم و پليس مي‌شود.

اينسلي گرين كميسيونر نوجوانان انگليس معتقد است كه تشديد مقررات براي برخورد انتظامي با جوانان و نوجوانان نياز به بررسي‌هاي بيشتري دارد وي گفت : در اين زمينه بايد از خود جوانان و نوجوانان نيز نظرخواهي شود تا حقوق و آزادي‌هاي مدني جواناني كه بزهكار نيستند حفظ گردد.

پليس اعلام كرده است كه تشديد برخورد با جوانان و نوجوانان بزهكار با هدف حفظ امنيت قشر جوان صورت مي‌گيرد نه براي محدود كردن آنان .

در همين حال شبكه خبري بي‌بي‌سي روز شنبه گزارش داد: يك جوان ‪ ۱۸‬ساله بامداد امروز در جريان يك درگيري خياباني در جنوب شرق لندن با ضربات چاقو به قتل رسيد.

بر اساس اين گزارش در اين درگيري چهار نفر ديگر نيز مجروح شدند كه جراحات همه آنان نشان مي‌دهد با سلاح‌هاي سردي نظير چاقو مجروح شده اند.

طي پنج ماه اول سال جاري ميلادي حداقل ‪ ۱۵‬نوجوان و جوان انگليسي فقط در شهر لندن به قتل رسيده اند.

سال گذشته نيز ، ‪ ۲۷‬نوجوان در اثر خشونت‌هاي خياباني در مناطق مختلف لندن به قتل رسيدند كه ‪ ۱۷‬مورد آن بر اثر حمله با چاقو بوده است .

بوريس جانسون شهردار جديد لندن در اولين گام از اجراي برنامه‌هاي خود تدابيري را براي مقابله با قانون شكنان و برخورد با ناامني‌هاي اجتماعي بويژه در اماكن عمومي به مورد اجرا گذاشته است .

شهردار لندن ضمن ممنوع كردن مصرف مشروبات الكلي در كليه بخش‌هاي سيستم حمل و نقل عمومي اين شهر، ‪ ۴۴۰‬مامور يونيفورم پوش پليس را نيز در شبكه اتوبوسراني پايتخت انگليس مستقر كرده است .

بوريس جانسون بارها در سخنراني‌هاي خود تاكيد كرده است كه مقابله با قانون شكنان و ناامن‌كنندگان محيطهاي عمومي از اولويت‌هاي كاري وي است چرا كه به اعتقاد او برخورد با جرم‌هاي كوچك از بروز جرم‌هاي بزرگ جلوگيري مي‌كند.

گسترش ناامني‌هاي اجتماعي و قانون شكني توسط باندهاي تبهكار و برخي از جوانان و نوجوانان از جمله نگراني‌هاي مردم لندن است .

كارشناسان مسايل اجتماعي در انگليس ، گسترش پديده فعاليت دسته‌هاي بزهكار نوجوان ، حملات انتقام جويانه ، ملاك تشخص بودن حمل اسلحه توسط نوجوانان ، ارزان بودن مشروبات الكلي و سست شدن بنيان خانواده‌ها را از دلايل اصلي افزايش خشونت ميان اين قشر از جامعه انگليس مي‌دانند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن