تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816410059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي جديد دولت انگليس براي مقابله با چاقوكشي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برنامه‌هاي جديد دولت انگليس براي مقابله با چاقوكشي
اجتماعي. انگليس. چاقوكشي . تدابير دولت
لندن - به دنبال افزايش قابل توجه جنايت با چاقو طي هفته‌هاي اخير، دولت انگليس برنامه‌هاي جديدي را براي مقابله با اين معضل تهيه كرده است.

اين برنامه‌ها كه قرار است از فردا رسما اعلام و به بحث گذاشته شود، شامل تشديد برخوردهاي انتظامي و قضايي با جوانان و نوجوانان بزهكار تا سرمايه گذاري بيشتر در طرح‌هاي اجتماعي و آموزشي مي‌باشد.

وزير كشور انگليس اين برنامه‌ها را تحت عنوان شوك تاكتيك معرفي كرده و گفته است: پليس اختيارات بيشتري براي بازرسي بدني جوانان و نوجوانان در خيابانها دريافت كرده است .

خانم جكي اسميت افزود: با تشديد برخوردهاي انتظامي و قضايي كساني كه با خود چاقو حمل مي‌كنند سه برابر بيشتر از سال گذشته احتمال دارد كه دادگاهي و زنداني شوند.

وي اظهارداشت : همچنين حمل‌كنندگان چاقو پس از بازداشت به بيمارستان ها و زندان‌ها برده خواهند شد تا مصدومان چاقوكشي و همچنين سرانجام كساني را كه دست به چاقو شده اند، از نزديك ببينند.

حدود ‪ ۱۰‬نفر طي يك هفته گذشته در مناطق مختلف انگليس با ضربات چاقو به قتل رسيدند. چهار مورد از اين قتل‌ها در خيابان‌هاي لندن اتفاق افتاد.

وزير كشور انگليس در عين حال پيشنهاد حزب مخالف محافظه كار را مبني بر اينكه همه حمل‌كنندگان چاقو بايد به دادگاه و زندان اعزام شوند، رد كرد.

خانم اسميت گفت: تاكنون برخورد قاطعي با بزهكاران و چاقوكشان زير ‪۱۸‬ سال صورت نمي‌گرفت ولي بر اساس برنامه جديد اين افراد نيز تحت تعقيب قرار خواهند گرفت .

وي اظهارداشت: مدارس و بيمارستان‌ها نيز موظف شده‌اند حتما موارد مربوط به چاقو كشي را به پليس گزارش كنند تا برخورد قانوني با عاملان صورت گيرد.

همچنين به مديران و معلمان مدارس اجازه داده شده است در صورت نياز بتوانند دانش آموزان و وسايل آنان را براي جلوگيري از ورود چاقو، سيگار، مواد مخدر و مشروبات الكلي به مراكز آموزشي بازرسي كنند.

براساس آمارهاي رسمي حداقل ‪ ۲۰‬نوجوان طي سال جاري ميلادي فقط در خيابان هاي شهر لندن به قتل رسيده‌اند كه اكثر آنان با ضربات چاقو بوده است .

مقامات دولتي مدعي هستند كه آمارهاي مربوط به جنايت با چاقو طي پنج سال اخير افزايش نداشته است ولي اكثر كارشناسان اين آمار را قابل اعتماد نمي دانند.

بر اساس يك بررسي تحقيقي انجام شده توسط پليس كه نتايج آن هفته گذشته منتشر شد، علاوه بر اينكه آمار جنايت با چاقو طي پنج سال اخير بشدت افزايش يافته ، سن افراد دخيل در اين گونه جنايات نيز به نحو محسوسي كاهش يافته است .

اين بررسي تحقيقي نشان مي‌دهد، بيش از ‪ ۸۰‬درصد افسران پليس انگليس معتقدند در پنج سال اخير خشونت‌هاي خياباني جوانان و نوجوانان بويژه جنايت با چاقو در اين كشور افزايش يافته است .

گزارش تحقيقي افسران پليس نشان مي‌دهد كه گزارش‌هاي رسمي گمراه‌كننده هستند، چرا كه ‪ ۱۲۰۰‬افسر پليس كه مستقيما با موضوع جنايت با چاقو درگير بوده‌اند اعلام كرده‌اند كه وضعيت از آنچه كه گزارش‌هاي دولتي نشان مي‌دهد بسيار بدتر است .

آلف هيچكاك از معاونان اسكاتلنديارد نيز روز دوشنبه اعلام كرد: پليس انگليس اقدامات انتظامي خود را براي برخورد با چاقوكشي تشديد مي‌كند.

وي گفت : ما در برنامه جديد خود بر مناطق خطرناك نظير لندن ، ميدلند غربي ، منچستر،مرسي سايد و ايسكس متمركز خواهيم شد.

اين مقام پليس انگليس پيشنهاد كرد جوانان و نوجواناني كه در ارتباط با چاقوكشي دستگير مي‌شوند به خدمت اجباري در بخش‌هاي غيرنظامي اعزام شوند.

افزايش چاقوكشي و ديگر بزهكاري‌ها در ميان نوجوانان انگليسي باعث نگراني مقامات دولتي و انتظامي و خانواده‌هاي اين كشور شده است .

براساس بررسي‌هاي صورت گرفته در حال حاضر حدود ‪ ۴۶‬درصد از جوانان و نوجوانان انگليسي بويژه در شهر لندن با خود سلاح سرد، نظير چاقو، پنجه بوكس ، دشنه و ... حمل مي‌كنند.

كارشناسان مسايل اجتماعي در انگليس ، گسترش پديده فعاليت دسته‌هاي بزهكار نوجوان ، حملات انتقام جويانه ، ملاك تشخص بودن حمل سلاح و چاقوتوسط نوجوانان ، ارزان بودن مشروبات الكلي و سست شدن بنيان خانواده‌ها را از دلايل اصلي افزايش خشونت ميان اين قشر از جامعه انگليس مي‌دانند.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن