تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805486957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح سخنان وزير امور خارجه در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي؛ متكي: نحوه برخورد ما بسته پيشنهادي 5+1 تابعي از برخورد آنها با بسته ماست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح سخنان وزير امور خارجه در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي؛ متكي: نحوه برخورد ما بسته پيشنهادي 5+1 تابعي از برخورد آنها با بسته ماست


------------

وزيرامور خارجه كشورمان گفت : هرگونه با بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران برخورد شود همانگونه با بسته انها برخورد مي كنيم.

به گزارش خبرنگار انتخاب، منوچهرمتكي در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به اينكه بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران به غرب مجموعه اي از نظرهاي ما درباره مسائل بين المللي است.

وي گفت اين بسته ، نشان دهنده اراده ما براي همكاري سازنده و خارج كردن كساني است كه در بن بست قطعنامه هاي سازمان ملل گرفتار شده اند .

متكي افزود : نحوه برخورد ما با بسته پيشنهادي 1+5 تابعي از نحوه برخورد انها با بسته ماست.

وي با اشاره به اينكه تاكنون بسته اي به ما ارائه نشده است و ما نمي توانيم پاسخ مشخصي در اين زمينه بدهيم افزود : ممكن است در دو بسته ، زمينه هاي مشتركي براي ادامه گفتگوها و ارائه بسته ديگري وجود داشته باشد.

وزيرامورخارجه كشورمان با بيان اينكه راهبرد جمهوري اسلامي ايران در سياست خارجي،در چارچوب قانون اساسي ، فرمايشات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است گفت : اين راهبرد در سلطه ناپذيري ، حفظ استقلال كشور و تلاش براي خودكفايي و خودباوري درحوزه سياست خارجي كشورمان تجلي يافته است.

متكي با بيان اينكه اگر راهكاري نتواند ما را به اهداف راهبردي مان برساند تدبير حكم مي كند آن راهكار بررسي مجدد شود افزود : تنش زدايي و پايه ريزي منافع مشترك با همسايگان و دور كردن بحران از مرزها راهبردي است كه هر كشوري براي رسيدن به ان تلاش مي كند.

متكي با تقسيم كشورهاي جهان به اعضاي باشگاه قدرت ، كشورهاي وابسته به اعضاي باشگاه قدرت و كشورهايي كه خارج از اراده قدرت ها مواضع خود را بيان و در پي حفظ استقلال و عزت خود هستند اضافه كرد : جمهوري اسلامي ايران جزو آن گروه از كشورهاست كه مي داند براي حفظ استقلال خود بايد هزينه بپردازد و هدف هاي خود را به پيش برد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي غرب بهانه ها ، شعارها و اهداف سياسي را بر ضد نظام اسلامي و ملت ايران طراحي كرد گفت : با توجه به اينكه اكنون نيز در سياست هاي غرب تغييري ايجاد نشده اما انقلاب اسلامي با رويكردهاي متفاوت منافع خود را حفظ و سخن خود را در دنيا بيان كرده است.

متكي گفت: سياست خارجي دولت نهم فعال و تهاجمي نرم افزارانه و حركت از جايگاه متهم به مدعي است.

وزير امور خارجه كشورمان به انتخابات اخير اشاره كرد و افزود : در اين انتخابات مردم نشان دادند اعتماد خود را به غرب از دست داده اند.

وي با تاكيد بر اينكه عدالت بايد اساس تعامل ما با غرب باشد گفت : پرونده غرب مملو از برخوردهاي گزينشي و سياسي با جمهوري اسلامي ايران است .

متكي تصريح كرد : ما بايد در سياست خارجي از حق خود دفاع كنيم و نسبت به انچه در سرنوشت ما تاثيرگذار است بي تفاوت نباشيم.

وزير امور خارجه با بيان اينكه امروز حفظ استقلال در عرصه بين المللي دشوار اما ممكن است گفت : دولت نهم با بيان صريح و شفاف مواضع ،از حقوق ملت ايران با قاطعيت تمام دفاع كرد.

وي يكي از دستاوردهاي سياست خارجي دولت نهم را نقش آفريني براي بخش هاي اقتصادي در ديگر كشورها خواند و افزود : وزارت امورخارجه تمام تلاش خود را براي توليد منافع اقتصادي و ايجاد ظرفيت هاي اقتصادي براي بخش هاي اقتصادي كشور در نقاط مختلف جهان به كار گرفته است.

يادآور مي شود كه وزير امور خارجه كشورمان در مصاحبه مطبوعاتي مشترك با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس نيز با اشاره به دومنطقه اشغالي جولان سوريه و شباء در جنوب لبنان به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: اسرائيل در شرايطي نيست كه بخواهد براي عقب نشيني از اين مناطق شرطي تعيين كند.

متكي تاكيد كرد: جولان متعلق به سوريه است و بايد به اين كشور بازگردد.

وي افزود: اگر چه در طبيعت رژيم صهيونيستي تلاش براي تجاوز وجود دارد اما اين رژيم اكنون در شرايطي است كه ناگريز است مناطق اشغالي را تخليه كند و اميدواريم در مراحل بعدي، مناطق اشغال شده از سرزمين فلسطين را هم تخليه كند.

متكي گفت: ما از سوريه در بازپس گيري سرزمين اشغالي جولان حمايت مي كنيم و از سوي ديگر رژيم صهيونيستي را در شرايطي نمي دانيم كه در اين زمينه شرطي تعيين كند.

بر پايه اين گزارش، وزير امور خارجه كشورمان در ادامه سخنان خود در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي گفت: امريكا به دنبال سلطه بر منابع انرژي دنياست.

متكي درپاسخ به سوال دانشجويي كه سرمايه گذاري امريكا در بخش نفت عربستان را تهديد براي ايران دانست افزود : سرمايه گذاري امريكا در عربستان و تلاش براي انحصاري كردن اين ماده براي همه مصرف كنندگان انرژي تهديد و نگران كننده است.

وي همچنين درباره سهم جمهوري اسلامي ايران از درياي خزر با اشاره به اينكه تا پايان گفتگوها ميزان مشخصي از سهم كشورها بيان نمي شود گفت : بحثي كه اكنون درباره تقسيم درياي خزر مطرح است مربوط به منابع بستر اين درياست و كشورمان نيز به عنوان يكي از كشورهاي ساحلي خزر در پي استيفاي حق قانوني خود است.

متكي درباره روابط ايران و مصر نيز اضافه كرد : جمهوري اسلامي ايران براي از سرگيري روابط اعلام امادگي كرده است و اكنون نوبت مصري هاست كه در اين زمينه حركت كنند.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران با تروريسم مخالف و حتي كساني كه در قالب هاي دولتي به تروريسم دامن مي زنند و با شعار مبارزه با تروريسم به تروريست ها پناه مي دهند ، محكوم مي كند گفت : نظام اسلامي ميان مبارزات ازادي بخش كه غرب تلاش مي كند ان را به عنوان تروريست القا كند و تروريسم به معناي واقعي تفاوت قائل است.

متكي درباره مذاكره ايران با امريكا در مسئله عراق با بيان اينكه ثبات عراق براي ما مهم است گفت : براي متوجه كردن امريكا به اينكه سياست هايش در عراق نادرست بوده با انها گفتگو كرديم اما امريكائيها فكر مي كنند اگر از اشتباه هاي خود كوتاه بيايند ابهت انها خدشه دار مي شود.

وي افزود : مقامات عراقي از مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با امريكا راضي بودند اما امريكائيها براي پيشبرد اهدافشان در عراق نيازمند تبليغ بر ضد كشورمان هستند.

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه اكنون شرايط زماني و نوع عملكرد امريكا مانع از گفتگوي ما با انها درباره روابط دو جانبه است اضافه كرد : ممكن است يك روزي زمان مذاكره با انها باشد اما اكنون زمان آن نيست.

وي درپاسخ به دانشجويي كه پرسيد چرا براي ملت فلسطين با صهيونيست ها مذاكره نمي كنيد گفت : جمهوري اسلامي ايران مشروعيتي براي رژيم صهيونيستي قائل نيست كه بخواهد با ان گفتگو كند .

متكي درباره فعاليت برخي شركت هايي كه از ديد برخي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي با رژيم صهيونيستي ارتباط دارند در ايران افزود : كميته اي از مجلس شوراي اسلامي ، وزارت امور خارجه و برخي نهادهاي ديگر مسئول پيگيري اين موضوع هستند و اگر شركتي با صهيونيست ها ارتباط داشته باشد فعاليتش در ايران تعطيل مي شود.

وي درباره تحريم هايي كه امريكائيها در مقابله با ايران از ان سخن مي گويند گفت : با توجه به مناسبات بين المللي تحريم ها ديگر تاثيري ندارند و اگر دشمن فكر مي كند با اين ابزار مي تواند جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار قرار دهد اشتباه كرده است.

متكي با اشاره به تلاش برخي براي ايجاد اختلاف در گروههاي لبناني افزود : در اين فضا جمهوري اسلامي ايران راهكار حل مسائل لبنان را توافق خود لبناني ها در يك زمينه اعلام كرد.

وي درباره روابط ايران و ليبي نيز گفت : موضوع امام موسي صدر كماكان يكي از مسائل ميان دو كشور است و اگر طرف ليبيايي اين موضوع را حل مي كرد روابط جمهوري اسلامي ايران با ان كشور گسترش مي يافت .

متكي افزود : تاكنون پيگيري هاي كشورمان درباره امام موسي صدر به نتيجه نرسيده است.

وي گفت : برخي فكر مي كنند دولت نهم برخورد تندي را در دنيا به راه انداخته كه منطقي پشت ان نيست اما اين دولت يكي از كارهايي كه انجام داده اين است كه مخاطبان جمهوري اسلامي ايران را افزايش داده است به گونه اي كه حتي مخالفان نيز مي گويند بايد حرف ملت ايران را بشنويم.

وزير امور خارجه كشورمان افزود : جمهوري اسلامي ايران امروز در دنيا صلابت و اثرگذاري بيشتري دارد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن