تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815493856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز برداشت پيله تر در مينودشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آغاز برداشت پيله تر در مينودشت
خبرگزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي مينودشت گفت: برداشت پيله تر پس از 50 روز تلاش نوغانداران اين شهرستان آغاز شد.


سيدحسين حسيني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: چهار هزار و 350 جعبه تخم نوغان در سطح استان توزيع شده كه بيش از 70 درصد آن سهم نوغانداران مينودشت است.
وي تصريح كرد: پيش بيني مي‌شود با فعاليت نوغانداران در استان 150 تن پيله تر برداشت شود كه تاكنون 40 درصد آن برداشت شده است.
حسيني گفت: براي خريد پيله تر تنها يك شعبه مركز خريد در اين شهرستان ايجاد شده و هر كيلو پيله تر درجه يك، يك هزار و 650 ريال تضميني خريداري مي‌شود.
پرورش نوغان در شهرستان مينودشت بيش از يك قرن قدمت دارد تا جايي كه گروه كثيري از كشاورزان به پرورش كرم ابريشم و توليد پيله مشغول هستند.
حسيني در پايان خاطرنشان كرد: نبود صنايع تبديلي و جانبي، كمبود اعتبارات و تسهيلات بانكي، عدم حمايت مسئولان، پايين بودن قيمت خريد در مقايسه با هزينه و ديگر مشاغل و عدم پرداخت به موقع وجه از طرف شركت ابريشم در زمان خريد از مهم‌ترين مشكلات نوغانداران است.
شهرستان مينودشت با بيش از هزار و 500 هكتار توت به صورت باغ و متفرقه و توليد بيش از 60 درصد پيله تر در سال از قطب‌هاي مهم پرورش كرم ابريشم در استان گلستان به شمار مي‌رود. در اين شهرستان 140 هزار نفري، حدود 70 درصد جمعيت در مناطق روستايي سكونت دارند و عمدتاً از طريق كشاورزي امرار معاش مي‌كنند.
انتهاي پيام/م
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 470]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن