تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815488704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون آموزش وزير بهداشت خبر داد: پذيرش بدون كنكور دانشجو در مقطع كارداني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون آموزش وزير بهداشت خبر داد: پذيرش بدون كنكور دانشجو در مقطع كارداني
خبرگزاري فارس: معاون آموزشي وزير بهداشت از پذيرش بدون كنكور دانشجو در مقطع كارداني در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد، بهرام عين اللهي امروز در حاشيه نشست معاونين آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در شهركرد در جمع خبرنگاران بدون اشاره به زمان آغاز اجراي اين طرح افزود: به دنبال اين هستيم كه دانشگاه هاي علوم پزشكي استان ها با پذيرش دانشجو در مقطع كارداني از روش هايي غير از گزينش سازمان سنجش، بتوانند نيروي انساني مورد نياز در بخش سلامت و درمان خود را تامين كنند.
به گفته وي مجلس شوراي اسلامي نيز اخيرا اين اجازه را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داده است.
عين اللهي همچنين بومي گزيني را از ديگر برنامه هاي وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: در اين شيوه كه امروز نيز در نشست معاونين آموزشي در خصوص آن بحث و بررسي شد، هشتاد درصد پذيرش دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي استان ها از ميان افراد بومي آن استان انجام خواهد شد.
وي افزود: امسال براي نخستين بار در رشته هاي پرستاري، مامايي، اتاق عمل، بيهوشي، بهداشت محيط، بهداشت خانواده، مبارزه با بيماري ها و كارداني بهداشت دهان و دندان در سطح كشور اين طرح اجرا شد و از سال آينده نيز در هر رشته اي كه پوشش صد درصدي در كشور داشته باشيم عملي مي شود.
معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: معتقديم اين روش تاثير مثبتي در رشد تحصيلي دانشجويان خواهد داشت چرا كه مصالح اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دانشجو در اين طرح لحاظ شده است.
عين اللهي به پذيرش دانشجويان خارج از كشور در دانشگاه هاي ايران اشاره كرد و گفت: در سال گذشته يازده دانشگاه بين المللي را در مناطق آزاد كشور از جمله كيش و قشم ايجاد كرديم و از سال تحصيلي جديد بنا داريم از ميان دانشجويان غير ايراني علاقمند، با دريافت هزينه هاي تحصيلي اقدام به پذيرش كنيم.
به گفته وي بر اساس اطلاعات بدست آمده افراد زيادي براي تحصيل در اين مراكز ابراز تمايل كرده اند.
عين اللهي همچنين با بيان اينكه دانشگاه بايد محل نوآوري و ارائه دهنده فعاليت ها و حركان نوآورانه باشد گفت: كميته ثبت فعاليت هاي نوآورانه كه پس از نامگذاري سال جديد به سال نوآوري و شكوفايي، در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي راه اندازي شد، تاكنون سيصد و چهل فعاليت و طرح نو را به ثبت رسانده است.
وي افزود: امروزه در دانشگاه ها ارائه مقاله به عنوان محصول و ملاك ارزشيابي محسوب مي شود اما ما معتقديم خروجي و توليد يك دانشگاه بايد ارائه يك سيستم و فناوري نو و يا ايجاد يك حركت نوآورانه باشد چرا كه ممكن است مقاله اي ارائه شود اما سرانجام آن و نمود عملي آن هرگز مشخص نشود.
عين اللهي اظهار داشت: در همين راستا با راه اندازي اين كميته و حركت دادن دانشگاه هاي كشور در مسير توليدات نو و تاثير گذار در جامعه سعي مي كنيم ضمن پاسخ به خواسته مقام معظم رهبري، سطح علمي كشور را ارتقاء دهيم.
اضافه مي شود نشست معاونين آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور از امروز در شهركرد آغاز شده و تا ظهر فردا (پنج شنبه) نيز ادامه خواهد داشت.
انتهاي پيام/ص
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن