تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813018940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسين پناهي از نگاه كيانوش عياري: شهابي بود كه يك دم درخشيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حسين پناهي از نگاه كيانوش عياري: شهابي بود كه يك دم درخشيد
جام جم آنلاين: دوشنبه شب علاقه‌مندان سريال روزگار قريب بار ديگر به تماشاي اين سريال نشستند تا با ديدن اين سريال، از تاريخ كشور خود بيشتر آگاه شوند، تاريخي پرفراز و نشيب كه نقاط روشن آن بسيار اندك است و عياري استادانه اين تاريكي‌ها را به تصوير كشيده است.


بخشي از روايت اين تاريخ، در سريال روزگار قريب به عهده زنده‌ياد حسين پناهي است كه با بازي درخشان خود توانسته در ذهن مخاطبان سريال رسوخ كند و ماندگار شود. از كوچ زود هنگام پناهي حدود 3 سال مي‌گذرد، اما گويا قرار نيست او به اين زودي‌ها از يادها برود،سريال روزگار قريب و نقش لطف‌الله در نبود پناهي، توانايي‌هاي بي‌بديل او را به نمايش گذاشته است.

كيانوش عياري، كارگردان سريال روزگار قريب درباره چگونگي انتخاب حسين پناهي براي بازي در اين سريال گفت: هميشه حركات هندسي و منقطع او برايم جذابيت داشت.خيلي دوست داشتم روزي با او كار كنم.

واقعيت اين است كه 6 سال از زمان ساخت سريال مي‌گذرد و من يادم نيست كه حسين پناهي باعث شد تا من شخصيت حكيم رحمت‌الله و نوكر او را براي سريال در نظر بگيرم يا ابتدا نقش حكيم و نوكرش را نوشتم و بعد حسين پناهي را انتخاب كردم.

عياري افزود: در تمام عمرم به ياد ندارم كه براي بازيگري ديالوگ اختصاصي نوشته باشم اما اين كار را براي پناهي انجام دادم چون او بازيگري كاملا منحصر به فرد و تكرار نشدني بود؛ شهابي بود كه آمد و رفت و هيچ‌كس قادر نيست او را تكرار كند و يادآور پناهي باشد.

عياري با بيان اين نكته كه گفته‌هاي او اصلا احساسي نيست،گفت:حسين پناهي به دنيا آمد، باليد، تجربياتي كسب كرد و با نمايش اين تجربيات در روزگار قريب، بازي دلنشيني از خود ارائه كرد.عياري در پاسخ به اين پرسش كه آيا به پناهي فيلمنامه داديد يا سكانس‌هايي مربوط به او را هم سر صحنه نوشتيد، گفت: سكانس‌هاي مربوط به پناهي از معدود سكانس‌هايي بود كه فيلمنامه آن را كامل نوشتم و زماني كه پناهي براي بستن قرارداد به دفتر آمد، فيلمنامه تايپ شده مربوط به قسمت‌هاي دوم تا چهارم (كودكي دكتر قريب) را به او دادم.البته سكانس‌هايي كه دوشنبه شب پخش شد در آن زمان هنوز نوشته نشده بود.

عياري در پايان درباره احساسش هنگام شنيدن خبر فوت پناهي گفت: اعتراف دردناكي است، اگر بگويم كه آن زمان با شنيدن اين خبر تاسف‌انگيز، معمولي برخورد كردم و مثل ديگران ناراحت شدم، اما اكنون كه بازي او را در سريال مي‌بينم، خيلي ناراحت مي‌شوم. اندوه اين زمان من، رنگ ديگري دارد. او مرواريدي بود كه از دست داديم و ديگر مثل او را نخواهيم ديد.

طاهره آشياني‌‌
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن