تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804113447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت : آماده تعامل با مجلس هشتم هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي دولت : آماده تعامل با مجلس هشتم هستيم
سياسي. قوه مجريه. هيات دولت. سخنگوي دولت
غلامحسين الهام سخنگوي دولت گفت: ممكن است از اصولگرايان به معناي خاص در مجلس هشتم ، توقعات و انتظارات بيشتري باشد ولي اين به معناي تقسيم و تفكيك مجلس نيست ودولت آماده تعامل و همكاري با مجلس هشتم است.

الهام در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه توصيه شما به جريان اصولگراي مجلس هشتم چيست؟گفت: ما اعتقاد به تعامل با مجلس داريم . اركان كشور اگر با هم همكاري نداشته باشند، توفيق خدمت به مردم كاهش پيدا مي‌كند.

وي اضافه كرد: دولت نياز جدي دارد كه مجلس همراهي كند در تصويب لوايحش ، در كمك به تصميمات كارشناسانه از طريق قانونگذاري، در نظام مالي و بودجه اي كشور . اينها بدون همكاري مجلس ميسر نيست . يك نظارت دقيق، قانونمند و در جهت منافع مردم از سوي مجلس براي دولت فرصت است و دولت از اين جايگاه استقبال كرده است.

سخنگوي دولت با بيان اينكه شان و جايگاه مجلس در نظام ما خطير است ، گفت : اما قواي كشور بايد با هم كار كنند و تعامل داشته باشند . اينها جزاير مستقلي نيستند. حاكميت در كشور ما مستلزم همكاري و تعامل جدي به وسيله قواي سه گانه است . بدون تعامل جدي اهداف حاكميت واحد و اسلامي در جهت مصالح و منافع مردم ، شدني نيست.

وي افزود: دولت با همه نمايندگان مجلس، ظرفيت تعامل و همكاري دارد ، انحصاري نيست. ما چنين ديدگاهي نداريم كه مجلس را تقسيم كنيم كه بخشي همكاران دولت و بخش مخالفان دولت. همه مجلس يكپارچه در خدمت اهداف نظام با توجه به اصول و چارچوب هاست.

الهام در عين حال گفت: ممكن است از اصولگرايان به معناي خاص ، توقعات و انتظارات بيشتري باشد ولي در هر حال، اين انتظار ، به معناي تقسيم و تفكيك مجلس نيست.دولت آماده همكاري و تعامل با مجلس هشتم با همه فراكسيون‌ها و اجزايش است .

** برخي شيپور را وارونه مي‌زنند
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، خبرنگاري از سخنگوي دولت سوال كرد: سياست هاي دولت اگر چه موجب افزايش تورم شده اما موجب اشتغالزايي شده است . آيا دولت بطور برنامه ريزي شده براي رفع مشكل اشتغال دست به اين كار زده و تورم را ترجيح داده است؟
الهام پاسخ داد: در مورد اشتغال،سياست دولت حمايت از ايجاد اشتغال بود .

سياست حمايت از اشتغال و كنترل تورم و حمايت از توليد را بايد دنبال كنيم وي با بيان اينكه بايد اثرات ايجاد اشتغال را نيز در تورم ديد گفت:
اطلاعات و گزارشاتي كه نقل مي‌شود، دقيق نيست. دولت از بنگاههاي زود بازده و كوچك حمايت كرده و اين كار را براي رفع مشكل اشتغال نسخه‌اي سريع مي داند.

وي افزود: از ميان منابع بانكي كه اختصاص داده مي‌شود، مثلا ‪ ۱۰۰‬هزار ميليارد تومان در سال، از اين ‪ ۱۰۰‬هزار ميليارد تومان ، تسهيلات بانكي كه به مردم اختصاص داده شده است، شش هزار ميليارد تومان آن به بنگاههاي زودبازده داده شده كه هر ‪ ۱۵‬ميليون تومان ايجاد اشتغال مي‌كند.

سخنگوي دولت با بيان اينكه عموم نيروهاي جامعه قدرت ورود در اين بخش را دارند، گفت: بر اساس ارزيابي‌اي كه شده است بيش از ‪ ۹۵‬درصد از اين سرمايه‌گذاري و تسهيلاتي كه بانك داده در جاي خودش مصرف شده و بانك‌ها و كارگروههاي اشتغال استان بر اين امر دارند نظارت مي‌كنند.

وي ادامه داد: از آن طرف ، ‪ ۹۴‬هزار ميليارد تومان ديگر وارد بازار شده كه چقدرش در جهت اشتغال و توليد است ؟ چقدر آن تسهيلات معوق است ؟ و دست چند درصد مردم است؟
الهام گفت: حرف دولت راجع به اين ‪ ۹۴‬هزار ميليارد است كه چقدر مي‌تواند در بازار اثرگذاري داشته باشد و چقدر آن ممكن است در امر خريد مسكن منحرف شود و ايجاد فشار بر بازار مسكن. چقدر آن به سمت تجارت رفته و ايجاد تورم در بازار كرده است . چقدرش معوق است؟
سخنگوي دولت افزود: همه فشارها رفته روي شش هزار ميليارد تومان . به فرض كه همه آن وارد شده باشد كه نشده ، تاثير آن بر بازار مسكن و تورم عمومي چقدر است؟
وي تصريح كرد: برخي آمار دادند كه ‪ ۴۶‬درصد آن منحرف شده است. من مي‌گويم اگر همه آن هم منحرف شده باشد تاثير آن بر تورم نسبت به ‪ ۹۴‬هزار ميليارد تومان چقدر است؟در حاليكه اين اطلاعات واقعا غلط است.

وي اظهار داشت: سياست دولت عادلانه است و همين ‪ ۶‬هزار ميليارد مي‌تواند ‪ ۴۰۰‬هزار شغل ايجاد كند.

الهام گفت: برخي از كساني كه به عنوان كارشناس اظهار نظر مي‌كنند، شيپور را از سر گشاد آن و وارونه مي‌زنند. ‪ ۹۸‬درصد معوقات بانكي مربوط به همين ‪ ۹۴‬هزار ميليارد است . حال دست چه اقشاري از جامعه است ؟ قشري معدودي به تعداد انگشتان دست دارند از اين ‪ ۹۴‬هزار ميليارد تومان استفاده مي‌كنند و قشر وسيعي از كل كشوز از ‪ ۶‬هزار ميليارد.

سخنگوي دولت افزود: البته برخي كه سياست‌هاي دولت را نقد مي‌كنند، اعلام كرده‌اند كه پنج درصد تورم مربوط به فضاي جهاني است كه اگر پنج را از ‪۱۸‬ كسر كنيد، همان ‪ ۱۳‬درصد مي‌شود . پس سياست‌هاي دولت تورم زا نبوده است.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص تورم ‪ ۶۵‬درصدي در آمريكا گفت كه با اين همه فشار جهاني ، فضاي كشور را از تاثير پذيري شديد اين وضعيت محافظت كرديم .

در برخي كشورها تورم ‪ ۱۰۰‬درصد افزايش يافته است.خيلي‌ها دارند اين تورم را كتمان مي‌كنند و حتي سياست‌هاي اقتصادي شان را اصلاح مي‌كنند.

ادامه دارد....
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 514]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن