تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804321293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سخنگوي دولت؛ الهام: بحث هسته اي از نظر ما تمام شده/مظاهري استعفا نداده/برنامه هاي خوبي براي بخش مسكن داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشروح نشست خبري سخنگوي دولت؛ الهام: بحث هسته اي از نظر ما تمام شده/مظاهري استعفا نداده/برنامه هاي خوبي براي بخش مسكن داريم


------------

سخنگوي دولت گفت: موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران از نظر دولت تمام شده است.

به گزارش خبرنگار ما، غلامحسين الهام در نشست مطبوعاتي با رسانه هاي داخلي و خارجي با بيان اينكه موضوع هسته اي كشورمان مسير عادي خود را طي مي كند، افزود: آژانس بين المللي انرژي اتمي هميشه تحت فشار بوده است و ما تلاش مي كنيم اين نهاد بين المللي در حوزه نظارت و حقوقي مستقل عمل كند.

وي ادامه داد: ادعاهاي آمريكا در مورد موضوع هسته اي كشورمان براساس قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي قابل بررسي نيست و بهانه اي براي طولاني شدن موضوع وجود ندارد.

سخنگوي هيئت دولت گفت: گزارش اخير آژانس نشان مي دهد همكاري هاي ايران با اين نهاد بين المللي بسيار خوب بوده است و مشكلي از نظر بين المللي در فعاليتهاي ما نيست اما آژانس هميشه همكاري هايي فراتر از ان پي تي از ما مطالبه مي كند.

وي با تاكيد بر اينكه مسئله تعليق قابل بحث نيست و موضوعيتي ندارد، افزود: محروم شدن ملت ايران از حق خود نمي تواند موضوع پيشنهادها باشد اما پيشنهادهايي كه حقوق ملت ايران را در نظر بگيرد و به سمت محروميت پيش نرود قابل بررسي است.

سخنگوي دولت در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سووالي در خصوص ارزيابي اش از گزارش اخير "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: گزارش البرادعي گوياي اين است كه ايران همكاري خوبي با آژانس داشته و كارها با نظارت كامل آژانس پيش رفته است.

"غلامحسين الهام" با توجه به اين مطلب كه آژانس تحت فشار آمريكايي ها گزارش خود را ارايه كرده است ،تاكيد كرد: موضوع هسته اي مسير عادي خود را طي مي كند و موضوع از نظر دولت ايران تمام شده است و تحت فشار بودن آژانس نيز تازگي ندارد.

الهام افزود: ما به دنبال اين هستيم كه آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان جايگاه حقوقي و بين المللي و حوزه نظارتي براي فعاليت هاي هسته اي كشورها، كار خود را مستقل انجام دهد و تحت تاثير قدرت ها قرار نگيرد.

سخنگوي دولت تاكيد كرد كه ادعاهاي بي اساس آمريكايي ها درمورد فعاليت هاي هسته اي ايران نيز قابل رسيدگي نيست و براساس مقررات آژانس، موضوع كاملا روشن است و ظرفيتي براي كش دادن موضوع وجود ندارد.

الهام تصريح كرد: هميشه از ايران همكاري فراتر از ان.پي.تي را مطالبه مي كنند و اين چيز جديدي نيست.

خبرنگاري از سخنگوي دولت درخصوص مطرح شدن دوباره بحث تعليق و يا پيشنهاد ادامه غني سازي ايران در كشور ثالث سووال كرد، الهام در پاسخ گفت: تعليق ديگر قابل طرح و بحث نيست و جمهوري اسلامي از اين موضوع عبور كرده است.

الهام خاطرنشان كرد: در مورد پيشنهادها نيز آنچه حق كشور و ملت است، قابل معامله و عدول نيست و محروميت از حق نمي تواند موضوع پيشنهادي باشد، اما اگر پيشنهادي به سمت محروم سازي حركت نكند، قابل بررسي خواهد بود .

سخنگوي دولت گفت : زمان سفر خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران تاكنون قطعي نشده است .

الهام درباره زمان سفر سولانا افزود : سولانا و نمايندگان دولت‌هاي مربوط به بسته 5 بعلاوه 1 در سفربه ايران بحث بسته پيشنهادي را ارائه مي كنند كه تاكنون زمان قطعي اين سفر مشخص نشده است.

وي درپاسخ به اين سوال كه آيا رئيس جمهوري كشورمان در مراسم افتتاحيه المپيك پكن شركت خواهد كرد يا خير؟ گفت: تاكنون تصميمي براي حضور در المپيك پكن گرفته نشده چرا كه حجم برنامه‌هاي رئيس جمهور زياد است اما وي در مراسم افتتاحيه رقابت هاي پارالمپيك شركت خواهد كرد.

سخنگوي دولت همچنين درباره طرح امنيتي عراق و آمريكا افزود : اين مسئله به نظر مردم، نخبگان، سياسيون و صاحبنظران اين كشور بستگي دارد و آنها هستند كه بايد هويت ملي، فرهنگي و استقلال كشورشان را مد نظر قرار دهند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد آخرين وضع تاجيك سفير سابق ايران در اردن كه در بازداشت به سر مي‌برد، گفت: وزارت امور خارجه در چارچوب دفاع از اتباع ايراني كار خود را انجام مي دهد.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در باره سفر رئيس جمهور به ايتاليا و مواردي كه درباره ديدارهاي آقاي احمدي نژاد در اين سفر مطرح مي شود ، اضافه كرد : هيچ تقاضايي براي ملاقات رئيس جمهوري اسلامي ايران با مقامات كشورها مطرح نشده و اين سفر براي حضور در اجلاسي بين المللي است.

وي با بيان اينكه روابط ايران با كشورهاي ديگر بر اساس اصول بين‌المللي و توسعه روابط متقابل است، تصريح كرد: در چنين نشست‌هاي بين‌المللي، ايران مسائل مورد علاقه را مطرح و پيگيري مي‌كند و همكاري هاي مشترك براي كمك به مسائل بين المللي است.

سخنگوي دولت در نشست مطبوعاتي با رسانه هاي داخلي و خارجي استعفاي رئيس كل بانك مركزي را تكذيب كرد.

الهام درباره شايعه استعفاي رئيس كل بانك مركزي گفت: طهماسب مظاهري استعفا نداده است و به كار خود ادامه مي دهد .

وي همچنين درباره ادغام بانك ها از جانب دولت كه برخي از رسانه ها منتشر شده بود افزود: انتشار چنين موضوعاتي فضا سازي است و دولت چنين تصميمي نگرفته است .

سخنگوي دولت اضافه كرد: اين كه مسائلي در ذهن كسي گذشته و وارد عرصه رسانه به نام دولت شود نادرست ، غير اصولي و عملي جاعلانه است.

الهام تاكيد كرد دولت در اين زمينه هيچ تصميمي نگرفته است.

سخنگوي هيئت دولت درادامه نشست مطبوعاتي با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي گفت: تعيين سود بانكها ارتباطي با سپرده هاي مردمي ندارد.

الهام با بيان اينكه در بانك ها دو نوع قرار داد و عقود اجراي مي شود تصريح كرد: تعيين سود بانكها ارتباطي با سپرده گذاري مردم در بانك ها چه به صورت قرض الحسنه يا سرمايه گذاري ندارد و در سود سرمايه گذاران تغييري ايجاد نمي شود .

وي گفت: تغيير سود بانكي در عقود مبادله اي بانك ها كه خريد و فروش اقساطي است و در ميان مردم به عنوان وام تعبير مي شود و در آن نرخ نقد با قسطي متفاوت است مانند وام خريد خودرو، ايجاد مي شود .

سخنگوي دولت گفت : دولت در حال ساماندهي سرمايه گذاري سپرده هاي بانكي است و در اين خصوص بانك‌ها نيز به عنوان وكيل سرمايه ‌گذار عمل مي‌كنند.

الهام با بيان اينكه مسئله‌ سود بانكي ارتباطي با سپرده‌گذاري مردم در بانك‌ها ندارد افزود : تعيين سود بانكي مربوط به بخش عقود مبادله اي است كه در حوزه مسكن و توليد ، تعريف و سقفي براي آن گذاشته شده است كه به تقويت اين امر بينجامد.

وي اضافه كرد: نرخ سود در بخش مربوط به خدمات و آن حوزه اي كه دولت منابع آن را تامين مي كند بين 10 تا 12 درصد تعيين شده است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره برنامه‌هاي خاص دولت براي تعامل با مجلس هشتم گفت: دولت به عنوان كارشناسي خبره و توانمند در مسايل اجرايي مي‌تواند در خدمت مجلس به عنوان نرم‌افزار برنامه‌ريز كشور قرار گيرد.

وي افزود: در حقيقت در همه‌ امور ظرفيت همكاري با مجلس وجود دارد؛ از جمله در مسائل اقتصادي كشور و تبادل نظرها و اصلاح امور اداري و سرعت بخشيدن به اهداف نظام و چشم‌انداز؛ بنابراين هيچ محدوديتي براي همكاري وجود ندارد.

الهام تصريح كرد: در حوزه‌ عمل و اجرا چارچوب‌هاي قانوني تعريف شده براي دولت و مجلس وجود دارد كه مي توان بر اساس آن همكاري‌ كرد و در حوزه‌ نظارت، دولت هميشه از نظارت دقيق ، عادلانه ، كارشناسانه و شجاعانه حمايت كرده است و آن را مفيد مي داند.

سخنگوي دولت درباره انتخاب علي لاريجاني به عنوان رئيس موقت مجلس هشتم با بيان اينكه توجه دولت به نهاد مجلس و همكاري با آن است افزود : دولت با اقاي لاريجاني نهايت تعامل و همكاري را دارد.

وي گفت : فضاي كشور به همدلي و همراهي همه مسئولان قوا نياز دارد.

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره اينكه گفته مي‌شود در سال 85 ، 32 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي نفتي وارد خزانه نشده است، با اعلام تعجب از شنيدن چنين مطلبي گفت : چارچوب قانوني ورود و خروج مبالغ به خزانه داري كاملاً مشخص است.

وي افزود: چنين مسائلي وجود ندارد و ما حاضر هستيم در رسيدگي قضايي به اين مسئله همكاري كنيم.

الهام با ابراز تأسف از بيان اين مطلب گفت : انتشار اين مطالب به معناي جرم است و ما معتقديم كه بايد حرف دقيق و مستند زده شود.

سخنگوي دولت در نشست خبري امروز خود برنامه ها و سياست دولت را در زمينه بهبود وضع مسكن اعلام كرد.

غلامحسين الهام گفت: از آذر ماه امسال كساني كه بيش از دو بار مسكن خريد و فروش كنند جزو شغلشان محسوب خواهد شد و بايد ماليات بپردازند.

وي افزود: از اين پس، همه نقل و انتقالات و معاملات مسكن، نخستين بار در كشور در بانك اطلاعات به ثبت خواهد رسيد و هيچ نوع خريد و فروش يا نقل و انتقالي بدون ثبت در بانك اطلاعات مسكن كشور صورت نخواهد گرفت.

الهام گفت: توليدكنندگان مسكن كه زير نظر وزارت مسكن و شهرسازي كار مي كنند از پرداخت ماليات معافند.

وي افزود: براي اجاره و اسكان نيز طرح هايي داريم كه به زودي جزئيات آن اعلام خواهد شد.

سخنگوي دولت با تشريح برنامه هاي دولت براي ساماندهي بخش مسكن كشور در بخش هاي توليد و خريد و فروش گفت: در بخش توليد، حمايت دولت از طريق دادن تسهيلات در حوزه ساخت ادامه خواهد يافت و يكي از برنامه ها اصلاح نظام شهرسازي در تهران و شهرهاي مختلف است كه به تصويب شوراي عالي شهرسازي رسيده است.

غلامحسين الهام در ادامه نشست خبري امروز خود افزود: دولت براي توسعه ساخت مسكن و كاهش بهاي آن، قيمت زمين را حذف كرده كه بر اين اساس از زمان اجراي اين سياست تاكنون، زمين براي ساخت يك ميليون و صد هزار واحد مسكوني واگذار شده است.

سخنگوي دولت گفت: همه كساني كه نام نويسي كرده اند تا پايان سال مالي امسال زمين رايگان دريافت خواهند كرد.

الهام افزود: در بخش حمايتي و تسهيلات، دولت از طريق منابع بانكي براي توليد و ساخت مسكن وام هايي با نرخ ده درصد و در روستاها كمتر مي پردازد.

سخنگوي دولت با اشاره به برنامه جديد دولت براي كاهش هزينه هاي ساخت و سرعت در توليد مسكن گفت: دولت با استفاده از روش نوين، توليد مسكن پيش ساخته را در دستور كار قرار داده است و از آن حمايت مي كند.

وي افزود: تا پايان امسال سي كارخانه توليد مسكن پيش ساخته در سي استان كشور راه اندازي خواهد شد كه تا سال آينده به سيصد كارخانه افزايش خواهد يافت؛ قطعات راه اندازي اين كارخانه ها از خارج كشور وارد شده است و به زودي در استان ها به بهره برداري خواهد رسيد.

سخنگوي دولت گفت: دولت از انبوه سازان مسكن حمايت و به همه كساني كه آماده فعاليت در بخش توليد مسكن براي فروش، اجاره يا تمليك باشند زمين بدون قيمت واگذار مي كند.

الهام همچنين از سرمايه گذاري خارجي در بخش مسكن سخن گفت و افزود: قراردادهايي در اين زمينه بسته شده است.

سخنگوي دولت با اشاره به تشكيل بانك اطلاعات زمين و مسكن براي نخستين بار در كشور گفت: بر اساس برنامه زماني كه دولت اعلام خواهد كرد همه زمين ها و املاك كشور در بانك اطلاعاتي ثبت خواهد شد.

وي افزود: هر نوع خريد و فروش، اجاره و نقل و انتقال در اين بانك ثبت خواهد شد و همه موارد ثبتي وكالتي و خريد مشاعي فردي و يا حقيقي و حقوقي را شامل مي شود كه هر يك با كد خاصي در بانك اطلاعات ثبت خواهد شد.

الهام گفت: با توجه به ثبت الكترونيكي املاك كشور اين طرح با همكاري سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و ديوان عدالت اداري اجرا خواهد شد.

وي افزود: معاملات زمين و مسكن قولنامه اي هم در فرم خاصي ثبت مي شود كه اين اوراق بهادار در بانك اطلاعات به ثبت مي رسد و هيچ معامله اي بدون اين اوراق بهادار صورت نخواهد گرفت.

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤالي درباره تعيين قيمت هاي صوري براي برخي از املاك هنگام ثبت گفت: با توجه به ثبت شدن و مشخص بودن قيمت املاك، كساني كه در معاملات قيمت صوري تعيين كنند آسيب خواهند ديد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن