تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري سخنگوي دولت غلامحسين الهام برنامه‌هاي دولت در بخش مسكن را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح نشست خبري سخنگوي دولت غلامحسين الهام برنامه‌هاي دولت در بخش مسكن را تشريح كرد
خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت در نشست خبري، تصميمات و برنامه‌هاي دولت براي كنترل بخش مسكن را تشريح كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، غلامحسين الهام سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تصميمات مهم دولت در زمينه مسكن خبر داد و گفت: در توليد مسكن با عقب ماندگي 10 تا 15 سال روبرو هستيم و توليد مسكن متناسب با نياز واقعي و موجود جامعه نيست.
وي افزود: دولت، ساماندهي بازار مسكن را در دستور كار قرار داده است و در پي حمايت از توليد مسكن و انضباط بخشي به بازار معاملات مسكن است.
وي توليد مسكن را در حيطه اختيارات مردم عنوان كرد و گفت: دولت، بايد با سياست‌هاي خود، آن را مورد حمايت قرار دهد و قصد ندارد امر توليد مسكن را تصدي گري كند.
سخنگوي دولت تصريح كرد: دولت، انضباط و هدايت بازار مسكن را با جديت دنبال مي كند.
وي سپس به برنامه‌هاي دولت براي ساماندهي بازار مسكن اشاره و اعلام كرد: در حوزه ساخت مسكن در شهرهاي مختلف، از جمله در تهران، دولت با اصلاح ضوابط و مقررات شهر سازي، كار توليد و توسعه ساخت مسكن را دنبال مي‌كند.
الهام حذف قيمت زمين از هزينه‌هاي ساخت و فروش مسكن را از ديگر سياست هاي دولت بر شمرد و طرح مسكن مهر و حذف قيمت زمين را نيز در همين راستا عنوان كرد و گفت: تا كنون براي بيش از يك ميليون و 100 هزار واحد مسكوني، زمين آماده شده و براي توليد مسكن در اختيار متقاضيان قرار گرفته است.
رئيس شوراي اطلاع رساني دولت در ادامه اظهار داشت: براي همه افرادي كه ثبت نام كرده و واجد شرايط باشند تا پايان سال مالي 1387، زمين براي توليد مسكن در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.
الهام حمايت‌هاي تسهيلاتي بر اساس منابع بانك‌ها براي ساخت و توليد مسكن را از ديگر اقدامات دولت در اين بخش اعلام كرد و گفت: توليدكنندگان مسكن مورد حمايت منابع بانكي قرار مي گيرند.
وي سپس به برنامه هاي دولت براي ارزان كردن ساخت و تسريع در توليد مسكن اشاره كرد و گفت: همه زمينه‌ها براي توليد از مسكن با قطعات ساختماني پيش ساخته آماده است كه اين امر در كاهش هزينه‌هاي تمام شده مسكن بسيار مؤثر خواهد بود و سرعت توليد را نيز افزايش خواهد داد.
سخنگوي دولت اعلام كرد: در همين راستا تا پايان سال جاري 30 كارخانه توليد مسكن پيش ساخته در 30 استان به بهره‌برداري خواهد رسيد و اين رقم تا سال آينده به 300 كارخانه افزايش خواهد يافت كه ماشين‌آلات و لوازم احداث كارخانه‌ها به كشور وارد شده است.
الهام، حمايت از انبوه سازان مسكن را از ديگر برنامه‌هاي دولت عنوان كرد و گفت: دولت به همه كساني كه در بخش توليد، اجاره و اجاره به شرط تمليك به صورت انبوه فعاليت كنند، زمين رايگان اعطا مي كند.
وي ادامه داد: علاوه بر حمايت دولت از سرمايه گذاري‌هاي داخلي، دولت در حوزه حمايت از سرمايه گذاري خارجي هم وارد عمل شده است و تا كنون با حمايت دولت، تعدادي از سرمايه گذاران خارجي براي توليد و ساخت و ساز مسكن وارد عمل شده‌اند و به زودي فعاليت جدي خود را آغاز مي‌كنند.
سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنانش، بازار خريد، فروش و اجاره مسكن را آشفته‌ترين بازارها توصيف كرد و گفت: دولت با هماهنگي سازمان ثبت اسناد و املاك و همكاري ديوان عدالت اداري و با ملاحظه همه جهات لازم، در پي ساماندهي خريد و فروش و سوداگري در امر مسكن است و قصد دارد بازار مسكن را منضبط كند.
وي افزود: با همكاري سازمان‌هاي اعلام شده، براي اولين بار بانك اطلاعاتي از زمين و مسكن كشور آماده خواهد شد كه بر اساس آن اطلاعات همه زمين‌ها و املاك بايد در اين بانك ثبت شود.
الهام همچنين تأكيد كرد: پس از زماني كه متعاقبا اعلام خواهد شد، هر نوع خريد، فروش، اجاره و نقل و انتقال زمين و مسكن در اين بانك اطلاعاتي ثبت خواهد شد و خريد و فروش رسمي و وكالتي، چه به صورت مشاع و چه فردي از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي بايد در اين بانك اطلاعاتي درج گردد و هيچ نقل و انتقالي صورت نمي گيرد مگر اينكه در اين بانك ثبت شده باشد.
وي با بيان اينكه هر نوع نقل و انتقال عادي زمين و مسكن با كد خاص و در فرم‌هايي كه به صورت اوراق بهادار است ثبت خواهد شد، افزود: هر نوع نقل و انتقال خريد و فروش و اجاره به صورت قول نامه هاي عادي نيز بايد در اين اوراق بهادار ثبت گردد به نحوي كه براي هر مورد كد و شماره خاص و منحصر به فرد و غير تكراري وجود خواهد داشت.
سخنگوي دولت تأكيد كرد: همه زير ساخت‌ها براي انجام اين كار فراهم شده است و از آذر ماه سال جاري همه اطلاعات زمين و مسكن با استفاده از اين اطلاعات انجام خواهد شد.
وي توضيح داد: بر اين اساس خريد و فروش زمين و مسكن براي كساني كه شغلشان خريد و فروش است و كساني كه براي تأمين نياز خود اقدام مي كنند، تفكيك خواهد شد و براي كساني كه در سال بيش از دو بار معامله خريد يا فروش زمين و مسكن انجام دهند، اين امر نشان مي دهد كه شغل و كارشان خريد و فروش است و لذا بر اساس قانون مشمول ماليات مشاغل خواهند شد و بايد ماليات سود معاملات خود را پرداخت كنند.
الهام ادامه داد: طرح الزام پرداخت ماليات براي خريد و فروش بر اساس قيمت‌هاي واقعي املاك صورت خواهد گرفت.
سخنگوي دولت، خاطر نشان كرد: از آذر ماه سال جاري آنچه در دفترچه‌هاي انتقال اسناد ثبت خواهد شد با قيمت واقعي خواهد بود و ماليات دريافتي از افراد بر اساس قيمت واقعي خواهد بود.
رئيس شوراي اطلاع رساني دولت تأكيد كرد: انبوه سازان و توليد كنندگان مسكن زير نظر وزارت مسكن و تحت ضوابط آن از پرداخت ماليات مستثني هستند.
الهام اقدامات دولت براي ساماندهي بازار اجاره مسكن را به آينده نزديك موكول كرد و گفت: جزئيات برنامه‌هاي دولت براي ساماندهي مسكن اجاره اي به زودي اعلام خواهد شد.
وي در پاسخ به خبرنگار فارس درباره احتمال انجام معاملات و قيمت‌هاي صوري پس از اجراي اين قانون گفت: با توجه به وجود بانك اطلاعاتي و آثار انجام اين كار خلاف قانون، به نفع افراد نخواهد بود كه با قيمت صوري معامله كنند، چون اگر افراد بخواهند قيمت‌هاي غيرواقعي را در فرم‌ها ثبت كنند، اگر احتمالا اختلافي در معامله پيدا كنند در محاكم متضرر مي‌شوند.
سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال ديگري اين تصميمات را بخشي از برنامه‌هاي رئيس جمهور براي ساماندهي مسكن عنوان كرد و گفت: در امر ساماندهي بازار مسكن مقررات مربوط بازنگري شده و بر اساس حمايت از توليد ارزان قيمت مسكن اصلاح خواهد شد.

*آژانس با جايگاه حقوقي و بين‌المللي خود بصورت مستقل فعاليت كند

غلامحسين الهام سخنگوي دولت امروز شنبه در ادامه نشست با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره گزارش اخير البرادعي گفت: اين موضوع از طرف ايران تمام شده است و موضوع هسته‌اي مسير عادي خود را طي مي‌كند.
وي افزود: آژانس هميشه تحت فشار بوده اما ما مي‌خواهيم آژانس با جايگاه حقوقي و بين‌المللي خود بصورت مستقل فعاليت كند؛ اين فشارها غير عادي نيست، ادعاي امريكايي‌ها هم هميشه بوده و مسئله روشن است.
سخنگوي دولت تصريح كرد: گزارش اخير البرادعي نشان مي‌دهد كه ما از نظر فني هيچ مشكلي نداريم و همكاري‌هاي خوبي داشته‌ايم؛ مطالبات فراتر از NPT در گزارش آژانس نيز چيز جديدي نيست.
غلامحسين الهام سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز شنبه در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص طرح ادغام هشت بانك دولتي كه از سوي وزارت اقتصاد و امور دارايي مطرح شده است، اظهار داشت: در دولت به طور طبيعي روزانه ده‌ها طرح مطرح مي‌شود و براي بررسي اين پيشنهادات كارشناسان به كار كارشناسي مي‌پردازند.
وي با بيان اينكه معمولاً دستگاه‌ها براي ساختار كار خود نمونه طرح‌هايي كه مورد نيازشان باشد مطرح مي‌كنند تصريح كرد: اعلام طرحي از سوي يك وزارتخانه امري طبيعي است كه فرآيند خود را طي مي‌كند، اما دولت دراين زمينه هيچ تصميمي نگرفته است.
الهام با تأكيد بر اينكه دولت تصميم و تصويبي در خصوص طرح ادغام بانكها نداشته است، گفت: اينكه عده‌اي به دنبال آن باشند كه مسائلي كه در ذهن خود دارند در عرصه رسانه به عنوان تصميم دولت مطرح كنند، ادغام نامناسبي است و اگر كسي بخواهد اين طرح را به عنوان تصميم دولت حساب كند، امري جاهلانه است.

*مظاهري استعفا نكرده است

سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال ديگر فارس در باره مسائلي كه در خصوص استعفاي رئيس كل بانك مركزي مطرح مي‌شود تأكيد كرد: آقاي مظاهري استعفا نداده و كار خود را انجام مي‌دهد.
الهام در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس در خصوص اينكه آيا اعلام سود عقود بانكي از سوي معاون اول رئيس جمهور امر خلاف قانون مي‌باشد يا خير؟ اظهار داشت: در حوزه بانك‌ها دو نوع عقود و معامله وجود دارد كه يكي از آنها در ارتباط مردم و بانك‌ها و بخش ديگر در خصوص عقود معامله‌اي است.
وي ضمن تشريح عقود سود بانكي كه مربوط به سپرده گذاري مردم در بانكها مي‌باشد و عقود سود مبادله‌اي كه در خصوص مديريت بازار و مبادلات مي‌باشد بيان داشت: مطالبي كه از سوي معاون اول رئيس جمهور اعلام شده در خصوص بخش عقود مبادله‌اي است.
سخنگوي دولت با تأكيد بر اينكه دولت در مورد عقود مبادله‌اي كه كارهاي مشاركت و سرمايه گذاري نيست، وارد مديريت بازار مي‌شود كه درصد سود را تعيين كند، گفت: آن چيزي كه اكنون مطرح است مربوط به عقود مبادله‌اي است و حوزه سود بانكي بحث حوزه مشاركت طبق سود بوده، كه بانك‌ها در اين مسير حركت مي‌كنند.

*دولت از مجلس قوي در نظارت حمايت مي‌كند

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص تعامل دولت نهم با مجلس هشتم بيان داشت: آقاي رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه مجلس هشتم پيشنهادات همكاري مشترك بين دولت و مجلس را مطرح كرد كه اين امر نشان دهنده ظرفيت‌ها، تعامل و همكاري‌هاي گسترده بين اين دو قوه مي‌باشد.
الهام با تأكيد بر اينكه دولت براي همكاري تعامل و گسترش ظرفيت همه جانبه با مجلس هيچ محدوديتي ندارد و از آن استقبال مي‌كند، گفت: دولت از وجود مجلسي توانمند و نظارتي قانونمند، دقيق، كارشناسانه و شجاعانه حمايت كرده و آن را يك فرصت براي خود مي‌داند.
وي در خصوص انتخاب علي لاريجاني به عنوان رئيس موقت مجلس هشتم گفت: ما توجه‌مان با نهاد مجلس است و اقتضاي مديريت كشور ايجاد فضاي همدلي و تعامل از سوي مسئولين قواي مختلف مي‌باشد، چرا كه افق مديريت كشور با همكاري‌هاي خوب و سازنده به پيش خواهد رفت.
سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري در مورد اينكه گفته مي‌شود از سال 85 تاكنون 32 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي نفتي وارد خزانه داري كل نشده است، با اعلام تعجب از شنيدن چنين مطلبي، اظهار داشت: چارچوب قانوني ورود و خروج مبالغ به خزانه داري كاملاً مشخص است و در كشور ما مجاري آنقدر باز نيست كه اين مبلغ هنگفت وارد خزانه داري نشود.
وي افزود: ما فكر نمي‌كنيم اصلاً چنين مسائلي مطرح باشد، چرا كه ما حاضر هستيم در رسيدگي قضايي به اين مسئله رسيدگي كنيم.
وي با ابراز تأسف از كساني كه به بيان مطلب در جامعه مي‌پردازند اظهار داشت: انتشار اين مسائل به معناي جرم و افترا به دستگاه است و ما معتقديم كه بايد حرف دقيق و مستند زده شود.
غلامحسين الهام سخنگوي دولت پيش از ظهر امروز شنبه در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در خصوص اينكه آيا طرح ادغام بانكها نيز جز بسته اصلاح بانكها به شمار مي‌رود، اظهار داشت: آن طور كه آقاي رئيس جمهور گفتند بحث اصلاحات و تحولات اقتصادي در هفته اول تيرماه اعلام خواهد شد كه شامل مواردي از جمله بانكها، گمرك، يارانه‌ها نظام پولي و بهره‌روي خواهد بود.
وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد سفر نخست وزير عراق به ايران گفت: رفت و آمد با كشورهاي همسايه و دولت قانوني عراق يك امر مستمر است چرا كه همكاري‌هاي مختلف در عرصه‌هاي گسترده ادامه دارد اما زمان سفر نخست وزير عراق به كشورمان هنوز مشخص نشده است.

*رئيس جمهور در افتتاحيه مسابقات پارالمپيك شركت مي كند

الهام همچنين در پاسخ به سوال ديگري در مورد اينكه زمان سفر خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران چه زماني است، بيان داشت: بحث بسته پيشنهاد 1+5 از طريق سولانا و دولت‌هاي مربوط به آنها به ايران اعلام خواهد شد كه هنوز زمان قطعي سفر وي به تهران مشخص نشده است.
وي درباره اينكه آيا رئيس جمهوري كشورمان در مراسم افتتاحيه المپيك پكن شركت خواهد كرد، گفت: هنوز تصميمي براي حضور در المپيك پكن گرفته و قطعي نشده است چراكه حجم برنامه‌هاي آقاي رئيس جمهور زياد است اما ايشان در افتتاحيه مسابقات پارالمپيك شركت خواهند كرد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگر در مورد اينكه اگر در بسته پيشنهادي 1+5 غني سازي در كشور ثالث مطرح شود آيا مورد پذيرش ايران خواهد بود، تاكيد كرد: در مورد تعليق فعاليته‌هاي هسته‌اي هيچ مبحثي قابل بحث نيست و ايران از اين موضوع عبور كرده و موضع ايران در اين خصوص روشن و شفاف مي‌باشد.

*مباحثي كه به سمت محروم سازي ايران باشد قابل بحث نيست

وي با بيان اينكه حق هر كشوري است كه طبق مقررات و قوانين بين المللي از حقوق مسلم خود استفاده كند، اظهار داشت: محروميت از حق نمي‌تواند موضوع پيشنهاد باشد بلكه پيشنهاداتي كه در چارچوب حفظ حقوق كشورمان باشد قابل بحث و بررسي خواهد بود و مباحثي كه به سمت محروم سازي ايران باشد قابل پيگيري نيست.
الهام همچنين در خصوص طرح امنيتي عراق و آمريكا كه سوال يكي از خبرنگاران بود، گفت: اين مسئله بسته به نظر مردم، نخبگان، سياسيون و صاحب نظران اين كشور دارد و آنها هستند كه بايد هويت ملي، فرهنگي و استقلال كشورشان را مد نظر قرار دهند.
وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد آخرين وضعيت تاجيك سفير سابق ايران كه در انگليس در بازداشت به سر مي‌برد، بيان داشت: وزارت خارجه در چارچوبي كه بايد از اتباع ايراني كه خارج از كشور زندگي مي‌كند دفاع كند كار خود را انجام مي دهد.

*ايران تقاضاي براي ديدار با پاپ و مسئولان ايتاليايي نداده است

سخنگوي دولت در پاسخ به آخرين سوال خبرنگاري كه از وي در خصوص سفر آتي رئيس جمهور به ايتاليا و مواردي كه در خصوص ديدار آقاي احمدي نژاد و پاپ و مسئولان ايتاليايي مطرح مي‌شود، گفت: هيچ تقاضايي براي ملاقات از سوي رئيس جمهوري اسلامي ايران مطرح نشده بلكه اين سفر براي اجلاس رسمي فائو است.
وي با بيان اينكه روابط ايران با كشورهاي ديگر بر اساس اصول بين‌المللي و توسعه روابط متقابل است، تصريح كرد: در چنين نشست‌هاي بين‌المللي، ايران مسائل مورد علاق را مطرح و پيگيري مي‌كند و روابط خارج از كشورمان نيز بر اساس همكاري هاي مشترك است.
انتهاي پيام/
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن