تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804108902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متزلزل شدن بنيان خانواده ها، کشور ما را تهديد مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۸:۵۵ب.ظ)
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: متزلزل شدن بنيان خانواده ها، کشور ما را تهديد مي کند موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: متزلزل شدن بنيان خانواده ها، کشور ما را تهديد مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، علي جنتي در جلسه شوراي اداري شهرستان صومعه سرا با تبريک سال نو و ايام ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، از حضور خود در صومعه سرا ابراز خرسندي کرد.
وي با بيان اينکه استان گيلان داراي مردمي ولايتمدار، متواضع، دوست داشتني و ساده زيست است، ادامه داد: عالمان بزرگ و فقيهاني گرانقدر از اين خطه برخواسته اند که خدمات بسياري به جامعه ايران اسلامي کردند.
جنتي از گيلان به عنوان سرزمين فرهيختگان، دلاوران و سرداران بزرگ از جمله ميرزاکوچک جنگلي و سرداران افتخارآفرين دفاع مقدس ياد کرد و افزود: وجود امامزادگان متعدد در اين استان که مايه برکت و افتخار اين سرزمين است نشان از ارادت مردم اين خطه از ديرباز به اهل بيت عصمت و طهارت دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به اينکه آغاز امسال با برخي موفقيت ها همراه بود، ابراز اميدواري کرد: اين موفقيت ها طليعه اي براي پيروزي هاي بيشتر و گام هايي بلندتر در سال جديد باشد.
وي اظهار کرد: اين دولت علي رقم همه مشکلات پيش رو، تلاش فوق العاده اي داشت تا نيازهاي مردم را حتي الامکان تأمين کند.
متزلزل شدن بنيان خانواده ها، کشور ما را تهديد مي کند
جنتي گفت: شبکه هاي ارتباطي نوين اعم از ماهواره و شبکه هاي مجازي، باعث شده است بسياري از سنت هاي بومي و اسلامي ما دچار خدشه و خلل شود.
وي ادامه داد: امروز يکي از مشکلات بزرگي که کشور ما را تهديد مي کند متزلزل شدن بنيان خانواده هاست.
بازماندن از مسائل فرهنگي باعث خسارت هاي جبران ناپذير خواهد شد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در کشور، افزود: جوانان بسيار زيادي در سن ازدواج هستند و نمي توانند ازدواج کنند که بخشي به دليل مشکلات اقتصادي و بخش ديگر به دليل مشکلات فرهنگي است.
جنتي با بيان اينکه بسياري از ازدواج ها بخصوص در کلانشهرها در همان سال هاي ابتدايي به طلاق منجر مي شود، تصريح کرد: در اين زمينه هم بايد تلاش کرد يعني اگر ما تمام تلاش خود را مصروف مسائل اقتصادي کنيم و از مسائل فرهنگي بازبمانيم در آن خسارت هاي جبران ناپذيري خواهيم ديد.
وي بيان داشت: افتخار ما اين است که کشوري فرهنگي هستيم و فرهنگمان عجين با فرهنگ اسلامي است و در طول ساليان دراز و سده هاي متعدد اين کشور ملتزم به سبک زندگي اسلامي بود که متأسفانه اين سبک زندگي در حال تغيير است و بايد مراقب بود که بتوانيم سنت هاي ديني و خانوادگي خود را حفظ کنيم.
در سايه همدلي و همزباني، کشور توسعه مي يابد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به شعار سال 94 مقام معظم رهبري با عنوان «دولت و ملت؛ همدلي و همزباني»، اذعان کرد: در سايه اين همدلي و همزباني است که مي توانيم کشور را توسعه ببخشيم.
وي درخصوص مشکلات عمراني حوزه فرهنگ و هنر در استان گيلان و شهرستان صومعه سرا، ابراز کرد: با تلاش و پيگيري هاي انجام شده، کتابخانه مرکزي رشت، چندين پروزه ديگر فرهنگي و هنري در استان و مجتمع فرهنگي و هنري طاهرگوراب صومعه سرا تأمين اعتبار شده است.
شناسنامه فرهنگي گيلان تهيه شود
جنتي با اشاره به پيشنهاد خود به مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان درخصوص تهيه شناسنامه اي فرهنگي براي اين استان، تصريح کرد: در اين طرح بايد اطلاعاتي از مجموعه فرهيختگان و هنرمندان گيلان اعم از کسانيکه داخل و يا خارج استان هستند جمع آوري و به صورت کتاب منتشر شود.
وي با بيان اينکه توليد چنين شناسنامه اي، اثري ماندگار خواهد بود، اضافه کرد: سرمايه انساني با هيچ يک از سرمايه هاي مادي قابل مقايسه نيست و خوشبختانه استان گيلان از اين جهت استاني غني و ثروتمند است.
جنتي ادامه داد: ميرزا کوچک جنگلي از جمله افتخارات اين خطه است که مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در تلاش هستند که بنيادي را به نام اين سردار بزرگ تاسيس کنند تا منشاء آثار فرهنگي باشد.
وزارت ارشاد در چهارچوب قانون عمل مي کند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سياست هاي فرهنگي دولت تدبير و اميد، اظهار کرد: ما تلاش مي کنيم براي تمام اهالي قلم، فکر و انديشه فضايي باز ايجاد کنيم تا بتوانند افکارشان را بيان کنند.
وي تصريح کرد: ما در چهارچوب قانون عمل مي کنيم و در ضمن آنکه ارزش هاي ديني و قانون را داريم، از خرده گيري هاي بي جهت همواره اجتناب کرديم.
جنتي با اشاره به افزايش 8 هزار عنواني انتشار کتاب در سال 93 نسبت به سال قبل آن، اذعان کرد: چاپ و انتشار 72 هزار عنوان کتاب در سال گذشته که بيش از نيمي از آن چاپ نخست بوده است ماحصل سياست هاي مذکور است.
وي تصريح کرد: همچنين بيش از 6500 عنوان نشريه اعم از روزنامه، هفته نامه و... در سطح کشور منتشر مي شود و به تمامي متقاضيان نيز به راحتي کمک مي کنيم که براي دريافت مجوز نشريه، خبرگزاري و پايگاه خبري اقدام کنند.
فيلم سينمايي محمد رسول الله (ص) عيد فطر امسال اکران مي شود
جنتي با بيان اينکه در حوزه سينما نيز کارهاي خوبي انجام شده است، به ساخت فيلم سينمايي محمد رسول الله (ص) اشاره کرد و ادامه داد: اين فيلم يکي از فاخرترين آثار هنري سينماي ايران است و موضوع کليت اين فيلم درباره زندگي پيامبر مهرباني‌ها و رحمت و برکت حضرت محمد (ص) بوده که از نظر کار سينمايي حرفه‌اي و فني است.
وي يادآور شد: فيلم سينمايي محمد رسول الله (ص) در مدت زمان سه ساعت و 10 دقيقه آماده شده است و در عيد فطر امسال اکران خواهد شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه کرد: همچنين 20 هزار مسجد در سطح کشور داراي کانون فرهنگي و هنري است که فقط دو هزار باب از اين کانون ها در سال گذشته ايجاد شده است.
به گفته وي؛ فعاليت حدود دو هزار موسسه قرآني تحت پوشش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، موسسات مختلف فرهنگي و هنري و ... بيانگر تلاش همکاران ما در اين وزارتخانه است.
شايان ذکر است که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان نماينده عالي دولت در پانزدهمين سفر استاني کاروان دولت تدبير و اميد که امروز به گيلان انجام شد، در شهرستان صومعه سرا حضور يافت و در جلسه شوراي اداري اين شهرستان به ايراد سخنراني پرداخت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن