تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کود فسفات با نصف قيمت خريداري شده در اختيار کشاورزان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
کود فسفات با نصف قيمت خريداري شده در اختيار کشاورزان موج -رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران گفت:خوشبختانه بارندگي‌هايي که از اسفندماه و بعد عيد در استان شاهد بوديم نگراني‌هاي کمبود منابع آبي را رفع کرده و اکنون در بيش از 70 درصد شاليزارها عمليات شخم و شيار انجام شده است.
به گزارش خبرگزاري موج،دلاور حيدرپور با بيان اينکه 30 درصد زمين‌هاي کشاورزي آماده نشاکاري است گفت: به کشاورزان توصيه مي‌شود از فرصت باقيمانده استفاده کنند و هرچه زودتر اقدام به نشاکاري کنند چرا که در ماه‌هاي خرداد و تير به دليل بارندگي‌هاي کم با مشکل کم آبي مواجه خواهيم بود.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران ادامه داد:آماده سازي زمين براي نشاکاري مصرف زياد منايع آبي را به دنبال دارد و اقدام زودهنگام کشاورزان به کشت برنج سبب خواهد شد در مصرف آب مديريت صورت گرفته و در مراحل بعدي کشت برنج مشکلات کمتري را شاهد باشيم.
تقاضاي خريد کمباين برداشت برنج به صفر رسيده است
حيدرپور افزود: به عنوان نمونه متوسط براي هر هکتار زمين در آماده سازي کشت برنج نيازمند 2 هزار متر مکعب آب است که امسال با بارش باران کمک خوبي به منابع آبي استان شده است.
وي درباره بالا بودن هزينه توليد گفت: با توجه به سختي‌هايي که زراعت برنج به همراه دارد، چندسالي است براي کاهش هزينه توليد، استفاده از ماشين آلات بخش کشاورزي در زراعت برنج در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار گرفته است و در يکسال و نيم اخير 70 ميليارد تومان اعتبار براي خريد ادوات کشاورزي و توسعه مکانيزاسيون از طريق بانک کشاورزي در اختيار کشاورزان قرار گرفته است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران با بيان اينکه تعداد زيادي ماشين آلات براي کاشت، داشت و برداشت برنج در اختيار کشاورزان قرار گرفته است گفت: در 6 ماهه دوم 92 و سال گذشته درخواست خريد کمباين داشته‌ايم که توانسته‌ايم تقاضا در اين بخش را نزديک به صفر برسانيم.
افزايش دستگاه نشاکار در دستور کار است
حيدرپور ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار و 200 دستگاه کمباين مخصوص برنج در استان توزيع شد و در اختيار متقاضيان قرار گرفته که اين اقدام باعث شده اجرت برداشت در مقايسه با سال 92 کاهش يابد.
وي با اشاره به اينکه يک هزار و 800 دستگاه نشاکار در استان وجود دارد که جوابگوي 70 هزار هکتار شاليزار است گفت: تلاشمان بر اين است دستگاه‌هاي نشاکار را با توجه به 210 هزار هکتار سطح زير کشت برنج افزايش دهيم.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران تصريح کرد: درصدديم جوانان بيکار، تحصيلکرده و علاقمند از طريق سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان شرکت‌هاي خدمات مکانيزاسيون تشکيل دهند و با دريافت تسهيلات و آموزش‌هاي رايگان از سوي جهاد کشاورزي به کشاورزان ارائه خدمت کنند.
حيدرپور به تغييرکاربري غير مجاز در مازندران اشاره کرد و افزود: استان‌هاي شمالي از بهترين زمين‌ها براي کشت برنج برخوردار هستند و به دليل محدوديت‌هاي آبي که وجود دارد سياست وزارتخاته متبوع بر اين است برنجکاري در اين استان‌ها حمايت شود و بر اين اساس مسووليت اين استان‌ها براي حمايت از توليد برنج کشور سنگين تر مي‌شود.
وي درباره نهاده‌هاي کشاورزي گفت: نهاده‌هاي کشاورزي نقش مهمي را در توليد دارد و ضرورت دارد نهاده‌ها به اندازه کافي تأمين و در اختيار کشاورزان قرار گيرد.
کودفسفات با نصف قيمت خريداري شده در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد
حيدرپور با بيان اينکه کودهاي فسفات وارداتي است و در داخل توليد نمي‌شود گفت: قيمت تمام شده کود فسفات براي دولت 100 تا 110 هزار تومان است اما با قيمت 50 تا 55 هزار تومان در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد.
کشاورزان با مشاهده تخلف در قيمت کود شيمايي به مراکز جهاد کشاورزي مراجعه کنند
وي افزود: کود اوره با نرخ مصوب 35 هزار تومان براي مصرف کننده است و سولفات پتاسيم با قيمت 55 هزار تومان در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران اظهار کرد: کشاورزان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در قيمت کودهاي شيميايي مي‌توانند به مراکز جهاد کشاورزي و مديريت جهاد کشاورزي شهرستان‌ها مراجعه کنند.
حيدرپور به ذخيره‌هاي آبي در استان اشاره کرد و افزود: 7 تا 9 درصد آب‌هاي سطحي در سد شهيد رجايي و البرز ذخيره سازي مي‌شود.
وي ادامه داد: منابع آبي که در سد البرز ذخيره سازي شده به دليل عدم کامل بودن شبکه زير حوزه سد، مورد استفاده واقع نمي‌گردد.
ظرفيت صادرات يک ميليون تني گوشت مرغ به بازارهاي جهاني
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران به وجود 2 هزار و 500 واحد مرغداري در استان اشاره کرد و افزود: تعداد مرغداري‌ها بيش از نياز است و از يک هفته اخير شرکت پشتيباني امور دام اقدام به خريد گوشت مرغ کرده است.
حيدرپور با بيان اينکه تلاشمان بر اين است بيشتر از گذشته در بازارهاي جهاني حضور پيدا کنيم گفت: سال گذشته 80 هزار تن گوشت مرغ از کشور صادر شده است در حاليکه در سال 92 وارد کننده گوشت مرغ بوديم.
رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران ظرفيت صادرات مرغ به خارج از کشور را يک ميليون تن اعلام کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن