تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813303197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زبان صریح آلمان خاموش شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گونتر گراس، نویسنده مشهور آلمانی؛
زبان صریح آلمان خاموش شد
گونتر گراس، نویسنده برجسته آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سن ۸۷ سالگی درگذشت.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، گونتر گراس، نویسنده برجسته آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۹، روز دوشنبه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
  به گزارش یورونیوز، او در سال ۱۹۵۹ با انتشار اولین رمانش، «طبل حلبی» به شهرت جهانی رسید. فیلمی که از این داستان ساخته شد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد.
  با اینکه از او به عنوان یکی از مهمترین روشنفکران آلمانی زبان یاد شده است اما منتقدان بسیاری نیز داشت و برخی آثار و موضع گیری هایش جنجال برانگیز بود.
  در سال ۲۰۱۲ میلادی او در شعری تحت عنوان «آنچه باید گفت»، حمله احتمالی «پیشگیرانه» اسراییل به ایران برای انهدام تاسیسات هسته ای این کشور را محکوم کرد و گفت «قدرت اتمی اسراییل برای صلح جهانی، که خود صلحی است شکننده، خطرناک است.»
  او که سالها یک فعال سیاسی و عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان بود، در سال ۲۰۰۶ اعتراف کرد که در اواخر جنگ جهانی دوم در ارتش آلمان نازی خدمت کرده است. با این حال وی پس از جنگ از منتقدان سرسخت نازی ها بود.
  گونتر گراس مجسمه ساز و نقاش هم بود. بسیاری از داستان های او از جمله موش و گربه، سالهای سگی، قرن من و یا پوست کندن پیاز نیز به فارسی ترجمه شده است.   به گزارش بی بی سی فارسی، سخنگوی انتشارات اشتایدل گفته است که این نویسنده در بیمارستانی در لوبک، در شمال آلمان در گذشت.


گراس در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه نوبل شد.
گونتر گراس در سال ۱۹۲۷ در شهر دانتسیگ (اکنون: گدانسک در لهستان امروزی) که در آن زمان شهری نیمه خودمختار بود، به دنیا آمد.


در سال ۱۹۹۰ با اتحاد آلمان غربی و آلمان شرقی بشدت مخالفت کرد.
در سال ۲۰۱۲ گونتر گراس در شعری که منتشر شد، از اسرائیل به خاطر اتخاذ "سیاستی جنگ‌افروزانه" علیه ایران انتقاد کرد و در عین حال خود را به دفاع از دولت اسرائیل ملزم دانست.
گراس در این شعر نوشت "اسرائیل اتمی برای صلح جهانی، که خود صلحی است شکننده، خطرناک است" و از دولت‌های اسرائیل و ایران خواست که اجازه دهند تاسیسات اتمی هر دو کشور تحت مراقبت کامل مراجع بین‌المللی قرار گیرد.
  مقامات ایرانی از این شعر استقبال کردند و در مقابل اسرائیل این نویسنده آلمانی را "عنصر نامطلوب" نامید.
  بنیامین نتانیاهو از اینکه که گراس در شعر خود، ایران را با اسرائیل مقایسه کرده به شدت انتقاد کرد.
  دفتر نخست وزیر اسرائیل، در اطلاعیه‌ای خشم‌آلود نوشت: "این ایران است که برای ثبات و امنیت جهانی خطرناک است نه اسرائیل."
به گزارش دویچه وله، نویسنده مشهور آلمانی که رمان "طبل حلبی" او به ۵۵ زبان ترجمه شده بر اثر یک عفونت شدید درگذشت.   اما شعری از او درباره مناقشه هسته‌ای ایران و احتمال جنگ علیه این کشور، موضوعی بود که گراس را سال ۲۰۱۲ با انتقادهای فراوانی روبه‌رو کرد. او در این شعر که با عنوان «آنچه باید گفته شود» در روزنامه "زوددویچه" منتشر شد، به "سیاست‌های جنگ‌طلبانه" اسرائیل تاخت و از "حمله پیشگیرانه" به ایران انتقاد کرد.   115  



۲۷/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن